ارتباط ناشناخته. ارتباط بدون سانسور. ارتباط برقرار نمی‌شود. سایت اصلی احتمالاً زیر سانسور است. ارتباط با سایت (های) موازی برقرار شد. ارتباط برقرار نمی‌شود. ارتباط اینترنت خود را امتحان کنید. احتمال دارد اینترنت به طور سراسری قطع شده باشد. ادامه مطلب

در مدارس ایران نیم ساعت به نماز جماعت اختصاص یافت

نوجوانان به نماز چندان علاقه‌ای ندارند. وزارت آموزش و پرورش اعلام کرده که برای نماز جماعت، نیم ساعت به ساعت‌های آموزشی اضافه می‌کند.

به ساعت‌‌های آموزشی مدارس ایران نیم ساعت اضافه شد: برای برگزاری نماز جماعت.

عکس: آرشیو

محمدرضا مسیب‌زاده مدیرکل قرآن، عترت و نماز وزارت آموزش و پرورش چهارشنبه ۹ اسفند به خبرگزاری‌های داخلی گفته است که وزارت آموزش و پرورش بر اساس « سند جامع توسعه و تعمیق فرهنگ نماز» نیم ساعت را به ساعت‌های آموزشی مدارس ایران اضافه کرده:

«برای برگزاری نماز جماعت در مدارس، نیم ساعت به سرجمع  ساعات آموزشی مدارس اضافه شد و علیرغم آنکه قبلا ممکن بود از زنگ تفریح یا زنگ کلاس‌ها برای نماز جماعت  کم و زیاد کنیم اما اکنون قانونگذار تصویب کرده اجرای برنامه نماز در ساعاتی که با افق شرعی همزمان شود صورت گیرد.»

بر اساس پژوهشی که خرداد سال گذشته انجام شد، نوجوانان ایرانی برخلاف سالخوردگان به نماز چندان علاقه‌ای ندارند. بر اساس این پژوهش هرچه بر سن ایرانیان اضافه می‌شود، به همان اندازه آن‌ها علاقه بیشتری به نماز پیدا می‌کنند.

بیشتر بخوانید:

این مطلب را پسندیدید؟ کمک مالی شما به ما این امکان را خواهد داد که از این نوع مطالب بیشتر منتشر کنیم.

آیا مایل هستید ما را در تحقیق و نوشتن تعداد بیشتری از این‌گونه مطالب یاری کنید؟

.در حال حاضر امکان دریافت کمک مخاطبان ساکن ایران وجود ندارد

توضیح بیشتر در مورد اینکه چطور از ما حمایت کنید

نظر بدهید

در پرکردن فرم خطایی صورت گرفته

نظرها

  • کارو

    اضافه کنید که در مدارس ایران نماز به کودکان اقلیت های مذهبی تحمیل می شود. به جز کودکان زرتشتی، یهودی و مسیحی که مدارس خود را دارند، کودکان بهایی، یارسان و مندایی نیز در مدارس ایران هستند که باید به صورت اجباری نماز بخوانند و حتی در مناطقی که این اقلیت های غیررسمی در اکثریت هستند، باز هم بر اساس بخشنامه های رژیم، این بچه ها باید نماز خوانده و در ماه رمضان به روزه بودن تظاهر کنند. همچنین به جای کتاب های درسی دین خودشان، باید کتاب های دینی و قرآن مسلمانان را در مدرسه بخوانند.