ارتباط ناشناخته. ارتباط بدون سانسور. ارتباط برقرار نمی‌شود. سایت اصلی احتمالاً زیر سانسور است. ارتباط با سایت (های) موازی برقرار شد. ارتباط برقرار نمی‌شود. ارتباط اینترنت خود را امتحان کنید. احتمال دارد اینترنت به طور سراسری قطع شده باشد. ادامه مطلب

وزارت خارجه ایران: بحران سوخت‌رسانی به هواپیمای ظریف ماجرای پیچیده‌ای نبود

سخنگوی وزارت خارجه ایران می‌گوید شرکت‌های نفتی به دلیل تردیدهایی از سوخت‌رسانی در هواپیمای حامل ظریف در مونیخ «تعلل» کرده بودند.

روزنامه زوددویچه‌تسایتونگ و دو شبکه رادیویی آلمان اعلام کرده بودند که شرکت‌های نفتی از واهمه آنکه در فهرست تحریم‌های وزارت خزانه‌داری آمریکا قرار گیرند از سوخت‌رسانی به هواپیمای حامل وزیر خارجه ایران در فرودگاه مونیخ و در حاشیه برگزاری کنفرانس امنیتی مونیخ خودداری کرده بودند. سخنگوی وزارت خارجه ایران می‌گوید ماجرا پیچیده نبوده. تردیدها و تعلل‌هایی در کار بوده است.

۱۶ فوریه/ ۲۵ بهمن: محمد جواد ظریف، وزیر خارجه ایران در کنفرانس امنیتی مونیخ

بهرام قاسمی سخنگوی وزارت خارجه ایران چهارشنبه ۹ اسفند درباره خودداری شرکت‌های نفتی از سوخت‌رسانی به ایرباس حامل ظریف در آلمان گفته است:

«این مساله آن چنان که در اخبار منتشر شده، موضوعی عمده و پیچیده نبود. موضوع این بود که به دلیل کوتاهی سفر جناب آقای دکتر ظریف به مونیخ و محدودیت زمانی که هیات کشورمان جهت سفر به مسکو با آن روبه‌رو بودند، شرکت‌های سوخت‌رسان مستقر در فرودگاه مونیخ با تردیدها و تعلل ناخواسته‌ای روبرو شدند که در نهایت به منظور جلوگیری از بروز مشکل در سفر هیات کشورمان به روسیه و حضور دکتر ظریف در نشست اندیشکده والدای، با پیگیری‌های به عمل آمده و هماهنگی وزارت خارجه آلمان، با رفع مشکلاتی که ایجاد شده بود، سوخت‌رسانی به هواپیمای هیات کشورمان انجام شد.»

روزنامه آلمانی زوددویچه‌سایتونگ و دو شبکه رادیویی آلمان شامگاه گذشته به نقل از دولت آلمان از یک آبروریزی دیپلماتیک پرده برداشتند: اواسط فوریه سال جاری محمد جواد ظریف، وزیر خارجه ایران قصد داشت بعد از شرکت در کنفرانس امنیتی مونیخ، از فرودگاه این شهر به دهلی و از آنجا به مسکو سفر کند. اما شرکت‌های نفتی از قبل اعلام کرده بودند که از سوخت‌رسانی به هواپیمای ایرباس وزیر خارجه ایران خودداری می‌کنند. ظاهراً آن‌ها وحشت داشتند که در فهرست تحریم‌های وزارت خزانه‌داری آمریکا قرار گیرند. سرانجام ارتش آلمان وارد عمل شد و به هواپیمای حامل ظریف سوخت لازم را رساند.

بیشتر بخوانید:

این مطلب را پسندیدید؟ کمک مالی شما به ما این امکان را خواهد داد که از این نوع مطالب بیشتر منتشر کنیم.

آیا مایل هستید ما را در تحقیق و نوشتن تعداد بیشتری از این‌گونه مطالب یاری کنید؟

.در حال حاضر امکان دریافت کمک مخاطبان ساکن ایران وجود ندارد

توضیح بیشتر در مورد اینکه چطور از ما حمایت کنید

نظر بدهید

در پرکردن فرم خطایی صورت گرفته

نظرها

  • afshin

    بنا بر اخبار های محلی تعدادی از مسافران هواپیمای سقوط کرده کارشناسان محیط زیست در کوههای دنا هنوز زنده هستند و از ترس کشته شدن بدست پاسدارها پنهان شده اند . از همه هموطنان خواهشمند هستیم اگر کسی آنها را پیدا کرد جان آنها را مراقبت کند . زیرا آنها شاهد هستند که هواپیما با برنامه ریزی سرنگون گردیده زیرا حافظان محیط زیست میدانستند حکومت اسلامی برنامه های نابودی ایران را در دست دارد و از ترس افشای ان برنامه سرنگونی هواپیمای محافظان محیط زیست را اجرا کردند