ارتباط ناشناخته. ارتباط بدون سانسور. ارتباط برقرار نمی‌شود. سایت اصلی احتمالاً زیر سانسور است. ارتباط با سایت (های) موازی برقرار شد. ارتباط برقرار نمی‌شود. ارتباط اینترنت خود را امتحان کنید. احتمال دارد اینترنت به طور سراسری قطع شده باشد. ادامه مطلب

هفت نفر در زندان اروميه اعدام شدند

<p>هفت نفر از زندانيان زندان مرکزی اروميه به دستور مراجع قضايی در محوطه اين زندان به&zwnj;دار آويخته شدند.</p> <!--break--> <p><br /> به گزارش آژانس خبری موکريان اين اعدام&zwnj;ها بامداد امروز شنبه سوم آذرماه به اجرا گذاشته شد.</p> <p><br /> بنا به اين گزارش، مسعود شمس&zwnj;نژاد وکيل يکی از اعدام&zwnj;شدگان گفته است اتهام افراد اعدام&zwnj;شده از سوی مراجع قضايی، جرائم مربوط به مواد مخدر عنوان شده است.</p> <p><br /> اين وکيل گفت اجرای حکم موکلش به وی ابلاغ نشده بود.</p> <p><br /> اعدام&zwnj;شدگان بعد از ظهر روز گذشته، به دستور مسئولان زندان اروميه به قرنطينه اين زندان جهت اجرای حکم منتقل شده بودند.</p> <blockquote> <p>وکيل يکی از اعدام&zwnj;شدگان امروز اعلام کرد که اجرای حکم موکلش به وی ابلاغ نشده بود</p> </blockquote> <p>آيت&zwnj;الله صادق لاريجانی، رئيس قوه قضائيه ايران روز چهارشنبه ۳۰ آذرماه، در نشست مسئولان عالی قضائی بيشترين اعدام&zwnj;های صورت گرفته در ايران را مربوط به جرايم مواد مخدر دانست و محکوم کردن اين اعدام&zwnj;ها از سوی مجامع بين&zwnj;المللی را &quot;ناسپاسی عليه ايران&quot; در مبارزه با مواد مخدر عنوان نمود.</p> <p><br /> ايران از جمله کشورهايی است که مجازات اعدام در آن هنوز رايج است. قتل، فروش مواد مخدر، تجاوز، آدم&zwnj;ربايی و سرقت مسلحانه از جمله جرم&zwnj;هايی هستند که مجازات آن&zwnj;ها بر اساس قوانين ايران اعدام است.</p> <p><br /> سازمان عفو بين&zwnj;الملل نيز در گزارش سالانه خود اعلام کرده ايران پس از چين، بيش&zwnj;ترين اعدام&zwnj;های سال ۲۰۱۰ ميلادی را به خود اختصاص داده است.</p> <p><br /> عفو بين&zwnj;الملل در ژانويه ۲۰۱۱ خبر داد که در سال جديد ميلادی هر هفته به طور ميانگين ۲۰ نفر در ايران اعدام شده&zwnj;اند.</p> <p><br /> هم اکنون دو سوم کشورهای عضو سازمان ملل، يعنی ۱۳۰ کشور، حکم اعدام را کنار گذاشته&zwnj;اند، اما در ۶۲ کشور همچنان مجازات اعدام اجرا می&zwnj;شود که جمهوری اسلامی ايران يکی از اين کشور&zwnj;ها است.</p> <p><br /> &nbsp;</p>

هفت نفر از زندانيان زندان مرکزی اروميه به دستور مراجع قضايی در محوطه اين زندان به‌دار آويخته شدند.

به گزارش آژانس خبری موکريان اين اعدام‌ها بامداد امروز شنبه سوم آذرماه به اجرا گذاشته شد.

بنا به اين گزارش، مسعود شمس‌نژاد وکيل يکی از اعدام‌شدگان گفته است اتهام افراد اعدام‌شده از سوی مراجع قضايی، جرائم مربوط به مواد مخدر عنوان شده است.

اين وکيل گفت اجرای حکم موکلش به وی ابلاغ نشده بود.

اعدام‌شدگان بعد از ظهر روز گذشته، به دستور مسئولان زندان اروميه به قرنطينه اين زندان جهت اجرای حکم منتقل شده بودند.

وکيل يکی از اعدام‌شدگان امروز اعلام کرد که اجرای حکم موکلش به وی ابلاغ نشده بود

آيت‌الله صادق لاريجانی، رئيس قوه قضائيه ايران روز چهارشنبه ۳۰ آذرماه، در نشست مسئولان عالی قضائی بيشترين اعدام‌های صورت گرفته در ايران را مربوط به جرايم مواد مخدر دانست و محکوم کردن اين اعدام‌ها از سوی مجامع بين‌المللی را "ناسپاسی عليه ايران" در مبارزه با مواد مخدر عنوان نمود.

ايران از جمله کشورهايی است که مجازات اعدام در آن هنوز رايج است. قتل، فروش مواد مخدر، تجاوز، آدم‌ربايی و سرقت مسلحانه از جمله جرم‌هايی هستند که مجازات آن‌ها بر اساس قوانين ايران اعدام است.

سازمان عفو بين‌الملل نيز در گزارش سالانه خود اعلام کرده ايران پس از چين، بيش‌ترين اعدام‌های سال ۲۰۱۰ ميلادی را به خود اختصاص داده است.

عفو بين‌الملل در ژانويه ۲۰۱۱ خبر داد که در سال جديد ميلادی هر هفته به طور ميانگين ۲۰ نفر در ايران اعدام شده‌اند.

هم اکنون دو سوم کشورهای عضو سازمان ملل، يعنی ۱۳۰ کشور، حکم اعدام را کنار گذاشته‌اند، اما در ۶۲ کشور همچنان مجازات اعدام اجرا می‌شود که جمهوری اسلامی ايران يکی از اين کشور‌ها است.

این مطلب را پسندیدید؟ کمک مالی شما به ما این امکان را خواهد داد که از این نوع مطالب بیشتر منتشر کنیم.

آیا مایل هستید ما را در تحقیق و نوشتن تعداد بیشتری از این‌گونه مطالب یاری کنید؟

.در حال حاضر امکان دریافت کمک مخاطبان ساکن ایران وجود ندارد

توضیح بیشتر در مورد اینکه چطور از ما حمایت کنید

نظر بدهید

در پرکردن فرم خطایی صورت گرفته

نظرها

  • کاربر مهمان

    آقای مسعود شمس نژاد چرا آبروی نظام را برده؟ مگر نشنیده که همه اعدام شوندگان هم وکیل دارند، هم عادلانه محاکمه می‌شوند و هم با خانواده وداع میکنند؟