ارتباط ناشناخته. ارتباط بدون سانسور. ارتباط برقرار نمی‌شود. سایت اصلی احتمالاً زیر سانسور است. ارتباط با سایت (های) موازی برقرار شد. ارتباط برقرار نمی‌شود. ارتباط اینترنت خود را امتحان کنید. احتمال دارد اینترنت به طور سراسری قطع شده باشد. ادامه مطلب

زنان در ورزشگاه امجدیه در سال‌های دهه ۱۳۴۰

تصویری که می‌بینید گروهی از زنان ایرانی را در سال‌های دهه ۱۳۴۰ در ورزشگاه امجدیه در تهران نشان می‌دهد. بعد از انقلاب بازیکنان حتی حق نداشتند شورت ورزشی بپوشند.

در سال‌های دهه ۱۳۴۰ زنان ایرانی آزادانه به ورزشگاه‌ها می‌رفتند و می‌توانستند بازی‌های ورزشی از جمله فوتبال را از نزدیک تماشا کنند. تصویری که می‌بینید گروهی از زنان ایرانی را در سال‌های دهه ۱۳۴۰ در ورزشگاه امجدیه در تهران نشان می‌دهد.

بر اساس گزارش‌هایی از ایران، تعدادی از زنانی که تلاش کردند برای تماشای دربی استقلال و پرسپولیس پنجشنبه ۱۰ اسفند وارد ورزشگاه شوند بازداشت شدند. وزارت کشور می‌گوید این زنان به محل مناسبی هدایت شده‌اند.

بعد از پیروزی انقلاب برگزاری مسابقات ورزشی برای مدتی معلق بود و اولین بازی بعد از انقلاب هم در شرایط امنیتی و با حضور مأموران مسلح برگزار شد محمد شریعتمداری  وزیر صنعت، معدن و تجارت و از طرفداران وقت پرسپولیس، با موتور ١٢٥ هوندا به استادیوم می‌آمد. ورزشکاران اجازه نداشتند با شورت ورزشی وارد زمین شوند و برخی از بازیکنان مانند محمود حقیقیان، بازیکن تیم ملی آن زمان با گرمکن بازی کردند. در آن ایام طرح جلوگیری از بازی بازیکنان بالای ٢٧ سال در فوتبال اجرا شد و همزمان زنان هم از ورود به ورزشگاه‌ها منع شدند.

بیشتر بخوانید:

این مطلب را پسندیدید؟ کمک مالی شما به ما این امکان را خواهد داد که از این نوع مطالب بیشتر منتشر کنیم.

آیا مایل هستید ما را در تحقیق و نوشتن تعداد بیشتری از این‌گونه مطالب یاری کنید؟

.در حال حاضر امکان دریافت کمک مخاطبان ساکن ایران وجود ندارد

توضیح بیشتر در مورد اینکه چطور از ما حمایت کنید

نظر بدهید

در پرکردن فرم خطایی صورت گرفته

نظرها

  • آگاه 01

    زیبایی و پرمعنا بودن این عکس، در نقطه طلایی است. خواسته یا ناخواسته عکاس، بانوی چادر گلی به سر در نقطه طلایی گذاشته ( نقاط لایی در عکاس و سایر هنرهای گرافییک موضع کلیدی است) و امروز این عکس، یک شاهکار است در محکومتی حکومت استبداد مذهبی و تمام فراکنی ها و ادعاهای کذب سیاسی و ایدئولوژیکش. تاز مانی بستر امن زنان با ره نوع پوشش فراهم نشود ، امنیت نیست. وقتی می توان گفت جامعه به واقع از روی اعتقاد قلبی دین دار است و یا اخلاقی، که بتواند حضور بانوان در عرصه ها مختلف و حتی بدون حجاب را ممکن کند. اگر جامعه که در نقاب تظاهر چادر و حجاب اجباری باشند، هرگز امن نیست. وقتی امنیت چنین نیست، یعنی دیکتاتوری حاکم است. دیکتاتور ی مذهبی هرگز اجازه پیشرفت مادی و معنوی به جامعه نمی دهد. کشورهای سکولار دمورمکسی صد هالست فهمیدند ولی این داعشی وارها برعکس اقدام میکنند!