ارتباط ناشناخته. ارتباط بدون سانسور. ارتباط برقرار نمی‌شود. سایت اصلی احتمالاً زیر سانسور است. ارتباط با سایت (های) موازی برقرار شد. ارتباط برقرار نمی‌شود. ارتباط اینترنت خود را امتحان کنید. احتمال دارد اینترنت به طور سراسری قطع شده باشد. ادامه مطلب

کشته شدن ۱۰ نفر در درگيری‌های تازه مصر

<p>در درگيری&zwnj;های تازه مصر که بين معترضان و نيروهای نظامی اين کشور رخ داده است، ۱۰ نفر کشته و صدها نفر زخمی شده&zwnj;اند.</p> <!--break--> <p>&nbsp;</p> <p>اين درگيری&zwnj;ها از روز جمعه ۱۶ دسامبر (۲۵ آذر ۱۳۹۰) در ميدان تحرير قاهره آغاز شده است.</p> <p>معترضان خواهان کناررفتن نظاميان از قدرت در مصر هستند.</p> <p>يک ماه پيش نيز تظاهرات مشابهی در مصر برگزار شد و تظاهرکنندگان خواهان پايان حکومت نظامی&zwnj;ها در مصر شدند.</p> <blockquote> <p>از يک ماه گذشته تاکنون در جريان اعتراضات حدود ۴۰ نفر از معترضان کشته شده&zwnj;اند</p> </blockquote> <p>شورای عالی نيروهای مسلح از حدود ۹ ماه پيش که حکومت محمد حسنی مبارک، رئيس&zwnj;جمهور پيشين اين کشور در پی اعتراض&zwnj;های گسترده در مصر سرنگون شد، قدرت را در دست دارد.</p> <p>ايالات متحده آمريکا نيز ۲۵ نوامبر ۲۰۱۱ اعلام کرد: &quot;انتقال کامل قدرت در مصر به يک دولت غيرنظامی بايد با شيوه&zwnj;ای عادلانه و فراگير انجام شود تا پاسخ&zwnj;گوی آرمان&zwnj;های مشروع مردم اين کشور باشد.&quot; همچنين اتحاديه اروپا از دولت موقت اين کشور خواست تا به حقوق بشر احترام بگذارد.</p> <p>کاترين اشتون، مسئول سياست خارجی اتحاديه اروپا در بيانيه&zwnj;ای گفت: &quot;من خواهان آرامش و خويشتن&zwnj;داری در مصر هستم و استفاده از خشونت را محکوم می&zwnj;کنم.&quot;</p> <p>در اعتراضات يک ماه پيش، دولت غيرنظامی مصر استفعا کرد و شورای نظامی مصر، کمال جنزوری را به عنوان نخست&zwnj;وزير جديد معرفی کرد. احمد محمد الطيب، شيخ الازهر که بالا&zwnj;ترين مقام مذهبی اهل سنت در جهان است، از معترضان مصری حمايت کرد.</p> <p>اعتراضات تازه در حالی جريان دارد که دومين مرحله انتخابات پارلمانی مصر برگزار شده اما معترضان می&zwnj;گويند نيروهای نظامی به دنبال محکم کردن جايگاه خود در قدرت هستند.</p> <p>معترضان در درگيری با نيروهای نظامی به طرف آن&zwnj;ها سنگ پرتاب می&zwnj;کنند و نيروهای ارتش نيز با باتوم، خودروهای آب&zwnj;پاش و تيراندازی هوايی به معترضان حمله می&zwnj;کنند.</p> <p>از يک ماه گذشته تاکنون در جريان اعتراضات حدود ۴۰ نفر از معترضان کشته شده&zwnj;اند.</p> <p>&nbsp;</p>

در درگيری‌های تازه مصر که بين معترضان و نيروهای نظامی اين کشور رخ داده است، ۱۰ نفر کشته و صدها نفر زخمی شده‌اند.

اين درگيری‌ها از روز جمعه ۱۶ دسامبر (۲۵ آذر ۱۳۹۰) در ميدان تحرير قاهره آغاز شده است.

معترضان خواهان کناررفتن نظاميان از قدرت در مصر هستند.

يک ماه پيش نيز تظاهرات مشابهی در مصر برگزار شد و تظاهرکنندگان خواهان پايان حکومت نظامی‌ها در مصر شدند.

از يک ماه گذشته تاکنون در جريان اعتراضات حدود ۴۰ نفر از معترضان کشته شده‌اند

شورای عالی نيروهای مسلح از حدود ۹ ماه پيش که حکومت محمد حسنی مبارک، رئيس‌جمهور پيشين اين کشور در پی اعتراض‌های گسترده در مصر سرنگون شد، قدرت را در دست دارد.

ايالات متحده آمريکا نيز ۲۵ نوامبر ۲۰۱۱ اعلام کرد: "انتقال کامل قدرت در مصر به يک دولت غيرنظامی بايد با شيوه‌ای عادلانه و فراگير انجام شود تا پاسخ‌گوی آرمان‌های مشروع مردم اين کشور باشد." همچنين اتحاديه اروپا از دولت موقت اين کشور خواست تا به حقوق بشر احترام بگذارد.

کاترين اشتون، مسئول سياست خارجی اتحاديه اروپا در بيانيه‌ای گفت: "من خواهان آرامش و خويشتن‌داری در مصر هستم و استفاده از خشونت را محکوم می‌کنم."

در اعتراضات يک ماه پيش، دولت غيرنظامی مصر استفعا کرد و شورای نظامی مصر، کمال جنزوری را به عنوان نخست‌وزير جديد معرفی کرد. احمد محمد الطيب، شيخ الازهر که بالا‌ترين مقام مذهبی اهل سنت در جهان است، از معترضان مصری حمايت کرد.

اعتراضات تازه در حالی جريان دارد که دومين مرحله انتخابات پارلمانی مصر برگزار شده اما معترضان می‌گويند نيروهای نظامی به دنبال محکم کردن جايگاه خود در قدرت هستند.

معترضان در درگيری با نيروهای نظامی به طرف آن‌ها سنگ پرتاب می‌کنند و نيروهای ارتش نيز با باتوم، خودروهای آب‌پاش و تيراندازی هوايی به معترضان حمله می‌کنند.

از يک ماه گذشته تاکنون در جريان اعتراضات حدود ۴۰ نفر از معترضان کشته شده‌اند.

این مطلب را پسندیدید؟ کمک مالی شما به ما این امکان را خواهد داد که از این نوع مطالب بیشتر منتشر کنیم.

آیا مایل هستید ما را در تحقیق و نوشتن تعداد بیشتری از این‌گونه مطالب یاری کنید؟

.در حال حاضر امکان دریافت کمک مخاطبان ساکن ایران وجود ندارد

توضیح بیشتر در مورد اینکه چطور از ما حمایت کنید

نظر بدهید

در پرکردن فرم خطایی صورت گرفته

نظرها

نظری وجود ندارد.