ارتباط ناشناخته. ارتباط بدون سانسور. ارتباط برقرار نمی‌شود. سایت اصلی احتمالاً زیر سانسور است. ارتباط با سایت (های) موازی برقرار شد. ارتباط برقرار نمی‌شود. ارتباط اینترنت خود را امتحان کنید. احتمال دارد اینترنت به طور سراسری قطع شده باشد. ادامه مطلب

حمله یک مهاجم به اقامتگاه سفیر ایران در اتریش

مهاجم یک مرد ۲۶ ساله اتریشی بود که با شلیک ۴ گلوله از پای درآمد. پلیس درباره انگیزه او که در وین زندگی می‌کرد تحقیقاتی را آغاز کرده است.

پلیس اتریش اعلام کرده که یک فرد شامگاه یکشنبه ۱۱ مارس/ ۲۰ اسفند با سلاح سرد به محل اقامت سفیر ایران در وین حمله کرده است. مهاجم با شلیک گلوله از پای درآمده است.

شامگاه یکشنبه ۱۱ مارس/ ۲۰ اسفند، ویلای «بلایم‌شاین»، اقامتگاه سفیر ایران در وین

هارالد سوروس، سخنگوی پلیس وین به خبرگزاری فرانسه گفته است مهاجم، یک مرد اتریشی ۲۶ ساله به چاقو مسلح بوده. او به یکی از محافظان محل اقامت سفیر ایران در اتریش حمله کرده و محافظ اقامتگاه نیز با شلیک گلوله او را از پای درآورده است.

به گفته سخنگوی پلیس وین این حمله ساعت ۳۵: ۲۳ دقیقه به وقت محلی رخ داد. مهاجم با محافظ اقامتگاه درگیر شد، بازوی محافظ را زخمی کرده اما با شلیک گلوله او، در دم جان داد. به گفته پلیس وین، محافظ چهار گلوله شلیک کرده است.

محافظ سفارت ابتدا از اسپری فلفل علیه مهاجم استفاده کرد اما بعد به سوی او آتش گشود.

پلیس وین اعلام کرده که مهاجم در وین زندگی می‌کرد اما در اصل اهل منطقه تیرول اتریش بوده است.

از انگیزه مهاجم در حمله به اقامتگاه سفیر ایران در اتریش اطلاعی در دست نیست. پلیس وین اعلام کرده که تحقیقات درباره این حمله را ادامه می‌دهد و تا وقتی که نتیجه تحقیقات مشخص نشده، نمی‌‌تواند احتمال یک حمله با انگیزه سیاسی را نفی کند.

پلیس پس از این حمله دستور داد که تدابیر امنیتی در کلیه مراکز دیپلماتیک در شهر وین افزایش یابد.

بهرام قاسمی، سخنگوی وزارت خارجه ایران صبح دوشنبه ۱۲ مارس/۲۱ اسفند به خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا) گفته است که وزارت خارجه ایران از پلیس اتریش خواسته است که موضوع حمله به اقامتگاه سفیر ایران در وین را «هرچه سریع‌تر» پیگیری کند.

پلیس در اطراف اقامتگاه سفیر ایران در اتریش مستقر شده است. ویلای «بلایم‌شاین» یک عمارت تاریخی است که تا جنگ جهانی دوم در تملک یهودیان بود، اما ارتش نازی آن‌ را مصاددره کرد. در دوران پهلوی وزارت خارجه ایران این عمارت را خرید.

جمعه ۱۸ اسفند حمید بدیعی‌نژاد، سفیر ایران در لندن با انتشار پیامی در توییتر از حمله گروهی از طرفداران آیت‌الله صادق حسینی شیرازی به سفارت‌خانه ایران در لندن خبر داده بود.

گروهی از فعالان آنارشیست هم از جمعه ۱۸ اسفند ساختمان سابق سفارت جمهوری اسلامی در شهر بن را به مناسبت روز جهانی زن اشغال کرده‌اند.

بیشتر بخوانید:

این مطلب را پسندیدید؟ کمک مالی شما به ما این امکان را خواهد داد که از این نوع مطالب بیشتر منتشر کنیم.

آیا مایل هستید ما را در تحقیق و نوشتن تعداد بیشتری از این‌گونه مطالب یاری کنید؟

.در حال حاضر امکان دریافت کمک مخاطبان ساکن ایران وجود ندارد

توضیح بیشتر در مورد اینکه چطور از ما حمایت کنید

نظر بدهید

در پرکردن فرم خطایی صورت گرفته

نظرها

نظری وجود ندارد.