ارتباط ناشناخته. ارتباط بدون سانسور. ارتباط برقرار نمی‌شود. سایت اصلی احتمالاً زیر سانسور است. ارتباط با سایت (های) موازی برقرار شد. ارتباط برقرار نمی‌شود. ارتباط اینترنت خود را امتحان کنید. احتمال دارد اینترنت به طور سراسری قطع شده باشد. ادامه مطلب

#اعتراضات - از میان آن‌ها: تجمع کارگزاران صندوق بیمه کشاورزی

این مجموعه دربرگیرنده خبرهای اعتراضاتی است که روز ۱۵ اسفند صورت گرفته‌ یا در این روز خبرهای آنها منتشر شده‌اند. مجموعه ممکن است با اطلاعات جدید بروز شود.

این مجموعه دربرگیرنده خبرهای اعتراضاتی است که روز ۱۵ اسفند صورت گرفته‌ یا در این روز خبرهای آنها منتشر شده‌اند. مجموعه ممکن است با اطلاعات جدید بروز شود.

ادامه اعتصاب در فولاد اهواز با شعار: نه تهدید، نه زندان، دیگه فایده نداره

کارگران گروه ملی فولاد اهواز سه‌شنبه ۱۵ اسفند یک بار دیگر مقابل استانداری خوزستان تجمع کردند. کارگران اعتصابی که از پنجشنبه گذشته در پی دستگیری همکارانشان، خواست آزادی کارگران زندانی به خواست‌هایشان افزوده شده امروز شعار جدیدی سر دادند. آن‌ها مقابل استانداری فریاد می زدند:

    [video width="520" height="320" mp4="https://www.radiozamaneh.info/u/wp-content/uploads/2018/03/۱۵-اسفند-ادامه-اعتصاب-در-گروه-ملی-فولاد-اهوازبا-شعار-نه-تهدید-نه-زندان-دیگه-فایده-نداره.mp4"][/video]

     وکیل کارگران بازداشتی نیز برای تکمیل پروسه آزادی آنان به قید وکالت در زندان مرکزی اهواز حاضر شد. خانواده‌های کارگران بازداشتی و گروهی از کارگران فولاد نیز برای استقبال از ۹ کارگر دستگیر شده مقابل زندان تجمع کردند.

    اتحادیه آزاد کارگران در گزارشی از اعتصاب و تجمع کارگران مقابل استانداری اهواز نوشته است فرماندار اهواز به همراه فرمانده انتظامی این شهر در جمع کارگران حاضر شده و با وعده پرداخت مطالبات کارگران طی روزهای آینده خواهان توقف اعتصاب و تجمعات اعتراضی آنها شده است. اما کارگران اعلام کردند تا پرداخت مطالبات خود به اعتصاب و تجمعات اعتراضی ادامه خواهند داد.

    ۷ تن از کارگران آزاد شده

    طبق آخرین خبرهای منتشر شده همه کارگران بازداشتی با وثیقه ۵۰ میلیونی به قید کفالت آزاد شده‌اند.

    تعداد کارگران بازداشتی فولاد اهواز ۹ تن بود که یک نفر از آنان شنبه ۱۲ اسفند آزاد شده بود.

    ادامه اعتصاب کارگران کیسون در اعتراض به ۶ ماه تعویق دستمزد

    کارگران پیمانی پارس جنوبی شاغل در شرکت کیسون سه‌شنبه ۱۵ اسفند برای چندمین بار در اعتراض به ۶ ماه تعویق مزدها دست به اعتصاب زدند و در محوطه شرکت تجمع کردند.

    صدا و سیمای جمهوری اسلامی فیلمی از تجمع امروز کارگران پخش کرد.

    [video width="520" height="320" mp4="https://www.radiozamaneh.info/u/wp-content/uploads/2018/03/۱۵-اسفند-اعتصاب-کارگران-کیسون-که-۶-ماه-است-حقوق-نگرفته-اند.mp4"][/video]

    اعتصاب کارگران صنعت نفت و گاز در جنوب ایران

    کارگران صنایع نفت و گاز ایران که از طریق شرکت پیمانی یوتاتک در بوشهر کار می‌کنند دوشنبه ۱۴ اسفند در اعتراض به تعویق مطالبات، وضعیت نامناسب خوابگاه‌ها و عدم امنیت شغلی دست به اعتصاب زدند.

    کارگران که تعدادشان بیش از صد تن اعلام شده گفته‌اند در صورت عدم رسیدگی به مطالباتشان از جمله نپرداختن یک تا ۷ میلیون بدهی شرکت به هر کارگر، به اعتصاب ادامه خواهند داد.

    ادامه اعتصاب در نیشکر هفت تپه - ۱۵ اسفند

    ادامه اعتصاب در نیشکر هفت‌تپه، احضار بیش از ۱۰ کارگر 

    سه‌شنبه ۱۵ اسفند اعتصاب کارگران نیشکر هفت‌تپه ادامه یافت. کارگران از دو روز پیش بنرهای بزرگی در محل اعتصاب قرار داده‌اند که روی آن‌ها نوشته شده است:

      به نوشته سندیکای نیشکر هفت‌تپه امروز تمامی بخش‌های کارخانه در اعتصاب  شرکت کردند. تعدادی از کارگران توسط حفاظت نیروی انتظامی احضار شدند.

      اسماعیل بخشی یکی از فعالان سندیکای نیشکر هفت‌تپه که پیش‌تر در ارتباط با مبارزات کارگران نیشکر هفت‌تپه به دادگاه انقلاب احضار و در خیابان مورد حمله نقابداران قرار گرفته است در جمع کارگران اعتصابی با یادآوری وعده‌های فرماندار پس از اعتصاب شش روزه در نیشکر هفت تپه گفت این وعده‌ها پس از گذشت سه ماه هنوز عملی نشده و این در حالی است که به گفته مسئولان هر روز تولید، برای مجتمع یک میلیارد تومان درآمد دارد.

      به نوشته اتحادیه آزاد کارگران نیروی انتظامی تلاش کرده است مانع سخنرانی اسماعیل بخشی شود اما کارگران با سر دادن شعار این اقدام را خنثی کرده‌اند.

      تجمع کارگزاران صندوق بیمه کشاورزی در تهران 

      گروهی از کارگزاران صندوق بیمه کشاورزی سه شنبه ۱۵ اسفند در اعتراض به خصوصی سازی بیمه کشاورزی مقابل دفتر این سازمان در تهران تجمع کردند.

      معترضان که از شهرهای مختلف برای شرکت در تجمع به تهران آمده بودند در اعتراض به عدم تعیین وضیت شغلی‌شان گفته‌اند:

      «مدتهاست طرح جذب ما، در انتظار طرح در صحن علنی مجلس مانده‌است و اکنون که بررسی لایحه بودجه در مجلس به پایان رسیده، بازهم وعده مطرح شدن طرح به سرانجام نرسیده است.»

      آن‌ها با اشاره به اخبار منتشر شده درباره واگذاری بیمه کشاورزی به بخش خصوصی نگرانی خود را به این شکل ابراز کرده‌اند:

      «در طرح جذب، تصریح شده که ما باید جذب بدنه دولت شویم و از مسئولان می‌خواهیم ما را به اجبار به دامان شرکت‌های خصوصی نیندازند. استخدام در شرکت‌های خصوصی، منافع صنفی کارگزاران را تامین نمی‌کند.»

      معترضان گفته‌اند برنامه بعدی آنان تجمع مقابل مجلس برای اعمال فشار به نمایندگان برای مطرح کردن «طرح جذب» در صحن علنی مجلس است.

      قبول شدگان نظارت جهادکشاورزی ایلام با تجمع مقابل استانداری ایلام به عدم به کارگیری خود توسط جهاد سازندگی اعتراض کردند.

      آن‌ها که تمام مراحل قانونی استخدام را طی کرده‌اند در اجتماع دوشنبه ۱۴ اسفند خود از مسئولان استان خواستند به مشکل عدم استخدام آنان رسیدگی کنند.

      آخرین وضعبت بازداشتی‌های تجمع بیکاران مقابل کشت و صنعت کارون 

      تجمع  شنبه ۱۲ اسفند بیکاران روستاهای دزفول مقابل کشت و صنعت کارون با اعمال خشونت نیروی انتظامی و تیراندازی به سوی تظاهرکنندگان و دستگیری چند بیکار معترض سرکوب شد.

      گزارشی از وضعبت بازداشتی‌ها که توسط  یکی از شرکت‌کنندگان در تظاهرات نوشته و اتحادیه آزاد کارگران آن را منتشر کرده است:

      «بازداشتی‌ها حسن کثیرفرحانی، قاسم جمیلی، حسن سعدی وآقای حوشی و سامی نیسی و آقای نیسی بعد از گذشت سه روز در زندان هستند و به خانواده‌ها اجازه ملاقات و یا تماس نمی‌دهند. در سه روز اول در اداره اطلاعات شهر نگهداری شدند و  بعدش به اداره آگاهی بردند و بعد از آن به زندان انتقالشان دادند.

      خانواده‌های این جوانان بیکار فوق‌العاده نگران هستند چون هیچ اطلاعی از سرنوشت فرزندانشان ندارند.

      در این درگیری در مقابل کشت و صنعت کارون یک کارگر نیز از ناحیه کتف زخمی شده که به نادرست این حادثه را به گردن این جوان‌های بیگناه که فقط برای بیکاری‌شان اعتراض کرده بودند، انداخته‌اند.

      لازم به ذکر است در روز شنبه ۱۲ اسفند پس از تجمع جوانان روستاهای حاجات و عبدعون و دهنو باقر در مقابل کشت و صنعت کارون در اعتراض به بیکاری، پلیس گارد ویژه به صورت وحشیانه و با زدن گاز اشک آور و تیراندازی هوایی به سوی جوانان بیکار به آنان حمله کرد و آنها را متفرق نمود و سپس راه‌های ورود و خروج این روستاها توسط این نیروها بسته شد.

      در این حمله وحشیانه شش نفر از جوانان این روستاها به نامهای حسن کثیرفرحانی، قاسم جمیلی، حسن سعدی و آقای حوشی و سامی نیسی و آقای نیسی بازداشت شدند.»

      فیلمی از حمله و تیراندازی نیروی انتظامی به تظاهرات بیکاران مقابل کشت و صنعت کارون منتشر شده است.

       یکی دیگر از شرکت‌کنندگان در این تجمع درباره علت تجمع بیکاران مقابل کشت و صنعت کارون به رسانه ها گفته است کشت و صنعت کارون با در اختیار گرفتن حدود ۳۰ هزار هکتار از اراضی کشاورزی روستاهای منطقه وعده به کارگیری جوانان بومی را داده اما به این وعده عمل نکرده است:

      «جوانان ۲۷ روستای مجاور این شرکت با مشکل بیکاری و بدعهدی شرکت کارون مواجه هستند و کسی جوابگوی مطالبات اهالی این روستاها نیست. از حدود ۱۰ سال پیش قرارداد اجاره زمین‌های مذکور به پایان رسیده و شرکت به پیمانکار سپرده شده. این در حالی است که جوانان منطقه همچنان با مشکل بیکاری مواجه‌اند اما نیروهای غیر بومی در این شرکت به کار گرفته می‌شوند.»

      گفته می شود شرکت کشت و صنعت کارون واقع در محدوده میان شوشتر، گتوند و دزفول بزرگترین کارخانه تولید شکر خاورمیانه است. تعداد کارگران شاغل در این مجتمع در سال های اخیر از ۱۷ هزار به ۲ هزار نفر کاهش یافته.

      اعتراض بیش از هزار مهندس مشاور به تعویق مطالبات

      بیش از هزار مهندس مشاور درگیر در پروژه‌های راه و شهرسازی کمپینی برای تحقق مطالبات معوقه خود به راه انداخته‌اند.

      گروه اجرایی کمپین در یک نامه اعتراضی به عباس آخوندی، وزیر راه‌ و شهرسازی و بهرام فریور صدری، نماینده گروه شهرسازی جامعه مهندسان مشاور نوشته‌ است تعویق مطالبات مهندسان مشاور را با مشکلات معیشتی روبرو کرده.

      در بخشی از این نامه آمده است:

      «باتوجه به نزدیک شدن به ایام پایانی سال و فشار مضاعف معیشتی بر کارکنان مهندسان مشاور، پرداخت معوقات مالی مشاوران از زیرمجموعه‌های وزارت تحت امر خویش را که در نامه قبلی کمپین مورخ ۵/۱۰/۹۶ بدان اشاره شده است، در دستور کار قرار دهید.»

      داوود رفیعی کارگر معترض پارس خودرو دستگیر شد  

      داود رفیعی کارگری که پس از کشف سو استفاده در شرکت پارس خودرو از کار اخراج شد و وزارت کار نیز بر اخراج او صحه گذاشت، دوشنبه ۱۴ اسفند باز اقدام به اعتراض ایستاده مقابل وزارت کرد اما بازداشت شد.

      داود رفیعی که معتقد است وزارت کار با تایید حکم اخراج او جانب کارفرمای پارس خودرو را گرفته، در جریان اعتراضات ایستاده قبلی مقابل وزارت کار نیر توسط ماموران حراست تهدید شده و یک بار نیز به کلانتری برده شده. او دوشنبه ۱۴ اسفند در آخرین اعتراض خود مقابل وزارت کار بنری در دست داشت که بر آن نوشته بود:

         نامه یک معلم گیلانی: اعتراض به سرکوب از بستر بیماری

        یک معلم گیلانی که در بستر بیماری به سر می‌برد در اعتراض به سرکوب مخالفان سیاسی و فعالان اجتماعی و صنفی نامه‌ای منتشر کرده  و نوشته است گرچه « همه جلادان الیگارشی جا و بقای ناپایدار خود را در غارتگر و غارت شونده می بینند و ضد طبع بشر ادامه می دهند. خیالی است خام، تاریخ واقعی دیکتاتورها سند محکمی است بر این خیال خام.»

        در نامه این معلم با امضای «یونس» در اشاره به اعمال فشار بر معلمان و بازداشت برخی از فعلان صنفی آنان آمده است:

        «حبیبی عزیز، بهشتی گرامی، عبدی بزرگوار و سایر همکاران دربند! نیروی کارگری و سیاسی در یک جبهه واحد باسایر بلا کشیدگان و آسیب دیدگان یک ضرورت اجتناب ناپذیر است. خبر از درد علاج درد نیست، راه می خواهد، گل از خار روئیده نمی شود ، کار از کار، کار روئیده می شود. کوه با تمام عظمت و بزرگی از یک سنگ ساخته شده است، مطمئن هستم رهایی و آبادانی وطن با سنگ همه معلمان و اصحاب فکر و اندیشه قلم آغاز خواهد شد، رستاخیزی در راه است. اگر از افلاطون و سقراط  و دیگران بگذریم و حقیقت را در صنف ما جستجو کنیم تاریخ به ما خواهد گفت اولین دبستان را چه کسی بنا کرد. روس؟! انگلیس؟! سرمایه دار؟! دولت؟! نه، یک آموزگار به نام رشدیه. چه کسی به منزلت و معیشت معلم اعتراض کرد؟ خانعلی! در سال ۵۷ انقلاب آرزومند مطالبه گر توده مردم بود، و عمده‌ترین سازماندهی و تهییج‌گر مردم معلمان بودند. دزدان دین و رهزن ایمان، به تجربه همین تاریخ، شقایق‌ها و بنفشه‌های ما را به تاریک خانه اوین می بردند تا پژمرده شوند. معلم، نور خورشید را که همان علم و فضیلت است در خود ذخیره دارد و هیچوقت پژمرده نمی شود. معلم نه ترسو است و نه بزدل. بر اساس فضیلت و رسالت مضطرب است برای جایگاه خود و فروپاشیدن وطن خود و عدالت اجتماعی. عشق به وطن پویایی اوست. رستاخیز رهایی غایت زندگی اوست.»

        یک پیروزی برای لنج‌داران بوشهر

        لنج‌داران استان بوشهر که چند روز در اعتراض به مصوبه جدید گمرک مبنی بر ممنوعیت «ته لنجی» تجمع و تظاهرات برپا کرده بودند، به یک پیروزی نسبی دست یافتند. گمرک بوشهر اجرای مصوبه جدید را از پانزدهم اسفند تا پایان فروردین سال ۹۷ به تعویق انداخت.

        ممنوعیت ورود اجناس موسوم به ته لنجی(کالای ملوانی) توسط لنج‌داران معیشت آنان و مغازه‌داران بوشهر و بند گناوه را با دشواری روبرو کرده است.

        در گزارشی که در این باره در رسانه‌های داخلی منتشر شده آمده است بیش از ۲ هزار شناور سفاری و باری در بوشهر فعال هستند و حدود ۱۶۰ هزار تن در استان بوشهر به طور مستقیم و غیرمستقیم از فروش کالای ته لنجی ارتزاق می‌کنند.

        تحصن بازاریان شهرستان داران  

        گروهی از بازاریان شهر داران واقع در غرب استان اصفهان دوشنبه ۱۴ اسفند در مسجد صاحب‌الزمان این شهر تحصن کردند. علت تحصن بازاریان وضعبت نابسامان بازار این شهر عنوان شده است.

        تجمع اعتراضی گروهی از استادان و کارکنان دانشکده فنی

        گروهی از استادان و کارکنان اورمیه‌ای که حدود دو سال مطالبات معوقه دارند، تجمع اعتراضی برپا کردند. آن‌ها بنرهایی حاوی مطالباتشان در دست داشتند.

        تجمع اعتراضی کوره‌داران جهرم با شعار: مرگ بر نون حلال 

        فیلمی از تجمع اعتراضی کوره‌داران جهرم منتشر شده. کوره‌داران شعار می‌دادند:

          بر روی یکی از پلاکارهایی که آن‌ها به همراه داشتند نوشته شده بود:

          ما کوره‌داران به مجوز حمل ذغال نیاز داریم.

          راهپیمایی کشاورزان ورزنه با شعار: آب زاینده‌رود حق مسلم ماست

          صدها تن از کشاورزان ورزنه در تداوم تجمع و اعتراضات خیابانی خود دوشنبه ۱۴ اسفند در اصفهان راهپیمایی و مقابل شرکت آب منطقه‌ای و پل خواجو  تجمع کردند. کشاورزان شعار می‌دادند:

             کشاورزان ورزنه از هفته گذشته بطور مستمر در اعتراض خشکانیدن زاینده رود و عدم پرداخت حق‌آبه تجمع و راهپیمایی کرده‌اند.

             کشاورزان با قرائت قطعنامه‌ به تجمع خود پایان داده‌اند.

            این مطلب را پسندیدید؟ کمک مالی شما به ما این امکان را خواهد داد که از این نوع مطالب بیشتر منتشر کنیم.

            آیا مایل هستید ما را در تحقیق و نوشتن تعداد بیشتری از این‌گونه مطالب یاری کنید؟

            .در حال حاضر امکان دریافت کمک مخاطبان ساکن ایران وجود ندارد

            توضیح بیشتر در مورد اینکه چطور از ما حمایت کنید

            نظر بدهید

            در پرکردن فرم خطایی صورت گرفته

            نظرها

            نظری وجود ندارد.