ارتباط ناشناخته. ارتباط بدون سانسور. ارتباط برقرار نمی‌شود. سایت اصلی احتمالاً زیر سانسور است. ارتباط با سایت (های) موازی برقرار شد. ارتباط برقرار نمی‌شود. ارتباط اینترنت خود را امتحان کنید. احتمال دارد اینترنت به طور سراسری قطع شده باشد. ادامه مطلب

بارش‌های شدید زندگی زلزله‌زدگان کرمانشاه را دشوارتر کرد

گفته می‌شود که ۴۰ درصد مردم زلزله‌زده کرمانشاه کانکس ندارند. بر اثر بارش شدیدی که ادامه دارد، آب به داخل برخی چادرهای موقت اسکان و کانکس‌های زلزله‌زدگان نفوذ کرده است.

بارش‌های شدید باران در روزهای اخیر شرایط سختی را برای زلزله‌زدگان استان کرمانشاه ایجاد کرده است. آب به داخل کانکس‌ها و چادرهای اسکان موقت آن‌ها نفوذ کرده است. این در حالی است که هنوز بسیاری از زلزله‌زدگان از داشتن کانکس محروم‌اند.

بارش‌های شدید باران شرایط سختی را برای زلزله‌زدگان استان کرمانشاه ایجاد کرده است

به گزارش خبرگزاری جمهوری اسلامی ایران (ایرنا)، در ۲۴ ساعت گذشته در قصرشیرین ۳۴.۶ میلی‌متر، گیلان‌غرب ۱۷میلی‌متر و در سرپل ذهاب نیز ۳۰,۹ میل‌ متر بارش باران به ثبت رسیده است و اداره کل هواشناسی استان کرمانشاه گفته است که بارش‌ها تا فردا (پنج‌شنبه) نیز در این مناطق ادامه خواهد داشت.

ادامه باران شدید افزون بر نفوذ آب به داخل چادرهای اسکان اضطراری و کانکس زلزله‌زدگان، موجب آب‌گرفتگی برخی خانه‌ها، خیابان‌ها و معابر شهری شده است.

— OMId Azadi (@A_M_alireza) 28. Februar 2018

در ۲۱ آبان‌ماه سال جاری زلزله‌ای به قدرت ۷,۳ ریشتر در ۱۱ کیلومتری بخش ازگله و ۳۲ کیلومتری شهرستان سرپل ذهاب در غرب کرمانشاه رخ داد که در آن ۶۲۰ نفر کشته و ۱۲ هزار و ۳۸۶ زخمی شدند. در این زلزله بیش از ۱۰۰ هزار واحد مسکونی شهری و روستایی آسیب کلی و جزئی دیدند. بیشترین تلفات این زلزله مربوط به شهر سرپل ذهاب بود.

مسئولان ستاد مدیریت بحران استان کرمانشاه از بسته شدن برخی راه‌های سرپل ذهاب خبر داده اما گفته‌اند به جز نفوذ آب به داخل چادرهای اسکان و کانکس‌های زلزله‌زدگان مشکل دیگری وجود ندارد و خساراتی به بار نیامده است.

در گیلان‌غرب بارش شدید منجر به قطع راه ارتباطی سومار به مدت یک ساعت شد.

بارش باران برای کشور ایران که با مشکل کم‌آبی و خشکسالی روبه‌روست مفید و مثبت است اما برای زلزله‌زدگان این بارش‌ها خانمان‌برانداز است.

پیش از این، فرهاد تجری، نماینده گیلان‌غرب، سرپل ‌ذهاب و قصرشیرین در مجلس ایران به روزنامه شرق گفته بود که دست‌کم ۳۵ تا ۴۰ درصد مردم زلزله‌زده این منطقه در فصل زمستان کانکس ندارند.

او مشکلات سوخت‌رسانی را یکی از مشکلات زلزله‌زدگان عنوان کرد و با انتقاد از نحوه تقسیم کانکس‌ها بین زلزله‌زدگان گفت: «درباره اسکان در این هوای سرد و زیر صفر شاهد اسکان مردم در چادرها هستیم که اصلاً مناسب نیست. با این شرایط بارندگی برف و باران و باد، گاهی ریزگردها هم اضافه می‌شوند که شرایط بدی را فراهم کرده است».

احمد صفری، نماینده کرمانشاه هم در گفت‌وگو با خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا) از اقدامات دولت درباره زلزله‌زدگان انتقاد کرده و گفته بود: «با توجه به سردی هوا ضروری است هر‌چه سریع‌تر اسکان زلزله‌زدگان انجام شده و تعهدات دولت و اجرای مصوبات هیئت دولت درباره زلزله‌زدگان انجام شود. (...) نمی‌توان رسیدگی به وضع موجود را فقط با وعده وعید رفع کرد».

شهاب نادری، نماینده پاوه در مجلس، در بهمن‌ماه اعلام کرد که چند نفر در مناطق زلزله‌زده استان کرمانشاه به دلیل سرمازدگی جان خود را از دست دادند.

در این مدت گزارش‌هایی از خودکشی زلزله‌زدگان نیز منتشر شده است که مقام‌های دولتی آن را تکذیب کرده‌اند.

بیشتر بخوانید:

این مطلب را پسندیدید؟ کمک مالی شما به ما این امکان را خواهد داد که از این نوع مطالب بیشتر منتشر کنیم.

آیا مایل هستید ما را در تحقیق و نوشتن تعداد بیشتری از این‌گونه مطالب یاری کنید؟

.در حال حاضر امکان دریافت کمک مخاطبان ساکن ایران وجود ندارد

توضیح بیشتر در مورد اینکه چطور از ما حمایت کنید

نظر بدهید

در پرکردن فرم خطایی صورت گرفته

نظرها

  • جهان

    دریغ و درد که کشور ی دارا بر تلی از زر نشسته و خاک بر سر میکنیم