ارتباط ناشناخته. ارتباط بدون سانسور. ارتباط برقرار نمی‌شود. سایت اصلی احتمالاً زیر سانسور است. ارتباط با سایت (های) موازی برقرار شد. ارتباط برقرار نمی‌شود. ارتباط اینترنت خود را امتحان کنید. احتمال دارد اینترنت به طور سراسری قطع شده باشد. ادامه مطلب

وزیر بهداشت: خدمات بیمه سلامت کوچک‌تر می‌شود

وزیر بهداشت ایران از تصمیم مجلس برای انتقال منابع درآمدی بیمه تامین اجتماعی به وزارت بهداشت ابراز خوشحالی می‌کند و می‌گوید؛ کوچک شدن بسته خدمات راه مقابله با کسری بودجه است.

شورای نگهبان هم انتقال منابع مالی سازمان تامین اجتماعی به وزارت بهداشت و درمان را تائید کرد. وزیر بهداشت جمهوری اسلامی از مجلس شورای اسلامی برای این تصمیم قدردانی کرد و گفت: خدمات بیمه سلامت کوچک‌تر می‌شود.

اطلاعیه کاهش خدمات به دارندگان بیمه سلامت در مراکز درمانی تهران

تبصره «ز» بودجه سال آینده اعتراض کارگران را برانگیخته است. اعضای کارگری شورای عالی کار می‌گویند تا زمانی که این مصوبه لغو نشود، چانه‌زنی با دولت بی‌اعتبار است و نمی‌توان به دولت اعتماد کرد.

حسن هاشمی وزیر بهداشت و درمان جمهوری اسلامی اما دوشنبه ۱۴ مرداد از آنچه که «تجمیع منابع بیمه‌های درمانی» خواند، ابراز خوشحالی کرد.

براساس قانون بودجه سال آینده منابع درآمدی حاصل از حق بیمه تامین اجتماعی به سازمان بیمه سلامت واگذار می‌شود. تشکل‌های کارگری این مصوبه را «دست‌اندازی به اموال کارگران» خوانده و خواستار لغو آن از سوی شورای نگهبان شدند.

هاشمی اما این مصوبه را «فراهم شدن مقدمات تجمیع منابع درمانی» برای تخصصی شدن بیمه درمان دانست که به گفته او موجب کارآمدی بیمه‌ سلامت خواهد شد.

او در ادامه کسری بودجه سازمان بیمه سلامت را «نادرست» خواند و گفت: سازمان بیمه سلامت در سال ۹۷ نباید یک ریال هم کسری بودجه داشته باشد.

مدیرعامل سازمان بیمه سلامت پیش از این کسری بودجه این سازمان برای سال آینده را حدود ۷ هزار میلیارد تومان اعلام کرده بود.

هاشمی کوچک‌تر شدن بسته خدمات و یا افزایش اعتبار بیمه سلامت را دو راه مقابله با کسری بودجه احتمالی دانست و گفت: سازمان بیمه سلامت چاره‌ای جز کوچک‌تر کردن بسته خدمات ندارد.

هادی موهبتی مدیرعامل بیمه سلامت چندی قبل از کاهش ۱۰ تا ۱۵ درصدی خدمات بیمه سلامت به دلیل کسری منابع مالی خبر داده بود.

طرح تحول سلامت و بیمه سلامت از آغاز با انتقادهای متعددی روبرو شده و گروهی از نمایندگان مجلس خواستار تحقیق و تفحص از این سازمان به دلیل ابهام در نحوه هزینه کرد منابع مالی شده‌اند.

مسعود پزشکیان نماینده تبریز در مجلس شورای اسلامی هم گفته است که منابع بیمه سلامت برای پرداخت دستمزد و پاداش کارکنان ستادی وزارت بهداشت و درمان هزینه شده است.

بیشتر بخوانید:

این مطلب را پسندیدید؟ کمک مالی شما به ما این امکان را خواهد داد که از این نوع مطالب بیشتر منتشر کنیم.

آیا مایل هستید ما را در تحقیق و نوشتن تعداد بیشتری از این‌گونه مطالب یاری کنید؟

.در حال حاضر امکان دریافت کمک مخاطبان ساکن ایران وجود ندارد

توضیح بیشتر در مورد اینکه چطور از ما حمایت کنید

نظر بدهید

در پرکردن فرم خطایی صورت گرفته

نظرها

نظری وجود ندارد.