ارتباط ناشناخته. ارتباط بدون سانسور. ارتباط برقرار نمی‌شود. سایت اصلی احتمالاً زیر سانسور است. ارتباط با سایت (های) موازی برقرار شد. ارتباط برقرار نمی‌شود. ارتباط اینترنت خود را امتحان کنید. احتمال دارد اینترنت به طور سراسری قطع شده باشد. ادامه مطلب

اميرعلی علامه‌زاده آزاد شد

<p>اميرعلی علامه&zwnj;زاده، روزنامه&zwnj;نگار در تهران پس از ۹۵ روز بازداشت از زندان آزاد شد.</p> <!--break--> <p>&nbsp;</p> <p>به گزارش خانه حقوق بشر ايران (رهانا) علامه&zwnj;زاده روز چهارشنبه ۳۰ آذر ۱۳۹۰ با وثيقه ۱۰۰ ميليون تومانی آزاد شده است.</p> <p>اميرعلی علامه&zwnj;زاده، يکشنبه ۲۷ شهريورماه سال جاری توسط مأموران امنيتی در تهران بازداشت شد و به بند &quot;۲ الف&quot; سپاه پاسداران منتقل گرديد.</p> <p>در مدت بازداشت اين روزنامه&zwnj;نگار، خانواده وی و کمپين بين&zwnj;المللی حقوق بشر درباره وضعيت او ابراز نگرانی می&zwnj;کردند.</p> <blockquote> <p>گزارش&zwnj;گران بدون مرز می&zwnj;گوید علامه&zwnj;زاده در مدت بازداشت در سلول&zwnj;های انفرادی زندان اوين و تحت فشار و مورد بد رفتاری قرار گرفته است</p> </blockquote> <p>زينب علامه&zwnj;زاده خواهر اميرعلی علامه&zwnj;زاده، روزنامه&zwnj;نگار زندانی چندی پيش گفته بود برادرش در زندان &quot;تحت فشار&quot; است و اگر اعترافاتی از او پخش شود، &quot;اعتبار قانونی ندارد و دروغ است.&quot;</p> <p>بنا به گزارش مخالفان حکومت ايران، پس از انتخابات جنجالی رياست&zwnj;جمهوری سال ۱۳۸۸ ايران، دست&zwnj;کم ۱۰۸ روزنامه&zwnj;نگار در اين کشور بازداشت شده&zwnj;اند که شماری از آن&zwnj;ها پس از مدتی آزاد شدند اما برخی ديگر هنوز در زندان به&zwnj;سر می&zwnj;برند.</p> <p>گزارش&zwnj;گران بدون مرز که انجمنی بين&zwnj;المللی در دفاع از آزادی رسانه&zwnj;هاست، در بيانيه&zwnj;ای درباره آزادی اميرعلی علامه&zwnj;زاده گفت: &quot;اين روزنامه&zwnj;نگار در مدت بازداشت در سلول&zwnj;های انفرادی زندان اوين و تحت فشار و مورد بد رفتاری قرار گرفته است.&quot;</p> <p>سازمان گزارشگران بدون مرز از ايران به&zwnj;عنوان &quot;بزرگ&zwnj;ترين&quot; زندان روزنامه&zwnj;نگاران در خاورميانه نام می&zwnj;برد.</p> <p>در همين حال کميته حفاظت از روزنامه&zwnj;نگاران نيز اعلام کرده است ايران در سال ۲۰۱۱ با ۴۲ روزنامه&zwnj;نگار زندانی برای دومين سال پی&zwnj;در&zwnj;پی در رتبه نخست فهرست کشورهايی قرار گرفته که بيشترين روزنامه&zwnj;نگاران زندانی را دارند.</p> <p>کشورهای اريتره با ۲۸ روزنامه&zwnj;نگار زندانی، چين با ۲۷، برمه با ۱۲ و ويتنام با ۹ روزنامه&zwnj;نگار زندانی پس از ايران قرار دارند.</p> <p>&nbsp;</p>

اميرعلی علامه‌زاده، روزنامه‌نگار در تهران پس از ۹۵ روز بازداشت از زندان آزاد شد.

به گزارش خانه حقوق بشر ايران (رهانا) علامه‌زاده روز چهارشنبه ۳۰ آذر ۱۳۹۰ با وثيقه ۱۰۰ ميليون تومانی آزاد شده است.

اميرعلی علامه‌زاده، يکشنبه ۲۷ شهريورماه سال جاری توسط مأموران امنيتی در تهران بازداشت شد و به بند "۲ الف" سپاه پاسداران منتقل گرديد.

در مدت بازداشت اين روزنامه‌نگار، خانواده وی و کمپين بين‌المللی حقوق بشر درباره وضعيت او ابراز نگرانی می‌کردند.

گزارش‌گران بدون مرز می‌گوید علامه‌زاده در مدت بازداشت در سلول‌های انفرادی زندان اوين و تحت فشار و مورد بد رفتاری قرار گرفته است

زينب علامه‌زاده خواهر اميرعلی علامه‌زاده، روزنامه‌نگار زندانی چندی پيش گفته بود برادرش در زندان "تحت فشار" است و اگر اعترافاتی از او پخش شود، "اعتبار قانونی ندارد و دروغ است."

بنا به گزارش مخالفان حکومت ايران، پس از انتخابات جنجالی رياست‌جمهوری سال ۱۳۸۸ ايران، دست‌کم ۱۰۸ روزنامه‌نگار در اين کشور بازداشت شده‌اند که شماری از آن‌ها پس از مدتی آزاد شدند اما برخی ديگر هنوز در زندان به‌سر می‌برند.

گزارش‌گران بدون مرز که انجمنی بين‌المللی در دفاع از آزادی رسانه‌هاست، در بيانيه‌ای درباره آزادی اميرعلی علامه‌زاده گفت: "اين روزنامه‌نگار در مدت بازداشت در سلول‌های انفرادی زندان اوين و تحت فشار و مورد بد رفتاری قرار گرفته است."

سازمان گزارشگران بدون مرز از ايران به‌عنوان "بزرگ‌ترين" زندان روزنامه‌نگاران در خاورميانه نام می‌برد.

در همين حال کميته حفاظت از روزنامه‌نگاران نيز اعلام کرده است ايران در سال ۲۰۱۱ با ۴۲ روزنامه‌نگار زندانی برای دومين سال پی‌در‌پی در رتبه نخست فهرست کشورهايی قرار گرفته که بيشترين روزنامه‌نگاران زندانی را دارند.

کشورهای اريتره با ۲۸ روزنامه‌نگار زندانی، چين با ۲۷، برمه با ۱۲ و ويتنام با ۹ روزنامه‌نگار زندانی پس از ايران قرار دارند.

این مطلب را پسندیدید؟ کمک مالی شما به ما این امکان را خواهد داد که از این نوع مطالب بیشتر منتشر کنیم.

آیا مایل هستید ما را در تحقیق و نوشتن تعداد بیشتری از این‌گونه مطالب یاری کنید؟

.در حال حاضر امکان دریافت کمک مخاطبان ساکن ایران وجود ندارد

توضیح بیشتر در مورد اینکه چطور از ما حمایت کنید

نظر بدهید

در پرکردن فرم خطایی صورت گرفته

نظرها

نظری وجود ندارد.