ارتباط ناشناخته. ارتباط بدون سانسور. ارتباط برقرار نمی‌شود. سایت اصلی احتمالاً زیر سانسور است. ارتباط با سایت (های) موازی برقرار شد. ارتباط برقرار نمی‌شود. ارتباط اینترنت خود را امتحان کنید. احتمال دارد اینترنت به طور سراسری قطع شده باشد. ادامه مطلب

تظاهرات هزاران نفر عليه شورای نظامی مصر

<p>هزاران نفر در قاهره پس از برگزاری نماز جمعه دست به تظاهرات اعتراضی عيله شورای نظامی حاکم بر مصر زدند.</p> <!--break--> <p>&nbsp;</p> <p>به گزارش خبرگزاری فرانسه، تظاهرکنندگان روز جمعه ۲۳ دسامبر ۲۰۱۱ (دوم دی ۱۳۹۰) با گردآمدن در ميدان تحرير قاهره خواهان کناره&zwnj;گيری شورای نظامی از قدرت شدند.</p> <p>شورای عالی نيروهای مسلح از حدود ۹ ماه پيش که حکومت محمد حسنی مبارک، رئيس&zwnj;جمهور پيشين اين کشور در پی اعتراض&zwnj;های گسترده در مصر سرنگون شد، قدرت را در دست دارد. اين شورا بنا بر برنامه اعلام شده، تا ماه ژوئن ۲۰۱۲ (خرداد ۱۳۹۰) قدرت را در دست دارد.</p> <p>اعتراضات تازه در مصر عليه شورای نظامی اين کشور از حدود دو ماه پيش آغاز شد. در اين اعتراضات تاکنون بيش از ۶۰ نفر کشته شده&zwnj;اند.</p> <p>معترضان می&zwnj;گويند شورای نظامی از روش&zwnj;های حکومت حسنی مبارک برای سرکوب آن&zwnj;ها استفاده می&zwnj;کند.</p> <blockquote> <p>شورای عالی نيروهای مسلح از حدود ۹ ماه پيش که حکومت حسنی مبارک، در پی اعتراض&zwnj;های گسترده در مصر سرنگون شد، قدرت را در دست دارد، اين شورا بنا بر برنامه اعلام شده، تا ماه ژوئن ۲۰۱۲ قدرت را در دست دارد</p> </blockquote> <p>شورای نظامی استفاده از زور عليه معترضان را رد می&zwnj;کند اما هفته گذشته انتشار فيلمی از حمله سربازان مصری به غاده کمال عبدالخالق، زن معترض مصری واکنش&zwnj;های گسترده&zwnj;ای را به دنبال داشت.</p> <p>در اين فيلم، سربازان با برهنه کردن این زن به طور مداوم بر سينه و بدن او لگد می&zwnj;زدند.</p> <p>غاده عبدالخالق گفته است: &quot;در کنار تعدادی از دوستان و معترضان، به&zwnj;طور مسالمت&zwnj;آميز در حال شعار دادن بوديم که ناگهان سربازان ارتش به سمت ما حمله کردند. تلاش کردم فرار کنم ولی چهار سرباز من را محاصره کردند و شروع به ضرب و شتم من کردند.&quot;</p> <p>وی افزود: &quot;يکی از آن&zwnj;ها موی مرا گرفت و سرم را کشيد که روی زمين افتادم. ديگری شروع کرد به پاره کردن پيراهن من. بدون شک خيلی از افراد در سراسر جهان اين صحنه را ديدند، همه اعتراف می&zwnj;کنند که رفتاری غير اخلاقی و وحشيانه بود.&quot;</p> <p>غاده عبدالخالق گفته است: &quot;من از حقم نمی&zwnj;گذرم. از آن سربازان ارتش در دادگاه شکايت خواهم کرد، زيرا من فردی بی&zwnj;گناه هستم. تنها گناه من اين بود که در تظاهرات مسالمت&zwnj;آميزی شرکت کرده&zwnj;ام که خواهان پايان یافتن حکومت نظاميان و روی کار آمدن غير نظاميان در مصر است.&quot;</p> <p>این فعال مصری که عضو جنبش شش آوریل است، نظاميان را &quot;مسئول&quot; درگيری&zwnj;ها و کشتارهای دو ماه اخیر در قاهره معرفی کرده است.</p> <p>مونا احمد يکی از زنان معترض به خبرگزاری فرانسه گفته است اگر آن&zwnj;ها فکر می&zwnj;کنند با ضرب و شتم زنان می&zwnj;توانند معترضان را ساکت کنند، در اشتباه هستند.</p> <p>سازمان عفو بين&zwnj;الملل نیز از شورای نظامی مصر خواسته است تا حق برگزاری تجمعات مسالمت&zwnj;آميز را به رسميت بشناسد.</p> <p>&nbsp;</p>

هزاران نفر در قاهره پس از برگزاری نماز جمعه دست به تظاهرات اعتراضی عيله شورای نظامی حاکم بر مصر زدند.

به گزارش خبرگزاری فرانسه، تظاهرکنندگان روز جمعه ۲۳ دسامبر ۲۰۱۱ (دوم دی ۱۳۹۰) با گردآمدن در ميدان تحرير قاهره خواهان کناره‌گيری شورای نظامی از قدرت شدند.

شورای عالی نيروهای مسلح از حدود ۹ ماه پيش که حکومت محمد حسنی مبارک، رئيس‌جمهور پيشين اين کشور در پی اعتراض‌های گسترده در مصر سرنگون شد، قدرت را در دست دارد. اين شورا بنا بر برنامه اعلام شده، تا ماه ژوئن ۲۰۱۲ (خرداد ۱۳۹۰) قدرت را در دست دارد.

اعتراضات تازه در مصر عليه شورای نظامی اين کشور از حدود دو ماه پيش آغاز شد. در اين اعتراضات تاکنون بيش از ۶۰ نفر کشته شده‌اند.

معترضان می‌گويند شورای نظامی از روش‌های حکومت حسنی مبارک برای سرکوب آن‌ها استفاده می‌کند.

شورای عالی نيروهای مسلح از حدود ۹ ماه پيش که حکومت حسنی مبارک، در پی اعتراض‌های گسترده در مصر سرنگون شد، قدرت را در دست دارد، اين شورا بنا بر برنامه اعلام شده، تا ماه ژوئن ۲۰۱۲ قدرت را در دست دارد

شورای نظامی استفاده از زور عليه معترضان را رد می‌کند اما هفته گذشته انتشار فيلمی از حمله سربازان مصری به غاده کمال عبدالخالق، زن معترض مصری واکنش‌های گسترده‌ای را به دنبال داشت.

در اين فيلم، سربازان با برهنه کردن این زن به طور مداوم بر سينه و بدن او لگد می‌زدند.

غاده عبدالخالق گفته است: "در کنار تعدادی از دوستان و معترضان، به‌طور مسالمت‌آميز در حال شعار دادن بوديم که ناگهان سربازان ارتش به سمت ما حمله کردند. تلاش کردم فرار کنم ولی چهار سرباز من را محاصره کردند و شروع به ضرب و شتم من کردند."

وی افزود: "يکی از آن‌ها موی مرا گرفت و سرم را کشيد که روی زمين افتادم. ديگری شروع کرد به پاره کردن پيراهن من. بدون شک خيلی از افراد در سراسر جهان اين صحنه را ديدند، همه اعتراف می‌کنند که رفتاری غير اخلاقی و وحشيانه بود."

غاده عبدالخالق گفته است: "من از حقم نمی‌گذرم. از آن سربازان ارتش در دادگاه شکايت خواهم کرد، زيرا من فردی بی‌گناه هستم. تنها گناه من اين بود که در تظاهرات مسالمت‌آميزی شرکت کرده‌ام که خواهان پايان یافتن حکومت نظاميان و روی کار آمدن غير نظاميان در مصر است."

این فعال مصری که عضو جنبش شش آوریل است، نظاميان را "مسئول" درگيری‌ها و کشتارهای دو ماه اخیر در قاهره معرفی کرده است.

مونا احمد يکی از زنان معترض به خبرگزاری فرانسه گفته است اگر آن‌ها فکر می‌کنند با ضرب و شتم زنان می‌توانند معترضان را ساکت کنند، در اشتباه هستند.

سازمان عفو بين‌الملل نیز از شورای نظامی مصر خواسته است تا حق برگزاری تجمعات مسالمت‌آميز را به رسميت بشناسد.

این مطلب را پسندیدید؟ کمک مالی شما به ما این امکان را خواهد داد که از این نوع مطالب بیشتر منتشر کنیم.

آیا مایل هستید ما را در تحقیق و نوشتن تعداد بیشتری از این‌گونه مطالب یاری کنید؟

.در حال حاضر امکان دریافت کمک مخاطبان ساکن ایران وجود ندارد

توضیح بیشتر در مورد اینکه چطور از ما حمایت کنید

نظر بدهید

در پرکردن فرم خطایی صورت گرفته

نظرها

نظری وجود ندارد.