ارتباط ناشناخته. ارتباط بدون سانسور. ارتباط برقرار نمی‌شود. سایت اصلی احتمالاً زیر سانسور است. ارتباط با سایت (های) موازی برقرار شد. ارتباط برقرار نمی‌شود. ارتباط اینترنت خود را امتحان کنید. احتمال دارد اینترنت به طور سراسری قطع شده باشد. ادامه مطلب

ادامه خشونت‌ها در سوريه؛ ۱۷ نفر ديگر کشته شدند

<p>نيروهای امنيتی سوريه در جريان برگزاری تظاهرات مخالفان، دست&zwnj;کم ۱۷ نفر را کشتند و به این ترتیب شمار کشته&zwnj;شدگان در اين کشور در هفته گذشته به دست&zwnj;کم ۶۰ نفر افزايش يافت.</p> <!--break--> <p>&nbsp;</p> <p>به گزارش الجزيره، تظاهرکنندگان روز جمعه ۱۶ دسامبر (۲۵ آذر ۱۳۹۰) با شعار &quot;اتحاديه عرب ما را می&zwnj;کشد&quot; به خيابان&zwnj;ها آمدند و از مواضع اين اتحاديه انتقاد کردند.</p> <p>معترضان اعلام کردند مهلت دادن به حکومت سوريه ديگر &quot;کافی است.&quot; اين تظاهرات با دخالت نيروهای امنيتی به کشته شدن مخالفان منجر شد.</p> <p>از بهمن&zwnj;ماه سال ۱۳۸۹ تاکنون اعتراضات مخالفان حکومت بشار اسد در سوريه ادامه دارد. برپايه آمار سازمان ملل متحد، اعتراضات مردمی در سوريه تاکنون بيش از پنج هزار کشته به&zwnj;جا گذاشته است.</p> <blockquote> <p>اتحاديه عرب تلاش می&zwnj;کند تا برای پايان دادن به بحران سوريه، راه چاره&zwnj;ای پيدا کند و به همين دليل عليه اين کشور تحريم&zwnj;هايی را برقرار کرده است اما مخالفان سوری اقدامات اين اتحاديه را کافی نمی&zwnj;دانند</p> </blockquote> <p>ناوی پيلای، کميسر عالی حقوق بشر سازمان ملل اين وضعيت را &quot;غير قابل تحمل&quot; خوانده و از شورای امنيت سازمان ملل خواسته است تا پرونده سوريه را به دادگاه جنايی بين&zwnj;المللی بفرستد.</p> <p>نشست اتحاديه عرب که قرار بود هفته گذشته برگزار شود، به تأخير افتاده و شنبه ۱۷ دسامبر در قاهره برگزار می&zwnj;شود.</p> <p>اتحاديه عرب تلاش می&zwnj;کند تا برای پايان دادن به بحران سوريه، راه چاره&zwnj;ای پيدا کند و به همين دليل عليه اين کشور تحريم&zwnj;هايی را برقرار کرده است اما مخالفان سوری اقدامات اين اتحاديه را کافی نمی&zwnj;دانند.</p> <p>در همين حال روسيه که تا پيش از اين در برابر سوريه مواضع مسالمت&zwnj;جويانه&zwnj;ای داشت، روز پنج&zwnj;شنبه ۱۵ دسامبر پيش&zwnj;نويس قطعنامه&zwnj;ای را در محکوم کردن خشونت&zwnj;ها در سوريه، به شورای امنيت سازمان ملل ارائه کرد.</p> <p>اين پيش&zwnj;نويس &quot;استفاده گسنرده از خشونت&quot; را توسط حکومت سوريه محکوم کرده و از دولت اين کشور خواسته است تا به سرکوب مخالفان پايان دهد. با اين حال روسيه در اين پيش&zwnj;نويس، به تحريم&zwnj;ها اشاره&zwnj;ای نکرده است.</p> <p>آمريکا از اين اقدام روسيه استقبال کرده و فرانسه نيز اين اين اقدام روسيه را &quot;تحول بزرگ&quot; خوانده است. با اين حال کشورهای غربی می&zwnj;گويند اين پيش&zwnj;نويس نياز به بازنگری دارد.</p> <p>مواضع روسيه از آن جهت با استقبال کشورهای غربی روبرو شده که مسکو تا پيش از اين از هرگونه اقدام بين&zwnj;المللی عليه سوريه انتقاد می&zwnj;کرد.</p> <p>تظاهرکنندگان در سوريه خواهان پايان يافتن حکومت اسد و برگزاری انتخابات دموکراتيک هستند اما دولت سوريه مخالفان را &quot;گروه&zwnj;های تبهکار&quot; می&zwnj;خواند.</p> <p>بشار اسد از سال ۲۰۰۰ تاکنون در قدرت است و پدرش حافظ اسد نيز به مدت سه دهه در اين کشور حکومت کرد.</p> <p>&nbsp;</p>

نيروهای امنيتی سوريه در جريان برگزاری تظاهرات مخالفان، دست‌کم ۱۷ نفر را کشتند و به این ترتیب شمار کشته‌شدگان در اين کشور در هفته گذشته به دست‌کم ۶۰ نفر افزايش يافت.

به گزارش الجزيره، تظاهرکنندگان روز جمعه ۱۶ دسامبر (۲۵ آذر ۱۳۹۰) با شعار "اتحاديه عرب ما را می‌کشد" به خيابان‌ها آمدند و از مواضع اين اتحاديه انتقاد کردند.

معترضان اعلام کردند مهلت دادن به حکومت سوريه ديگر "کافی است." اين تظاهرات با دخالت نيروهای امنيتی به کشته شدن مخالفان منجر شد.

از بهمن‌ماه سال ۱۳۸۹ تاکنون اعتراضات مخالفان حکومت بشار اسد در سوريه ادامه دارد. برپايه آمار سازمان ملل متحد، اعتراضات مردمی در سوريه تاکنون بيش از پنج هزار کشته به‌جا گذاشته است.

اتحاديه عرب تلاش می‌کند تا برای پايان دادن به بحران سوريه، راه چاره‌ای پيدا کند و به همين دليل عليه اين کشور تحريم‌هايی را برقرار کرده است اما مخالفان سوری اقدامات اين اتحاديه را کافی نمی‌دانند

ناوی پيلای، کميسر عالی حقوق بشر سازمان ملل اين وضعيت را "غير قابل تحمل" خوانده و از شورای امنيت سازمان ملل خواسته است تا پرونده سوريه را به دادگاه جنايی بين‌المللی بفرستد.

نشست اتحاديه عرب که قرار بود هفته گذشته برگزار شود، به تأخير افتاده و شنبه ۱۷ دسامبر در قاهره برگزار می‌شود.

اتحاديه عرب تلاش می‌کند تا برای پايان دادن به بحران سوريه، راه چاره‌ای پيدا کند و به همين دليل عليه اين کشور تحريم‌هايی را برقرار کرده است اما مخالفان سوری اقدامات اين اتحاديه را کافی نمی‌دانند.

در همين حال روسيه که تا پيش از اين در برابر سوريه مواضع مسالمت‌جويانه‌ای داشت، روز پنج‌شنبه ۱۵ دسامبر پيش‌نويس قطعنامه‌ای را در محکوم کردن خشونت‌ها در سوريه، به شورای امنيت سازمان ملل ارائه کرد.

اين پيش‌نويس "استفاده گسنرده از خشونت" را توسط حکومت سوريه محکوم کرده و از دولت اين کشور خواسته است تا به سرکوب مخالفان پايان دهد. با اين حال روسيه در اين پيش‌نويس، به تحريم‌ها اشاره‌ای نکرده است.

آمريکا از اين اقدام روسيه استقبال کرده و فرانسه نيز اين اين اقدام روسيه را "تحول بزرگ" خوانده است. با اين حال کشورهای غربی می‌گويند اين پيش‌نويس نياز به بازنگری دارد.

مواضع روسيه از آن جهت با استقبال کشورهای غربی روبرو شده که مسکو تا پيش از اين از هرگونه اقدام بين‌المللی عليه سوريه انتقاد می‌کرد.

تظاهرکنندگان در سوريه خواهان پايان يافتن حکومت اسد و برگزاری انتخابات دموکراتيک هستند اما دولت سوريه مخالفان را "گروه‌های تبهکار" می‌خواند.

بشار اسد از سال ۲۰۰۰ تاکنون در قدرت است و پدرش حافظ اسد نيز به مدت سه دهه در اين کشور حکومت کرد.

این مطلب را پسندیدید؟ کمک مالی شما به ما این امکان را خواهد داد که از این نوع مطالب بیشتر منتشر کنیم.

آیا مایل هستید ما را در تحقیق و نوشتن تعداد بیشتری از این‌گونه مطالب یاری کنید؟

.در حال حاضر امکان دریافت کمک مخاطبان ساکن ایران وجود ندارد

توضیح بیشتر در مورد اینکه چطور از ما حمایت کنید

نظر بدهید

در پرکردن فرم خطایی صورت گرفته

نظرها

نظری وجود ندارد.