ارتباط ناشناخته. ارتباط بدون سانسور. ارتباط برقرار نمی‌شود. سایت اصلی احتمالاً زیر سانسور است. ارتباط با سایت (های) موازی برقرار شد. ارتباط برقرار نمی‌شود. ارتباط اینترنت خود را امتحان کنید. احتمال دارد اینترنت به طور سراسری قطع شده باشد. ادامه مطلب

افزایش سفرهای استانی ابراهیم رئیسی و تأسیس دفاتر آستان قدس در استان‌ها

در ماه‌های اخیر ابراهیم رئیسی، کاندیدای اصولگرایان در انتخابات ریاست جمهوری سال ۹۶ به سفرهای استانی می‌رود و در یک سال اخیر آستان قدس رضوی که زیر نظر اوست دفاتر متعددی در استان‌ها زده است. یک عضو فراکسیون نمایندگان ولایی مجلس می‌گوید رئیسی ظرفیت قرارگیری در رأس جریان اصولگرایان را دارد.

در ماه‌های اخیر ابراهیم رئیسی، کاندیدای اصولگرایان در انتخابات ریاست جمهوری سال ۹۶ به سفرهای استانی می‌رود و در یک سال اخیر آستان قدس رضوی که زیر نظر اوست دفاتر متعددی در استان‌ها زده است. یک عضو فراکسیون نمایندگان ولایی مجلس می‌گوید رئیسی ظرفیت قرارگیری در رأس جریان اصولگرایان را دارد.

ابراهیم رئیسی، تولیت آستان قدس رضوی و نامزد اصولگرایان در دوازدهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری

از آغاز سال ۱۳۹۵ آستان قدس رضوی نمایندگی‌هایی در شهرهای بزرگ تا شهرستان‌های دور افتاده ایران به‌راه انداخته است و حتی در برخی شهرها به یک دفتر اکتفا نکرده و تا ۱۰ نمایندگی دارد. آخرین نمونه از این نمایندگی‌ها، افتتاح دفتر این نهاد در ۴ اسفندماه جاری در منطقه ۴ تهران بود.

آمار دقیقی از شمار دفاتر نمایندگی آستان قدس رضوی در شهرها و شهرستان‌ها در رسانه‌های مربوط با این نهاد وجود ندارد با این حال گفته می‌شود که شبکه آستان قدس رضوی با بیش از ۲۰ دفتر نمایندگی در استان‌های مختلف فعالیت دارد. هدف از ایجاد این دفاتر «خدمت به محرومان» عنوان شده است.

آستان قدس یکی از چهار غول بزرگ اقتصاد ایران است. این نهاد تولید و ارائه بیش از ۳۰۰ نوع محصول کشاورزی، صنعتی، لبنی، مالی،خدماتی و فنی و تجارت و مالکیت دست‌کم ۴۰۰ هزار هکتار زمین کشاورزی، را در دست دارد و به دولت مالیات نمی‌پردازد.

ابراهیم رئیسی که در آخرین انتخابات ریاست جمهوری کاندیدای اصولگرایان و رقیب اصلی حسن روحانی بود مسئولیت آستان قدس را برعهده دارد.

در همین راستا سفرهای استانی ابراهیم رئیسی نیز در ماه‌های اخیر افزایش یافته است. مجموعه این خبرها این نظر را در میان رسانه‌های ایران گسترش داده که رئیسی درصدد به‌دست گرفتن رهبری جریان اصولگرایان است.

محمدعلی پورمختار، عضو فراکسیون نمایندگان ولایی مجلس در این‌باره به «نامه‌نیوز» گفت: «رئیسی ظرفیت قرارگیری در رأس جریان را دارد ولی با وجود امثال آیت‌الله موحدی کرمانی بیشتر باید در این حوزه تأمل کرد.»

محمدعلی موحدی کرمانی از اعضای مجمع تشخیص مصلحت نظام است که از سوی رهبر جمهوری اسلامی به‌عنوان امام جمعه موقت تهران نیز منصوب شده است.

محمدعلی پورمختار با اشاره به «رأی ۱۶ میلیونی رئیسی» در انتخابات ریاست جمهوری اخیر و رقابت «شدید و نزدیک» او با حسن روحانی گفت فکر نمی‌کند که رئیسی خود را در انتخابات مجلس شورای اسلامی سال ۹۸ کاندیدا کند.

پورمختار درباره دلیل سفرهای استانی رئیسی و جلساتی که با نیروهای اصولگرا در شهرستان‌ها و استان‌ها می‌گذارد، سفرهای او را «با هدف هماهنگی و نحوه افزایش خدمات‌رسانی» دانست و گفت این سفرها «نوعاً سیاسی هم نیست».

این نماینده مجلس شائبه سیاسی و انتخاباتی بودن تأسیس دفاتر آستان قدس در استان‌ها و شهرستان‌ها با هدف زمینه‌سازی برای حضور در یک عرصه انتخاباتی را رد کرد و این سفرها را سیاسی ندانست و گفت: «ممکن است مخالفان این تلقی را داشته باشند که این دفاتر سیاسی است و حمل بر سوءاستفاده از این دفاتر کنند، در حالی که ابداً این اقدام انتخاباتی نیست.»

تولیت آستان قدس رضوی از آغاز دوران صفوی و رسمی شدن مذهب تشیع در ایران اهمیت یافت و توسط پادشاه وقت تعیین می‌شد. پس از انقلاب ۱۳۵۷ در ایران انتخاب تولیت بر عهده ولی فقیه یا همان رهبر جمهوری اسلامی گذاشته شد. عباس واعظ طبسی از آغاز انقلاب تا زمان مرگش در اسفند ۱۳۹۴ تولیت این سازمان را برعهده داشت. آیت‌الله علی خامنه‌ای، رهبر جمهوری اسلامی از تاریخ ۱۷ اسفند همین سال تولیت این سازمان را به ابراهیم رئیسی واگذار کرد.

بیشتر بخوانید:

این مطلب را پسندیدید؟ کمک مالی شما به ما این امکان را خواهد داد که از این نوع مطالب بیشتر منتشر کنیم.

آیا مایل هستید ما را در تحقیق و نوشتن تعداد بیشتری از این‌گونه مطالب یاری کنید؟

.در حال حاضر امکان دریافت کمک مخاطبان ساکن ایران وجود ندارد

توضیح بیشتر در مورد اینکه چطور از ما حمایت کنید

نظر بدهید

در پرکردن فرم خطایی صورت گرفته

نظرها

نظری وجود ندارد.