ارتباط ناشناخته. ارتباط بدون سانسور. ارتباط برقرار نمی‌شود. سایت اصلی احتمالاً زیر سانسور است. ارتباط با سایت (های) موازی برقرار شد. ارتباط برقرار نمی‌شود. ارتباط اینترنت خود را امتحان کنید. احتمال دارد اینترنت به طور سراسری قطع شده باشد. ادامه مطلب

آمريکا: ایران امير حکمتی را فوراً آزاد کند

<p>ايالات متحده آمريکا خواهان آزادی فوری امير ميرزاحکمتی، آمریکایی ایرانی&zwnj;تبار شد که در ايران بازداشت شده است.</p> <!--break--> <p>&nbsp;</p> <p>به گزارش خبرگزاری فرانسه، ويکتوريا نولاند، سخنگوی وزارت خارجه آمريکا سه&zwnj;شنبه ۲۰ دسامبر (۲۹ آذر ۱۳۹۰) گفت ايالات متحده خواهان دسترسی به امير ميرزاحکمتی از طريق سفارت سوئيس شده است.</p> <p>سفارت سوئيس حافظ منافع آمريکا در تهران است. ايران و آمريکا از سال ۱۳۵۸ خورشيدی رابطه سياسی خود را قطع کرده&zwnj;اند.</p> <p>نولاند گفت از دولت ايران می&zwnj;خواهيم به سوئيس اجازه &quot;دسترسی فوری&quot; به حکمتی را بدهد و وی را &quot;فوراً آزاد کند.&quot;</p> <blockquote> <p>علی حکمتی پدر امیر حکمتی: همسرم تلاش کرد تا امیر را از سفر به ايران منصرف کند اما او به ايران رفت. در دو هفته نخست هيچ مشکلی پيش نيامد اما در هفته سوم چند نفر به ديدن او رفتند و ديگر از او خبری نشد</p> </blockquote> <p>شامگاه يکشنبه ۲۷ آذر ۱۳۹۰ تلويزيون دولتی ايران فيلمی از &quot;اعترافات&quot; امير ميرزای حکمتی را که به &quot;جاسوسی&quot; برای سازمان اطلاعات مرکزی آمريکا (سيا) <a href="http://zamanehdev.redbee.nl/u/?p=9148"><strong>متهم </strong></a>شده است، پخش کرد.</p> <p>تلويزيون دولتی ايران گفت حکمتی آموزش&zwnj;های ويژه&zwnj;ای در پايگاه نظامی آمريکايی بگرام در افغانستان ديده تا بتواند به وزارت اطلاعات ايران نفوذ کند.</p> <p>در همين حال علی حکمتی پدر امير حکمتی به آسوشيتدپرس گفت فرزندش برای ديدار با بستگان به تهران رفته بود.</p> <p>به گفته وی امير حکمتی برای ديدن مادربزرگش به تهران رفته و &quot;هرگز برای سازمان سيا کار نکرده است.&quot;</p> <p>علی حکمتی افزود: &quot;او جاسوس نيست. آن&zwnj;ها يک مشت دروغ درباره پسر خوب من گفته&zwnj;اند. پسر من استاد رشته ميکروبيولوژی در ديترويت است.&quot;</p> <p>به گفته وی، امير حکمتی پيشتر مترجم عربی تفنگداران دريايی آمريکا بوده است.</p> <p>علی حکمتی گفته است: &quot;همسرم تلاش کرد تا او را از سفر به ايران منصرف کند اما او به ايران رفت. در دو هفته نخست هيچ مشکلی پيش نيامد اما در هفته سوم چند نفر به ديدن او رفتند و ديگر از او خبری نشد.&quot;</p> <p>به گفته خانواده حکمتی، امير حکمتی سپتامبر ۲۰۱۱ (شهريور ۱۳۹۰) بازداشت شده است.</p> <p>امير حکمتی در آريزونا متولد شده و پس از گرفتن ديپلم به تفنگداران دریايی آمريکا پيوسته است.</p> <p>علی حکمتی گفت: &quot;من در حد مرگ نگرانم. من پسرم را خيلی دوست دارم و متأسفم که در چنين مخمصه&zwnj;ای گرفتار شده است.&quot;</p> <p>وی افزود در حال رايزنی با وکلايی در تهران بر سر پرونده فرزندش است.</p> <p>پيش از پخش فيلم اعترافات امير حکمتی، عباس جعفری دولت آبادی، دادستان تهران از صدور کيفرخواست برای ۱۵ نفر به اتهام جاسوسی عليه جمهوری اسلامی خبر داده بود.</p> <p>گزارش اخير تلويزيون دولتی ايران مشخص نکرده که امير حکمتی جزو آن ۱۵ نفر است يا خير.</p> <p>وزارت اطلاعات اعلام کرده امیر حکمتی پس از ورود به خاک ايران &quot;تحت تعقيب&quot; بود و &quot; هم&zwnj;زمان با آغاز مأموريت جاسوسی&zwnj;اش&quot; بازداشت شده است.</p> <p>&nbsp;</p>

ايالات متحده آمريکا خواهان آزادی فوری امير ميرزاحکمتی، آمریکایی ایرانی‌تبار شد که در ايران بازداشت شده است.

به گزارش خبرگزاری فرانسه، ويکتوريا نولاند، سخنگوی وزارت خارجه آمريکا سه‌شنبه ۲۰ دسامبر (۲۹ آذر ۱۳۹۰) گفت ايالات متحده خواهان دسترسی به امير ميرزاحکمتی از طريق سفارت سوئيس شده است.

سفارت سوئيس حافظ منافع آمريکا در تهران است. ايران و آمريکا از سال ۱۳۵۸ خورشيدی رابطه سياسی خود را قطع کرده‌اند.

نولاند گفت از دولت ايران می‌خواهيم به سوئيس اجازه "دسترسی فوری" به حکمتی را بدهد و وی را "فوراً آزاد کند."

علی حکمتی پدر امیر حکمتی: همسرم تلاش کرد تا امیر را از سفر به ايران منصرف کند اما او به ايران رفت. در دو هفته نخست هيچ مشکلی پيش نيامد اما در هفته سوم چند نفر به ديدن او رفتند و ديگر از او خبری نشد

شامگاه يکشنبه ۲۷ آذر ۱۳۹۰ تلويزيون دولتی ايران فيلمی از "اعترافات" امير ميرزای حکمتی را که به "جاسوسی" برای سازمان اطلاعات مرکزی آمريکا (سيا) متهم شده است، پخش کرد.

تلويزيون دولتی ايران گفت حکمتی آموزش‌های ويژه‌ای در پايگاه نظامی آمريکايی بگرام در افغانستان ديده تا بتواند به وزارت اطلاعات ايران نفوذ کند.

در همين حال علی حکمتی پدر امير حکمتی به آسوشيتدپرس گفت فرزندش برای ديدار با بستگان به تهران رفته بود.

به گفته وی امير حکمتی برای ديدن مادربزرگش به تهران رفته و "هرگز برای سازمان سيا کار نکرده است."

علی حکمتی افزود: "او جاسوس نيست. آن‌ها يک مشت دروغ درباره پسر خوب من گفته‌اند. پسر من استاد رشته ميکروبيولوژی در ديترويت است."

به گفته وی، امير حکمتی پيشتر مترجم عربی تفنگداران دريايی آمريکا بوده است.

علی حکمتی گفته است: "همسرم تلاش کرد تا او را از سفر به ايران منصرف کند اما او به ايران رفت. در دو هفته نخست هيچ مشکلی پيش نيامد اما در هفته سوم چند نفر به ديدن او رفتند و ديگر از او خبری نشد."

به گفته خانواده حکمتی، امير حکمتی سپتامبر ۲۰۱۱ (شهريور ۱۳۹۰) بازداشت شده است.

امير حکمتی در آريزونا متولد شده و پس از گرفتن ديپلم به تفنگداران دریايی آمريکا پيوسته است.

علی حکمتی گفت: "من در حد مرگ نگرانم. من پسرم را خيلی دوست دارم و متأسفم که در چنين مخمصه‌ای گرفتار شده است."

وی افزود در حال رايزنی با وکلايی در تهران بر سر پرونده فرزندش است.

پيش از پخش فيلم اعترافات امير حکمتی، عباس جعفری دولت آبادی، دادستان تهران از صدور کيفرخواست برای ۱۵ نفر به اتهام جاسوسی عليه جمهوری اسلامی خبر داده بود.

گزارش اخير تلويزيون دولتی ايران مشخص نکرده که امير حکمتی جزو آن ۱۵ نفر است يا خير.

وزارت اطلاعات اعلام کرده امیر حکمتی پس از ورود به خاک ايران "تحت تعقيب" بود و " هم‌زمان با آغاز مأموريت جاسوسی‌اش" بازداشت شده است.

این مطلب را پسندیدید؟ کمک مالی شما به ما این امکان را خواهد داد که از این نوع مطالب بیشتر منتشر کنیم.

آیا مایل هستید ما را در تحقیق و نوشتن تعداد بیشتری از این‌گونه مطالب یاری کنید؟

.در حال حاضر امکان دریافت کمک مخاطبان ساکن ایران وجود ندارد

توضیح بیشتر در مورد اینکه چطور از ما حمایت کنید

نظر بدهید

در پرکردن فرم خطایی صورت گرفته

نظرها

نظری وجود ندارد.