ارتباط ناشناخته. ارتباط بدون سانسور. ارتباط برقرار نمی‌شود. سایت اصلی احتمالاً زیر سانسور است. ارتباط با سایت (های) موازی برقرار شد. ارتباط برقرار نمی‌شود. ارتباط اینترنت خود را امتحان کنید. احتمال دارد اینترنت به طور سراسری قطع شده باشد. ادامه مطلب

رئیس دانشگاه آزاد در واکنش به اخراج زیباکلام: خدشه به ولایت را تحمل نمی‌کنیم

فرهاد رهبر می‌گوید با ایجاد کاریزمای واهی برای یک استاد قصد دارند اعتقادات و ایمان دانشجویان را تحت تاثیر قرار دهند.

صادق زیباکلام، استاد دانشگاه و از چهره‌های اصلاح‌طلب از دانشکده حقوق و علوم سیاسی دانشگاه آزاد اخراج شده. رئیس دانشگاه آزاد، یک روز بعد از اخراج زیباکلام گفته است هر کسی بخواهد به اسلام و ولایت خدشه‌ای وارد کند، لحظه‌ای آن را تحمل نمی‌کنیم.

فرهاد رهبر، رئیس دانشگاه آزاد

صادق زیباکلام سه‌شنبه ۸ اسفند به خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا) گفته بود نه حکم اخراجش از دانشگاه آزاد به او ابلاغ شده و نه دلایل آن. او پس از آن‌که متوجه پرداخت نشدن حقوق ماهیانه‌اش شده از اخراجش باخبر شده. زیباکلام گفته بود نمی‌داند که آیا اخراج او از دانشگاه آزاد «بخشی از جریان اخراج اساتید دگراندیش از این دانشگاه است یا خیر».

فرهاد رهبر، رئیس دانشگاه آزاد، در سخنانی که چهارشنبه ۹ اسفند در  گردهمایی دو روزه معاونان فرهنگی دانشگاه آزاد ایراد کرد، بدون آنکه از زیباکلام نام ببرد، دلایل کلی اخراج زیباکلام و گروهی دیگر از اساتید دانشگاه آزاد را اعلام کرد:

«استاد سر کلاس می‌رود و هر اراجیفی می‌خواهد می‌گوید و اگر چیزی به او بگوییم بعد اعلام می‌شود وا اسلاما آزادی در خطر است. هر کسی در این قالب بخواهد خدشه‌ای به دین، قران و پیغمبر وارد کند لحظه‌ای آن را تحمل نمی‌کنیم. شمشیر زبان امروز در کلاس‌های درس ما اعتقادات دانشجویان را قلع و قمع می‌کند. با استفاده از بیان، هنر، پول، نمره، ایجاد شخصیت کاذب برای یک استاد و ایجاد کاریزمای واهی برای یک استاد قصد دارند اعتقادات و ایمان دانشجویان را تحت تاثیر قرار دهند.»

روز گذشته برخی از طرفداران راست افراطی، زیباکلام را متهم به حمایت از دراویش گنابادی کرده بودند.

بیشتر بخوانید:

این مطلب را پسندیدید؟ کمک مالی شما به ما این امکان را خواهد داد که از این نوع مطالب بیشتر منتشر کنیم.

آیا مایل هستید ما را در تحقیق و نوشتن تعداد بیشتری از این‌گونه مطالب یاری کنید؟

.در حال حاضر امکان دریافت کمک مخاطبان ساکن ایران وجود ندارد

توضیح بیشتر در مورد اینکه چطور از ما حمایت کنید

نظر بدهید

در پرکردن فرم خطایی صورت گرفته

نظرها

  • روزبه

    صف جریان ارتجاع هر روز. کم جمعیت تر میشه.