ارتباط ناشناخته. ارتباط بدون سانسور. ارتباط برقرار نمی‌شود. سایت اصلی احتمالاً زیر سانسور است. ارتباط با سایت (های) موازی برقرار شد. ارتباط برقرار نمی‌شود. ارتباط اینترنت خود را امتحان کنید. احتمال دارد اینترنت به طور سراسری قطع شده باشد. ادامه مطلب

نماینده مجلس: حضور زنان در کابینه روحانی نمایشی است

نایب رئیس فراکسیون اصلاح‌طلبان مجلس شورای اسلامی می‌گوید سه زنی که در کابینه روحانی حضور دارند، حق مشارکت در تصمیم‌گیری‌ها را ندارند.

نایب رئیس فراکسیون اصلاح‌طلبان مجلس شورای اسلامی می‌گوید سه زنی که در کابینه روحانی حضور دارند، حق مشارکت در تصمیم‌گیری‌ها را ندارند و حضور آن‌ها نمایشی است.

زنان کابینه روحانی و حضور نمایشی آن‌ها (عکس: آرشیو)

چهارشنبه ۱۸ مرداد سال جاری حسن روحانی در حکم‌هایی جداگانه معصومه ابتکار را به عنوان معاون رئیس جمهور در امور زنان و خانواده، لعیا جنیدی را به عنوان معاون حقوقی رئیس جمهور و شهیندخت مولاوردی را به سمت دستیار رئیس جمهور در امور حقوق شهروندی منصوب کرد. اعضای زن هیأت دولت لایحه دفاع از حقوق کودکان، لایحه منع خشونت در خانواده و همچنین حقوق شهروندی و حضور زنان در ورزشگاه‌ها را پیگیری می‌کنند اما تاکنون این پیگیری‌ها ثمر نداده است.

عبدالکریم حسین‌زاده، نایب رئیس فراکسیون امید در مجلس شورای اسلامی به روزنامه شرق با اشاره به اینکه زنان در کابینه روحانی حق رأی ندارند، گفته است:

 «آیا حضور زنان تنها ویترینی برای خالی‌ نبودن عریضه بوده تا به ‌صورت صوری هم که شده، رعایت حال زنان شده باشد؟ آیا فشارها برای نبودن زنان در هیئت وزیران، در راستای همین حق رأی و باور‌نداشتن به رأی و نظر زنان بوده؟»

حسین‌زاده با تکیه بر تجربه نمایندگان مجلس از بازدید از زندان اوین بعد از اعتراضات دی ۹۶ می‌پرسد:

«ما نمایندگان که دارای حق رأی بوده و در رأس اموریم ۲۰ روز کاری طول کشید تا توانستیم از زندان اوین بازدید کنیم، آن هم درشرایطی کاملا محدود. زنان کابینه روحانی چگونه می‌خواهند بدون حق رأی دنبال ایفای وظایف خود باشند؟»

در کابینه قبلی حسن روحانی هم زنان جایی نداشتند و فقط سه معاونت ریاست جمهوری به عهده زنان بود.

تنها زنی که در تاریخ جمهوری اسلامی ایران به مقام وزارت رسیده مرضیه وحید دستجردی است که در دولت محمود احمدی‌نژاد وزیر بهداشت و درمان بود.

بیشتر بخوانید:

این مطلب را پسندیدید؟ کمک مالی شما به ما این امکان را خواهد داد که از این نوع مطالب بیشتر منتشر کنیم.

آیا مایل هستید ما را در تحقیق و نوشتن تعداد بیشتری از این‌گونه مطالب یاری کنید؟

.در حال حاضر امکان دریافت کمک مخاطبان ساکن ایران وجود ندارد

توضیح بیشتر در مورد اینکه چطور از ما حمایت کنید

نظر بدهید

در پرکردن فرم خطایی صورت گرفته

نظرها

نظری وجود ندارد.