ارتباط ناشناخته. ارتباط بدون سانسور. ارتباط برقرار نمی‌شود. سایت اصلی احتمالاً زیر سانسور است. ارتباط با سایت (های) موازی برقرار شد. ارتباط برقرار نمی‌شود. ارتباط اینترنت خود را امتحان کنید. احتمال دارد اینترنت به طور سراسری قطع شده باشد. ادامه مطلب

ثبت‌نام از کاندیداهای انتخابات مجلس ايران آغاز شد

<p>ثبت&zwnj;نام از کانديداهای نهمين دوره انتخابات مجلس شورای اسلامی ايران از ساعت هشت صبح شنبه سوم دی ۱۳۹۰ آغاز شد.</p> <!--break--> <p>&nbsp;</p> <p>به گزارش خبرگزاری جمهوری اسلامی (ايرنا) مراسم نام&zwnj;نويسی کانديداهای نمايندگی دوره نهم مجلس با حضور مصطفی محمد نجار، وزير کشور و صولت مرتضوی، معاون سياسی وزير و رييس ستاد انتخابات آغاز شده است.</p> <p>نام&zwnj;نويسی داوطلبان نمايندگی دوره نهم مجلس تا پايان روز جمعه نهم دی به مدت هفت روز ادامه دارد.</p> <p>ثبت&zwnj;نام از کانديداهای مجلس در حالی آغاز شده که گروه&zwnj;ها و احزاب اصلاح&zwnj;طلب ايران با انتشار بيانيه&zwnj;هايی اعلام کرده&zwnj;اند در اين انتخابات شرکت نمی&zwnj;کنند.</p> <p>شورای هماهنگی جبهه اصلاحات، شورای هماهنگی راه سبز اميد، جبهه مشارکت ايران اسلامی و محمد خاتمی از جمله احزاب و گروه&zwnj;ها و چهره&zwnj;های اصلاح&zwnj;طلب و منتقد حکومت ايران هستند که گفته&zwnj;اند در اين انتخابات &quot;نبايد شرکت کرد.&quot;</p> <blockquote> <p>ثبت&zwnj;نام از کانديداهای مجلس در حالی آغاز شده که گروه&zwnj;ها و احزاب اصلاح&zwnj;طلب ايران با اننشار بيانيه&zwnj;هايی اعلام کرده&zwnj;اند در اين انتخابات شرکت نمی&zwnj;کنند</p> </blockquote> <p>به گفته اين احزاب و گروه&zwnj;ها، انتخابات در ايران &quot;آزاد و سالم نيست&quot; و به همين دليل &quot;نبايد در آن شرکت کرد.&quot;</p> <p>محمد خاتمی، رئيس&zwnj;جمهور پيشين ايران نيز در مورد شرکت اصلاح&zwnj;طلبان در انتخابات مجلس گفته است: &quot;حرف بنده همان است که شورای هماهنگی جبهه اصلاحات اعلام کرده که اصلا&zwnj;ح&zwnj;طلبان نمی&zwnj;توانند و نبايد در انتخابات نامزد و فهرستی داشته باشند.&quot;</p> <p>به گفته خاتمی &quot;وقتی همه نشانه&zwnj;ها دلالت بر اين دارد که نبايد در انتخابات شرکت کنيم، بنابراين شرکت در انتخابات معنايی ندارد.&quot;</p> <p>رئيس&zwnj;جمهوری پيشين ايران گفته است: &quot;انتظار داشتم شرايطی فراهم شود که همه ديدگاه ها بتوانند در انتخابات حضور و مشارکت داشته باشند.&quot;</p> <p>خاتمی پيشتر از &quot;آزادی زندانيان سياسی و ايجاد فضای آزاد برای احزاب، پايبندی مسئولان به قانون اساسی و برگزاری انتخاب آزاد و سالم&quot; به&zwnj;عنوان سه شرط حضور اصلاح&zwnj;طلبان در انتخابات مجلس نهم نام برده بود.</p> <p>آيت&zwnj;الله محمدرضا مهدوی کنی، رئيس مجلس خبرگان رهبری نيز چند هفته پيش گفت آيت&zwnj;الله علی خامنه&zwnj;ای، رهبر جمهوری اسلامی حضور اصلاح&zwnj;طلبان را در انتخابات به &quot;اقرار به اشتباه&quot; مشروط کرده است.</p> <p>در همين حال آيت&zwnj;الله احمد جنتی، دبير شورای نگهبان روز جمعه دوم دی در خطبه&zwnj;های نماز جمعه تهران گفت: &quot;افرادی که شايستگی نمايندگی مردم در مجلس را ندارند در اين انتخابات ثبت نام نکنند چون با رد صلاحيت شورای نگهبان آبروی خود را می&zwnj;برند.&quot;</p> <p>در ايران تنها کسانی می&zwnj;توانند در رقابت&zwnj;های انتخاباتی شرکت کنند که &quot;صلاحيت&quot; آن&zwnj;ها به تأييد شورای نگهبان رسيده باشد.</p> <p>همچنين ستاد انتخابات ايران حضور اعضای جبهه مشارکت ايران اسلامی و سازمان مجاهدين انقلاب اسلامی، دو حزب اصلی اصلاح&zwnj;طلبان را در انتخابات آينده مجلس ممنوع کرده است.</p> <p>نهمين دوره انتخابات مجلس ايران ۱۲ اسفند ۱۳۹۰ برگزار می&zwnj;شود.</p> <p>&nbsp;</p>

ثبت‌نام از کانديداهای نهمين دوره انتخابات مجلس شورای اسلامی ايران از ساعت هشت صبح شنبه سوم دی ۱۳۹۰ آغاز شد.

به گزارش خبرگزاری جمهوری اسلامی (ايرنا) مراسم نام‌نويسی کانديداهای نمايندگی دوره نهم مجلس با حضور مصطفی محمد نجار، وزير کشور و صولت مرتضوی، معاون سياسی وزير و رييس ستاد انتخابات آغاز شده است.

نام‌نويسی داوطلبان نمايندگی دوره نهم مجلس تا پايان روز جمعه نهم دی به مدت هفت روز ادامه دارد.

ثبت‌نام از کانديداهای مجلس در حالی آغاز شده که گروه‌ها و احزاب اصلاح‌طلب ايران با انتشار بيانيه‌هايی اعلام کرده‌اند در اين انتخابات شرکت نمی‌کنند.

شورای هماهنگی جبهه اصلاحات، شورای هماهنگی راه سبز اميد، جبهه مشارکت ايران اسلامی و محمد خاتمی از جمله احزاب و گروه‌ها و چهره‌های اصلاح‌طلب و منتقد حکومت ايران هستند که گفته‌اند در اين انتخابات "نبايد شرکت کرد."

ثبت‌نام از کانديداهای مجلس در حالی آغاز شده که گروه‌ها و احزاب اصلاح‌طلب ايران با اننشار بيانيه‌هايی اعلام کرده‌اند در اين انتخابات شرکت نمی‌کنند

به گفته اين احزاب و گروه‌ها، انتخابات در ايران "آزاد و سالم نيست" و به همين دليل "نبايد در آن شرکت کرد."

محمد خاتمی، رئيس‌جمهور پيشين ايران نيز در مورد شرکت اصلاح‌طلبان در انتخابات مجلس گفته است: "حرف بنده همان است که شورای هماهنگی جبهه اصلاحات اعلام کرده که اصلا‌ح‌طلبان نمی‌توانند و نبايد در انتخابات نامزد و فهرستی داشته باشند."

به گفته خاتمی "وقتی همه نشانه‌ها دلالت بر اين دارد که نبايد در انتخابات شرکت کنيم، بنابراين شرکت در انتخابات معنايی ندارد."

رئيس‌جمهوری پيشين ايران گفته است: "انتظار داشتم شرايطی فراهم شود که همه ديدگاه ها بتوانند در انتخابات حضور و مشارکت داشته باشند."

خاتمی پيشتر از "آزادی زندانيان سياسی و ايجاد فضای آزاد برای احزاب، پايبندی مسئولان به قانون اساسی و برگزاری انتخاب آزاد و سالم" به‌عنوان سه شرط حضور اصلاح‌طلبان در انتخابات مجلس نهم نام برده بود.

آيت‌الله محمدرضا مهدوی کنی، رئيس مجلس خبرگان رهبری نيز چند هفته پيش گفت آيت‌الله علی خامنه‌ای، رهبر جمهوری اسلامی حضور اصلاح‌طلبان را در انتخابات به "اقرار به اشتباه" مشروط کرده است.

در همين حال آيت‌الله احمد جنتی، دبير شورای نگهبان روز جمعه دوم دی در خطبه‌های نماز جمعه تهران گفت: "افرادی که شايستگی نمايندگی مردم در مجلس را ندارند در اين انتخابات ثبت نام نکنند چون با رد صلاحيت شورای نگهبان آبروی خود را می‌برند."

در ايران تنها کسانی می‌توانند در رقابت‌های انتخاباتی شرکت کنند که "صلاحيت" آن‌ها به تأييد شورای نگهبان رسيده باشد.

همچنين ستاد انتخابات ايران حضور اعضای جبهه مشارکت ايران اسلامی و سازمان مجاهدين انقلاب اسلامی، دو حزب اصلی اصلاح‌طلبان را در انتخابات آينده مجلس ممنوع کرده است.

نهمين دوره انتخابات مجلس ايران ۱۲ اسفند ۱۳۹۰ برگزار می‌شود.

این مطلب را پسندیدید؟ کمک مالی شما به ما این امکان را خواهد داد که از این نوع مطالب بیشتر منتشر کنیم.

آیا مایل هستید ما را در تحقیق و نوشتن تعداد بیشتری از این‌گونه مطالب یاری کنید؟

.در حال حاضر امکان دریافت کمک مخاطبان ساکن ایران وجود ندارد

توضیح بیشتر در مورد اینکه چطور از ما حمایت کنید

نظر بدهید

در پرکردن فرم خطایی صورت گرفته

نظرها

  • کاربر مهمان

    لازم به این کارها نیست میتوانند اسم سید علی را به تعداد کرسی های نمایندگی روی کاغذ بنویسند تا همه به ایشان رای دهند و دیگر نیازی به نماینده و نامزد نمایندگی نباشد. اینطوری دیگر خیال همه راحت خواهد شد یک رهبر یک ناینده به جای همه تصمیم میگیرد.