ارتباط ناشناخته. ارتباط بدون سانسور. ارتباط برقرار نمی‌شود. سایت اصلی احتمالاً زیر سانسور است. ارتباط با سایت (های) موازی برقرار شد. ارتباط برقرار نمی‌شود. ارتباط اینترنت خود را امتحان کنید. احتمال دارد اینترنت به طور سراسری قطع شده باشد. ادامه مطلب

#اعتراضات – از میان آن‌ها: اعتصاب کارگران هپکو

این مجموعه دربرگیرنده خبرهای اعتراضاتی است که روز ۱۳ اسفند صورت گرفته‌ یا در این روز خبرهای آنها منتشر شده‌اند. مجموعه ممکن است با اطلاعات جدید بروز شود.

این مجموعه دربرگیرنده خبرهای اعتراضاتی است که روز یکشنبه ۱۳ اسفند صورت گرفته‌ یا در این روز خبرهای آنها منتشر شده‌اند. مجموعه ممکن است با اطلاعات جدید بروز شود.

تجمع اعتراضی و راهپیمایی لنجداران استان بوشهر شنبه ۱۲ اسفند نیز ادامه یافت

چهار کارگر نیشکر هفت تپه که در پی گسترش اعتصاب احضار شده اند

آخرین اعتصاب کارگران نیشکر هفت‌تپه در اعتراض به خودداری مدیریت از پرداخت مزدهای معوقه و سایر مطالبات صنفی که شنبه ۱۲ اسفند آغاز شده بود، یکشنبه ۱۳ اسفند تمام بخش‌های کارخانه را در بر گرفت. پس از گسترش اعتصاب، چهار تن از نمایندگان کارگران به دادستانی شوش احضار شدند.

به گزارش اتحادیه آزاد کارگران ایران اسامی چهار کارگری که احضار شده‌اند از این قرار است: اسماعیل بخشی ، رمضان علیپور ،کرامت پام و رحیم بساق.

پرداخت مزدها و سایر مطالبات معوقه و تبدیل قراردادهای پیمانی کوتاه‌مدت از مطالبات فوری کارگران نیشکر هفت‌تپه هستند.

به رغم دستگیری تعدادی از کارگران گروه ملی فولاد اهواز، اعتصاب یکشنبه ۱۳ اسفند نیز ادامه یافت.

یکشنبه کارگران اعتصابی بار دیگر مقابل استاندای تجمع کردند. این بار خانواد‌ه‌های کارگران زندانی نیز در تجمع اعتراضی مقابل استانداری شرکت داشتند.

کارگران در شعارهای امروز خود خواستار آزادی همکاران زندانی خود شدند. آن‌ها همچنین شعار می‌دادند:

    پنجشنبه ۱۰ اسفند در نهمین روز اعتصاب، ماموران امنیتی شبانه به خانه ۹ تن از کارگران ریختند و آن‌ها را با خود بردند. در پی دستگیری کارگران، علی جداری فروغی وکیل دادگستری اعلام آمادگی کرد برای دفاع از کارگران به اهواز برود.

    کارگران اعتصابی جمعه گذشته برای رساندن صدای اعتراض خود به محل مصلای اهواز رفتند اما ماموران انتظامی مانع ورود آنان به مصلا شدند.

    شنبه ۱۲ اسفند اعتصاب کارگران ادامه یافت و انبوه کارگران فولاد اهواز در خیابان‌های شهر به راه افتاده و شعار می‌دادند: کارگر زندانی آزاد باید گردد.

    فرهاد افشارنیا رییس کل دادگستری خوزستان که مانع ملاقات کارگران زندانی به خانواده‌هایشان شده، در گفتگویی علت بازداشت کارگران را شرکت آنان در «تجمعات غیرقانونی و بدون مجوز» اعلام کرده است.

    خبرگزاری دانشجویان ایران(ایسنا) یکشنبه به نقل از جواد کاظم‌نسب الباجی نماینده اهواز نوشت او قرار است در ارتباط با پرونده کارگران دستگیر شده با وزیر دادگستری ملاقات کند. الباجی خطاب به مسئولان گفت:

    «از قوه قضاییه، مجریه و مقننه درخواست داریم تا در بحث حل مشکلات کارگران گروه ملی فولاد ایران ورود کنند و به جای بازداشت کارگران، افراد و مسئولانی که مسبب به وجود آمدن چنین مشکلاتی هستند را جلب کنند و از آن‌ها نسبت به این مسایل جواب بخواهند.»

    سلامت نیوز روز یکشنبه به نقل از جداری فروغی که اکنون وکیل رسمی کارگران زندانی است، نوشت دستگیری کارگران فولاد بعلت اعتراض صنفی فاقد وجهه قانونی است.

    به گفته جداری فروغی ظاهراً یکی از کارگران بازداشت‌شده آزاد شده است اما ۸ کارگر دیگر همچنان در حبس بسر می‌برند.

    او درباره نتیجه مراجه به دادگاه انقلاب گفت: «امروز صبح (سیزدهم اسفند) به اتفاق تعدادی از خانواده‌های کارگران بازداشتی به شعبه ۱۲ بازپرسی واقع در ساختمان دادگاه انقلاب اهواز مراجعه کردم که متاسفانه اعلام شد به دلیل برگزاری یک همایش، قضات در محل حضور ندارند؛ لذا باید فردا برای پیگیری پرونده و انجام تشریفات دوباره مراجعه کنم.»

    کارگران فولاد اهواز گفته‌اند حکومت با دستگیری چند تن از کارگران قصد دارد توجه آنان را از پیگیری مطالبات صنفی‌شان به خواست آزادی کارگران زندانی منحرف کند و آزادی کارگران زندانی را به نوعی به پایان اعتصاب کارگران مشروط نماید اما آن‌ها تا رسیدن به مطالبات معوقه به اعتصاب ادامه می‌دهند.

    کارگران هپکو - یکشنبه ۱۳ اسفند

    کارگران کارخانه هپکو اراک روز یکشنبه ۱۳ اسفند با اعتصاب و تجمع مقابل سازمان خصوصی‌سازی دور جدیدی از اعتراضات خود را آغاز کردند.

    سایت عصر ایران فیلم کوتاهی از تجمع کارگران مقابل دفتر سازمان خصوصی سازی در اراک را منتشر کرده است که نشان می‌دهد صدها کارگر هپکو شعار می‌دهند: مرگ بر کارگر درود بر ستمگر.

    اتحادیه آزاد کارگران ایران نیز نوشته است کارگران هپکو قصد دارند در اعتراض به عملی‌نشدن وعده‌های سازمان خصوصی‌سازی مبنی بر پرداخت مطالبات معوقه کارگران و راه‌اندازی تولید بطور دسته‌جمعی راهی تهران شوند.

    صدها تن از کارگران راه‌آهن آذربایجان در اعتراض به تعویق مطالبات خود تجمع اعتراضی برپا کردند.

    در ماه‌های اخیر کارگران پیمانی راه‌آهن در تعداد زیادی از شهرهای ایران در اعتراض به تعویق مزدها و  عدم امنیت شغلی اعتصاب کرده‌اند.

    گروهی از جایگاه‌داران سوخت روز یکشنبه ۱۳ اسفند مقابل وزارت نفت تجمع کردند. گفته می‌شود علت اعتراض آن‌ها افزایش هزینه‌هاست.

    تجمع اعتراضی کارگران شهرداری سربندر به روز دوم کشیده شد

    کارگران شهرداری سربندر (بندر امام خمینی) در استان خوزستان یکشنبه ۱۳ اسفند برای دومین روز متوالی در اعتراض به تعویق مزدها تجمع اعتراضی برپا کردند.

     تحصن کارگران کارخانه روغن نباتی در محوطه شهرک صنعتی شورمست

    کارگران کارخانه روغن نباتی شهرک صنعتی شورمست در اعتراض به پنج‌ماه تعویق مزدها یکشنبه ۱۳ اسفند اعتصاب و در محوطه شهرک تجمع کردند.

    خبرگزاری صدا و سیما که این خبر را مخابره کرده، نام کارخانه را ذکر نکرده است.

    کارگران شرکت آهاب یکشنبه ۱۳ اسفند در اعتراض به تعویق هفت ماه مزد خود مقابل دفتر مرکزی شرکت تجمع کردند.

    خبرگزاری کار ایران (ایلنا) نوشته است علی‌رغم این که در پی اعتراضات قبلی کارگران، مدیریت کارخانه در حضور نیروی انتظامی تعهد کرده تا پایان سال سه ماه از مطالبات معوقه کارگران را بپردازد اما تا کنون تنها مزد نیم‌ماه را پرداخت کرده است.

    یکی از کارگران در رابطه با اعتراض امروز گفته است:

    «تجمع امروز هم نه‌فقط به‌خاطر خلف وعده شرکت در پرداخت قسط اول، بلکه به‌دلیل نبود هیچ‌گونه تضمین برای پرداخت قسط‌های بعدی وعده‌ داده‌شده است. متاسفانه پرسنل به‌دلیل خلف وعده شرکت در پرداخت بدهی‌ها، بسیار ناامید شده‌اند. ما هیچ‌گونه مدرک رسمی از قرارداد استخدامی‌مان با شرکت آهاب نداریم. شرکت حتی اجازه داشتن تصویر قرارداد را هم به ما نمی‌داد. قراردادهای کاری پرسنل شرکت عموما در پایان ماه تمدید می‌شد و به‌صورت دائم نبود. از زمان شروع معوقات مزدی که هفت ماه پیش بود، شرکت اقدام به تعدیل نیرو هم کرده‌است. البته نیروهای تعدیل‌شده نیز معوقات مزدی‌شان هم‌چنان پابرجاست.»

    در همین زمینه

    این مطلب را پسندیدید؟ کمک مالی شما به ما این امکان را خواهد داد که از این نوع مطالب بیشتر منتشر کنیم.

    آیا مایل هستید ما را در تحقیق و نوشتن تعداد بیشتری از این‌گونه مطالب یاری کنید؟

    .در حال حاضر امکان دریافت کمک مخاطبان ساکن ایران وجود ندارد

    توضیح بیشتر در مورد اینکه چطور از ما حمایت کنید

    نظر بدهید

    در پرکردن فرم خطایی صورت گرفته

    نظرها

    نظری وجود ندارد.