ارتباط ناشناخته. ارتباط بدون سانسور. ارتباط برقرار نمی‌شود. سایت اصلی احتمالاً زیر سانسور است. ارتباط با سایت (های) موازی برقرار شد. ارتباط برقرار نمی‌شود. ارتباط اینترنت خود را امتحان کنید. احتمال دارد اینترنت به طور سراسری قطع شده باشد. ادامه مطلب

"نحوه کشته شدن قذافی، جنايت جنگی است"

<p>لوييس اوکامبو، دادستان دادگاه کيفری بين&zwnj;المللی لاهه گفته است نحوه کشته شدن معمر قذافی، رهبر پيشين ليبی می&zwnj;تواند &quot;جنايت جنگی&quot; تلقی شود.</p> <!--break--> <p>&nbsp;</p> <p>به گزارش خبرگزاری فرانسه، اوکامبو گفت: &quot;ما نگرانی خود را به دولت انتقالی ليبی اعلام کرديم و از آن&zwnj;ها درباره شيوه رسيدگی به جرايمی که هر دو &rlm;طرف درگير در زمان جنگ ليبی مرتکب شدند، توضيح خواستيم.&quot;</p> <p>به گفته وی درباره مرگ قذافی &quot;ترديدها و پرسش&zwnj;های جدی&quot; وجود دارد که بايد مورد بررسی قرار گيرد.</p> <blockquote> <p>در تصاويری که با دوربين&zwnj;های موبايل ضبط شده، قذافی در حالی که هنوز زنده است، به دست مخالفانش دستگير شده اما لحظاتی بعد با ضربات گلوله از پای در می آید</p> </blockquote> <p>سرهنگ قذافی روز پنج&zwnj;شنبه ۲۰ اکتبر ۲۰۱۱ (۲۸ مهر ۱۳۹۰) در شهر سرت کشته شد. نحوه کشته شدن وی و فرزندش معتصم قذافی باعث شد تا سازمان ملل خواهان تحقيق درباره چگونگی قتل رهبر پيشين ليبی شود.</p> <p>در تصاويری که با دوربين&zwnj;های موبايل ضبط شده، قذافی در حالی که هنوز زنده است، به دست مخالفانش دستگير شده اما لحظاتی بعد با ضربات گلوله از پای در می آید. </p> <p>نحوه کشته&zwnj;شدن قذافی انتقادهايی را از سوی غرب به دنبال داشت.</p> <p>سازمان عفو بين&zwnj;الملل که جزو بزرگ&zwnj;ترين سازمان&zwnj;های مدافع حقوق بشر در جهان است، نيز چند ماه پيش از کشته&zwnj;شدن قذافی، شورشيان را به &quot;قتل غيرقانونی و شکنجه&quot; هواداران حکومت قذافی متهم کرد. </p> <p>به گفته اين سازمان غيردولتی مدافع حقوق بشر، گروه&zwnj;های مخالف قذافی، حقوق بشر را &quot;نقض&quot; کرده&zwnj;اند و در مواردی نيز مرتکب &quot;جنايت جنگی&quot; شده&zwnj;اند.</p> <p>تظاهرات مخالفان عليه حکومت ۴۲ ساله قذافی از ۱۵ فوريه ۲۰۱۱ آغاز شد که در نهايت در تاريخ ۲۰ اکتبر به کشته شدن وی منجر شد.</p> <p>&nbsp;</p>

لوييس اوکامبو، دادستان دادگاه کيفری بين‌المللی لاهه گفته است نحوه کشته شدن معمر قذافی، رهبر پيشين ليبی می‌تواند "جنايت جنگی" تلقی شود.

به گزارش خبرگزاری فرانسه، اوکامبو گفت: "ما نگرانی خود را به دولت انتقالی ليبی اعلام کرديم و از آن‌ها درباره شيوه رسيدگی به جرايمی که هر دو ‏طرف درگير در زمان جنگ ليبی مرتکب شدند، توضيح خواستيم."

به گفته وی درباره مرگ قذافی "ترديدها و پرسش‌های جدی" وجود دارد که بايد مورد بررسی قرار گيرد.

در تصاويری که با دوربين‌های موبايل ضبط شده، قذافی در حالی که هنوز زنده است، به دست مخالفانش دستگير شده اما لحظاتی بعد با ضربات گلوله از پای در می آید

سرهنگ قذافی روز پنج‌شنبه ۲۰ اکتبر ۲۰۱۱ (۲۸ مهر ۱۳۹۰) در شهر سرت کشته شد. نحوه کشته شدن وی و فرزندش معتصم قذافی باعث شد تا سازمان ملل خواهان تحقيق درباره چگونگی قتل رهبر پيشين ليبی شود.

در تصاويری که با دوربين‌های موبايل ضبط شده، قذافی در حالی که هنوز زنده است، به دست مخالفانش دستگير شده اما لحظاتی بعد با ضربات گلوله از پای در می آید.

نحوه کشته‌شدن قذافی انتقادهايی را از سوی غرب به دنبال داشت.

سازمان عفو بين‌الملل که جزو بزرگ‌ترين سازمان‌های مدافع حقوق بشر در جهان است، نيز چند ماه پيش از کشته‌شدن قذافی، شورشيان را به "قتل غيرقانونی و شکنجه" هواداران حکومت قذافی متهم کرد.

به گفته اين سازمان غيردولتی مدافع حقوق بشر، گروه‌های مخالف قذافی، حقوق بشر را "نقض" کرده‌اند و در مواردی نيز مرتکب "جنايت جنگی" شده‌اند.

تظاهرات مخالفان عليه حکومت ۴۲ ساله قذافی از ۱۵ فوريه ۲۰۱۱ آغاز شد که در نهايت در تاريخ ۲۰ اکتبر به کشته شدن وی منجر شد.

این مطلب را پسندیدید؟ کمک مالی شما به ما این امکان را خواهد داد که از این نوع مطالب بیشتر منتشر کنیم.

آیا مایل هستید ما را در تحقیق و نوشتن تعداد بیشتری از این‌گونه مطالب یاری کنید؟

.در حال حاضر امکان دریافت کمک مخاطبان ساکن ایران وجود ندارد

توضیح بیشتر در مورد اینکه چطور از ما حمایت کنید

نظر بدهید

در پرکردن فرم خطایی صورت گرفته

نظرها

  • اهرلی

    "نحوه کشته شدن قذافی، جنايت جنگی است" اما کشته شدن مردم عادی در دوران حکومت قذافی مزاح بود؟! چنین جنایت کارانی باید هزاران بار و به مراتب بدتر از آن کشته شوند.پسر جنایت پیشه و متکبر او سیف الاسلام نیز می بایست به سان پدر خونخوارش کشته می شد که جان بدر برد،متاسفانه.کسانی هم که ژست های حقوق بشری می گیرند آیا خود را جای آن مردم ستمدیده نهاده اند؟