ارتباط ناشناخته. ارتباط بدون سانسور. ارتباط برقرار نمی‌شود. سایت اصلی احتمالاً زیر سانسور است. ارتباط با سایت (های) موازی برقرار شد. ارتباط برقرار نمی‌شود. ارتباط اینترنت خود را امتحان کنید. احتمال دارد اینترنت به طور سراسری قطع شده باشد. ادامه مطلب

همایون شهنواز کارگردان سریال «دلیران تنگستان» درگذشت

همایون شهنواز، کارگردان سریال «دلیران تنگستان» که مدت‌ها در خارج از کشور زندگی می‌کرد صبح چهارشنبه ۱۶ اسفند در سن ۷۹ سالگی در ایران درگذشت.

همایون شهنواز، کارگردان سریال «دلیران تنگستان» که مدت‌ها در خارج از کشور زندگی می‌کرد صبح چهارشنبه ۱۶ اسفند در سن ۷۹ سالگی در ایران درگذشت.

همایون شهنواز (راست) در سال‌های اخیر و (چپ) در سال‌های دور، پشت صحنه سریال «دلیران تنگستان»

محمد ولی‌زاده، ‌دوست همایون شهنواز گفته است که مرگ او به‌دلیل شدت سوختگی و ایست قلبی بود. چندی پیش منزل همایون شهنواز بر اثر نشت گاز و انفجار آتش گرفت که در این آتش‌سوزی او دچار ۸۰ درصد سوختگی شد. اعزام او به بیمارستانی در اشتوتگارت آلمان به‌دلیل نبود امکانات فنی ممکن نشد و تصمیم به عمل جراحی او در ایران گرفته شد.

خانواده همایون شهنواز در نقاط مختلف دنیا ساکن هستند و او خود نیز مدت‌ها در خارج از کشور زندگی می‌کرد.

به‌گفته محمد ولی‌زاده، نزدیکان شهنواز تلاش دارند تا موافقت سازمان میراث فرهنگی بوشهر برای به خاک سپاری پیکر همایون شهنواز در داخل آرامگاه رئیس‌علی دلواری در دلوار را به‌دست آورند.

سریال ۱۴ قسمتی «دلیران تنگستان» که در سال ۱۳۵۴ از تلویزیون ملی ایران پخش شد نیز به زندگی رئیس‌علی دلواری از مبارزان ضداستعمار در بوشهر، مربوط می‌شد.

پیکر همایون شهنواز در روز یکشنبه ۲۰ اسفندماه در شهرستان دلوار تشییع و تدفین خواهد شد.

«روزهای به‌یاد ماندنی» و «شاه خاموش» از دیگر ساخته‌های همایون شهنواز هستند. او همچنین فیلم‌نامه «شب واقعه»، ساخته شهرام اسدی را نوشته است.

این مطلب را پسندیدید؟ کمک مالی شما به ما این امکان را خواهد داد که از این نوع مطالب بیشتر منتشر کنیم.

آیا مایل هستید ما را در تحقیق و نوشتن تعداد بیشتری از این‌گونه مطالب یاری کنید؟

.در حال حاضر امکان دریافت کمک مخاطبان ساکن ایران وجود ندارد

توضیح بیشتر در مورد اینکه چطور از ما حمایت کنید

نظر بدهید

در پرکردن فرم خطایی صورت گرفته

نظرها

نظری وجود ندارد.