ارتباط ناشناخته. ارتباط بدون سانسور. ارتباط برقرار نمی‌شود. سایت اصلی احتمالاً زیر سانسور است. ارتباط با سایت (های) موازی برقرار شد. ارتباط برقرار نمی‌شود. ارتباط اینترنت خود را امتحان کنید. احتمال دارد اینترنت به طور سراسری قطع شده باشد. ادامه مطلب

استقبال ترامپ از پیشنهاد خلع سلاح اتمی کره شمالی

رئیس جمهور آمریکا می‌گوید پیشنهاد پیونگ‌یانگ صادقانه است، هرچند کمک چین و تحریم‌ها هم بی‌اثر نبوده. ژاپن اما در صداقت کره شمالی تردید دارد.

رئیس جمهور آمریکا از اعلام آمادگی کره شمالی برای خلع سلاح اتمی به شرط تضمین امنیت این کشور استقبال کرده است. ترامپ می‌گوید این پیشنهاد «صادقانه» است. مقامات ژاپنی و اپوزیسیون کره جنوبی اما چندان خوشبین نیستند.

سه‌شنبه ۶ فوریه، کاخ سفید، واشنگتن: استفان لوون، نخست‌وزیر سوئد و دونالد ترامپ رئیس جمهور آمریکا: زمینه‌سازی برای آغاز گفت‌وگوها با پیونگ‌یانگ

روز گذشته حاصل سفر هیأت پنج نفره‌ای از کره جنوبی به ریاست مشاور امنیتی مون‌جه‌این به پیونگ‌یانگ و دیدار آن‌ها با کیم جونگ اون مشخص شد: کره شمالی اعلام آمادگی کرد که مذاکراتی را با ایالات متحده آمریکا درباره خلع سلاح هسته‌ای شبه‌جزیره کره انجام دهد. پیونگ‌یانگ خاطرنشان کرده که در حین مذاکرات از آزمایش موشکی و از برگزاری رزمایش نظامی صرف‌نظر می‌کند، اما یک شرط دارد: تضمین امنیت کره شمالی. دونالد ترامپ رئیس جمهور آمریکا شامگاه سه‌شنبه ۶ مارس بعد از دیدار و گفت‌وگو با نخست‌وزیر سوئد در یک نشست خبری در واکنش به این تحولات گفت:

«فکر می‌کنم آن‌ها صادق باشند و فکر می‌کنم صادق هم هستند. هرچند تحریم‌هایی علیه آن‌ها اعمال کرده‌ایم و چین هم کمک بزرگی کرده است.»

مایک پنس اما یادآوری کرده که ایالات متحده آمریکا همچنان حداکثر فشارها را بر کره شمالی اعمال خواهد کرد. به گفته معاون رئیس جمهور آمریکا همه گزینه‌ها هنوز روی میز است.

استفان لوون، نخست‌وزیر سوئد در نشست خبری مشترک با رئیس جمهور آمریکا وعده همکاری داد.

«مشکل را ما نمی‌توانیم از میان برداریم. ما اما به دلیل روابط درازمدتمان با کره شمالی می‌‌توانیم مجرایی برای آغاز گفت‌وگوها درباره فاجعه سلاح اتمی در شبه‌جزیره کره باز کنیم.»

سوئد و کره شمالی از سال‌ها پیش روابط خوبی با یکدیگر دارند.

قرار است ماه آینده نمایندگانی از کره شمالی و جنوبی در دهکده مرزی پانمونجوم با یکدیگر ملاقات کنند.

ژاپن اما مردد است. وزیر دفاع ژاپن روز گذشته خواهان راستی‌آزمایی اراده کره شمالی برای خلع سلاح اتمی شد. جمهوری خلق چین که در آغاز این تحولات سکوت کرده بود، از کره شمالی و کره جنوبی دعوت کرده که همچنان در مسیر آشتی گام بردارند. وزارت خارجه چین با صدور بیانیه‌ای اعلام کرده که چین امیدوار است هر دو طرف از موقعیت استفاده کنند و راهی برای حل مشکلات شبه‌جزیره کره بیابند و پروسه خلع سلاح اتمی را پیش ببرند.

هدف راهبردی جمهوری خلق چین تاکنون چنین بوده که ایالات متحده آمریکا از کره شمالی دور بماند.  با این حال وزارت خارجه چین اعلام کرده که آماده همکاری است.

بیشتر بخوانید:

این مطلب را پسندیدید؟ کمک مالی شما به ما این امکان را خواهد داد که از این نوع مطالب بیشتر منتشر کنیم.

آیا مایل هستید ما را در تحقیق و نوشتن تعداد بیشتری از این‌گونه مطالب یاری کنید؟

.در حال حاضر امکان دریافت کمک مخاطبان ساکن ایران وجود ندارد

توضیح بیشتر در مورد اینکه چطور از ما حمایت کنید

نظر بدهید

در پرکردن فرم خطایی صورت گرفته

نظرها

نظری وجود ندارد.