ارتباط ناشناخته. ارتباط بدون سانسور. ارتباط برقرار نمی‌شود. سایت اصلی احتمالاً زیر سانسور است. ارتباط با سایت (های) موازی برقرار شد. ارتباط برقرار نمی‌شود. ارتباط اینترنت خود را امتحان کنید. احتمال دارد اینترنت به طور سراسری قطع شده باشد. ادامه مطلب

فرمانده نیروی انتظامی تهران: راننده اتوبوسی که ماموران ناجا را زیر گرفت تا پایان سال اعدام می‌شود

فرمانده انتظامی تهران بزرگ از اعدام محمد ثلاث، درویش گنابادی تا پایان سال خبر داد. به‌گفته مقامات امنیتی ثلاث در جریان اعتراضات دراویش با اتوبوس مأموران نیروی انتظامی را زیر گرفته بود.

فرمانده انتظامی تهران بزرگ از اعدام محمد ثلاث، درویش گنابادی تا پایان سال خبر داد. به‌گفته مقامات امنیتی ثلاث در جریان اعتراضات دراویش با اتوبوس مأموران نیروی انتظامی را زیر گرفته بود.

محمد ثلاث درویش گنابادی دستگیر شده

سردار حسین رحیمی، فرمانده انتظامی تهران بزرگ بدون آن‌که نامی از محمد ثلاث ببرد او را «دیوانه» خطاب کرد و به شبکه رادیویی ایران گفت: «پرونده این فرد هم‌اکنون در مرحله کیفرخواست بوده ­ و در اختیار دادگاه قرار دارد­ و با هماهنگی صورت گرفته با دستگاه قضایی براساس اطلاع بنده وی پیش از پایان سال به دار مجازات آویخته خواهد شد.»

با این حال براساس قانون، اگر دادگاه محمد ثلاث تشکیل و حکم‌اش در هفته آینده صادر شود، او ۲۰ روز فرصت خواهد داشت تا به این حکم اعتراض کند.

فرمانده پلیس تهران پیش از این در دوم اسفند در یک برنامه تلویزیونی گفته بود: «انتظار پلیس از دستگاه قضایی صدور حکم اعدام برای محمد ثلاث است.»

اتهامات نیروهای امنیتی و دستگاه قضایی علیه محمد ثلاث در حالی بیان می‌شود که وب‌سایت مجذوبان نور، ارگان خبری دراویش گنابادی، پیش از این گزارش کرده بود که محمد ثلاث یک ساعت پیش از کشته شدن سه تن از مأموران پلیس، دستگیر شده است.

دراویش گنابادی دوشنبه ۳۰ بهمن در اعتراض به دستگیری نعمت‌الله ریاحی، یکی از دراویش در مقابل کلانتری ۱۰۲ پاسداران تهران تجمع کردند. این تجمع با شلیک مأموران پلیس به معترضان به خشونت انجامید.

در فیلمی کوتاه که از این درگیری‌ها منتشر شد، یک اتوبوس تعدادی از مأموران پلیس که دراویش را محاصره کرده‌اند، را زیر گرفت. نیروی انتظامی ایران محمد ثلاث را راننده این اتوبوس می‌داند.

سعید منتظرالمهدی، سخنگوی نیروی انتظامی ایران گفته بود که در این حادثه سه تن از مأموران پلیس کشته شدند.

فرمانده انتظامی تهران بزرگ در بخش دیگری از سخنان خود رفتار نیروی انتظامی با دراویش را «شجاعت همراه با عقلانیت» توصیف کرد و گفت نیروی انتظامی پس از «ساعت‌ها گفت‌وگو و مذاکره» با رهبران دراویش و پس از پایان یافتن ضرب‌الاجل به آن‌ها حمله کرده است.

دست‌کم ۳۰۰ نفر از دراویش گنابادی در این اعتراضات دستگیر شدند.

بیشتر بخوانید:

این مطلب را پسندیدید؟ کمک مالی شما به ما این امکان را خواهد داد که از این نوع مطالب بیشتر منتشر کنیم.

آیا مایل هستید ما را در تحقیق و نوشتن تعداد بیشتری از این‌گونه مطالب یاری کنید؟

.در حال حاضر امکان دریافت کمک مخاطبان ساکن ایران وجود ندارد

توضیح بیشتر در مورد اینکه چطور از ما حمایت کنید

نظر بدهید

در پرکردن فرم خطایی صورت گرفته

نظرها

  • کوین

    جناب مثلا سردار ... جنایتکارترین و دیوانه ترین ها را در تشکیلات خودتان جستجو کنید. یک نیروی فاسد و مزدور که تنها وظیفهء خود را سرکوب می داند . و منت می گذارد بر مردم که : لطف کردیم با آرپی جی نزدیم .

  • روزبه

    جالبه قبل از اينكه فرد محاكمه و محكوم بشه حكم توسط رئيس پليس اعلام ميشه !! عجب سيركى اين حكومت اسلامى بعدش هم جناب آقاى خرفت اگر اين فرد ديوانه است پس طبق هيچ منطقى هم نميشه ديوانه رو محاكمه و محكوم كرد چون واقف به عملش نيست.

  • کارو

    «نمیرد آن شاخۀ سرسبز، که آب از خون شهیدان خورد» محمد ثلاث قربانی ی ساخت و پاخت برای درست کردن تصویری خشن از دراویش و توجیه سرکوب آن ها می شود. اما همانگونه که در این 39 سال از اعدام و سرکوب هیچ دستاوردی نداشتید، این بار هم نقشه هایتان نقش بر آب می شود و تنها جنایتکار بودن خودتان را به جهان اثبات می کنید. ضمناً کسرا نوری و رضا انتصاری هنوز در کما هستند و اگر اتفاقی برایشان بیفتد، این شما هستید که باید پاسخگو و مسئول باشید.