ارتباط ناشناخته. ارتباط بدون سانسور. ارتباط برقرار نمی‌شود. سایت اصلی احتمالاً زیر سانسور است. ارتباط با سایت (های) موازی برقرار شد. ارتباط برقرار نمی‌شود. ارتباط اینترنت خود را امتحان کنید. احتمال دارد اینترنت به طور سراسری قطع شده باشد. ادامه مطلب

یک عضو دیگر هیأت مدیره کانون صنفی معلمان تهران بازداشت شد

محمد حبیبی، از اعضای هیأت مدیره کانون صنفی معلمان تهران بازداشت شد. مأموران امنیتی حبیبی را در محل کار او همراه با خشونت و ضرب‌و‌شتم بازداشت کرده‌اند.

محمد حبیبی، از اعضای هیأت مدیره کانون صنفی معلمان تهران بازداشت شد.

محمد حبیبی بازداشت شده است

کانون صنفی معلمان ایران در کانال تلگرامی خود شنبه ۱۲ اسفند از بازداشت حبیبی خبر داد.

مأموران امنیتی حبیبی را در محل کار او همراه با خشونت و ضرب‌و‌شتم بازداشت کرده‌اند.

اطلاعات بیشتری از دلیل بازداشت یا محل نگهداری او منتشر نشده است.

حبیبی در حالی بازداشت شده است که ادامه بازداشت اسماعیل عبدی، عضو دیگر هیأت مدیره کانون صنفی معلمان تهران با اعتراض‌های بیشتری همراه شده.

در آخرین مورد از این اعتراض‌ها، کنگره اتحادیه های کارگری بریتانیا در بیانیه‌ای خواستار آزادی این معلم زندانی شدند.

اسماعیل عبدی، عضو زندانی هیأت مدیره کانون صنفی معلمان تهران علی‌رغم بیماری شنبه ۳۰ دی‌ماه از مرخصی به زندان اوین بازگردانده شد.

معلمان و کارمندان آموزش و پرورش در ماه‌های اخیر بارها به دلیل بدترشدن وضعیت معیشتی خود دست به اعتراض زده اند.

حبیبی از منتقدان سیاست‌های آموزشی و خصوصی‌سازی آموزش و پرورش است و «کالایی‌شدن آموزش» را بر خلاف قانون اساسی می‌داند.

در همین زمینه

این مطلب را پسندیدید؟ کمک مالی شما به ما این امکان را خواهد داد که از این نوع مطالب بیشتر منتشر کنیم.

آیا مایل هستید ما را در تحقیق و نوشتن تعداد بیشتری از این‌گونه مطالب یاری کنید؟

.در حال حاضر امکان دریافت کمک مخاطبان ساکن ایران وجود ندارد

توضیح بیشتر در مورد اینکه چطور از ما حمایت کنید

نظر بدهید

در پرکردن فرم خطایی صورت گرفته

نظرها

  • کارگر

    #بیانیه_کانون_صنفی_معلمان_تهران در خصوص بازداشت #محمد_حبیبی به نام خداوند جان و خرد اطلاعیه کانون صنفی معلمان ایران(تهران) در ارتباط با بازداشت محمد حبیبی عضو هیأت مدیره ی کانون خبر کوتاه است : محمد حبیبی عضو هیأت مدیره ی کانون صنفی معلمان در محل کار خود همراه با ضرب و شتم بازداشت شد. متاسفانه برای بازداشت ایشان از اسپری فلفل استفاده شده و بعد از بازداشت ایشان را به منزل برده تا از محل سکونت تفتیش به عمل آید. در آنجا نیز در حضور همسایگان به رفتارهای خشن و غیر قانونی خود ادامه می دهند، این خشونت در حدی بوده است که همسایگان با تماس به پلیس ۱۱۰ خواهان پایان دادن به این نوع برخورد شدند. کوتاهی خبر اما هرگز به معنای کم اهمیت بودن آن نیست. شبیه این خبر در دوره های زمانی مختلف بارها در کشور ما تکرار شده اما ظاهراً ذهن خالقان چنین اخباری در مداری بسته، حرکت اشتباه پیشینیان را تکرار می کند، بی هیچ اندیشه ای. اینان از سیاست و حکومت اعمال زور آن را می فهمند و از عدالت ظلم بالسویه را. هم از این روست که نهادهای مدنی را مزاحمان دشمن ساخته می پندارند و فعالان آن را برهم زننده ی امنیت! چرا که رشد نهادهای مدنی به معنای حضور و ایفای نقش بیشتر شهروندان در عرصه تصمیم گیری ها است که این با بینش و چینش سیاسی آنان مغایرت دارد. لذا با دستگیری و زندانی نمودن برخی و اعمال محدودیت های شدید برای پاره ای دیگر از چهره های شاخصِ این نهادها به گمان خود سعی در مهار حرکت های احتمالی آنان می نمایند. اینان نه درکی از تاریخ دارند و نه از روند جاری امور می آموزند.بی توجه به حوادث اخیر و تحولاتی که در بطن جامعه در جریان است، همچنان در مدار بسته ی سرکوب دور باطل می زنند. کانون صنفی معلمان ضمن بیان اعتراض شدید خود نسبت به دستگیری همراه با ضرب و شتم محمد حبیبی عضو موثر هیأت مدیره، خواهان آزادی فوری و بی قید و شرط او و پایان بخشیدن به سیاست سرکوب فعالان و نهادهای مدنی توسط تمامی ارگان ها و نهادهای مسئول و غیر مسئول حکومتی است.

  • کارگر

    دستگیری محمدحبیبی اززبان همسرش «محمد حبیبی» عضو کانون صنفی معلمان و ادمین کانال تلگرامی این کانون دستگیر شد. «خدیجه پاک ضمیر» همسر حبیبی ضمن تایید خبر بازداشت او، به انصاف نیوز گفت: امروز حدود ساعت ۱۲:۳۰ که او از مدرسه بیرون آمده ماموران جلوی درب مدرسه منتظر او بوده‌اند. بعد از اینکه آقای حبیبی از مدرسه بیرون می‌آید به او حکم بازداشت و بازرسی خانه را نشان می‌دهند، آقای حبیبی مقاومت می‌کند. دلیل ممانعت آقای حبیبی این بود که من (همسرش) ساعت ۲ از مدرسه خارج می‌شوم و تا زمانی که من به خانه نرسم او نمی‌خواهد که خانه بازرسی شود، داخل ماشین و جلوی در آپارتمان هم با ممانعت آقای حبیبی، برخورد صورت می‌گیرد. همسر حبیبی ادامه داد: وقتی حدود ساعت ۲:۳۰ من به خانه رسیدم دیدم هفت مرد خانه را به هم ریخته‌اند. این ماجرا را خود آقای حبیبی برای من تعریف کرد. او درباره‌ی دلیل بازداشت حبیبی گفت: دلیل بازداشتی به ما نگفتند، حتی کارت شناسایی هم نشان ندادند، فقط یک برگه‌ی مجوز با سربرگ سپاه به ما نشان دادند و گفتند فردا یا پس فردا به شعبه‌ی دو دادسرای اوین برویم برای پیگیری پرونده.

  • کارگر

    #بیانیه ی انجمن صنفی معلمان کردستان-مریوان در محکومیت ضرب و شتم و دستگیری محمد حبیبی معلمان،دانش اموزان،فعالین کارگری و اجتماعی و مردم حق طلب ایران: محمد حبیبی عضوهیئت مدیره ی کانون صنفی معلمان تهران،فعال صنفی و رسانه ای روز شنبه دوازدهم اسفندماه در زمان تدريس و در محل کار با ضربات اسلحه و پاشيدن مستقيم اسپرى بر چشمانش ، در حضور همكاران و شاگردانش مورد حمله و ضرب وشتم قرار گرفته و سپس به مكان نامعلومى انتقال داده شد در سال های اخیر سیکل تکراری حمله و تعرض به فعالین تمام عرصه ها منطق مسلط تمام دولت ها بوده و برای همه ی فعالین صنفی و جامعه ی معلمین ثابت شده که تنها راه عبور از این وضعیت انسجام و تشکل در ابعادی وسیع تر و قوی تر است دولت های پی درپی با شعارهای رنگارنگ و عوام فریبانه برای جامعه ی آموزش و پرورش ارمغانی بجز ارعاب و سرکوب نداشته اند و تاکنون در برابر مطالبه گری و حق طلبی تشکل های قانونی صنفی موضعی بجز خشونت و سرکوب نداشته اند . انجمن صنفی معلمان کردستان -مریوان ضمن محکوم کردن شدید تعرض به فعالین صنفی وتاکید برحق تشکل یابی مستقل معلمان خواستار آزادی فوری و بدون قیدو شرط محمد حبیبی معلم دلسوز و متعهد بوده و اعلام می دارد که مسئولیت هرگونه خطری که متوجه این فعالی صنفی گردد برعهده ی حاکمیت و بانیان چنین تعدی هایی می باشد "انجمن صنفی معلمان کردستان-مریوان دوازدهم اسفندماه نود و شش"