ارتباط ناشناخته. ارتباط بدون سانسور. ارتباط برقرار نمی‌شود. سایت اصلی احتمالاً زیر سانسور است. ارتباط با سایت (های) موازی برقرار شد. ارتباط برقرار نمی‌شود. ارتباط اینترنت خود را امتحان کنید. احتمال دارد اینترنت به طور سراسری قطع شده باشد. ادامه مطلب

مجمع فدراسیون کشتی ایران: رسول خادم استراحت کند

قرار بود به طریق کدخدامنشانه‌ای اعتراض رسول خادم به منع رویارویی کشتی‌گیران ایرانی با حریفان اسرائیلی حل و فصل شود. رئیس مستعفی فدراسیون اما به اعتراض مجمع را ترک کرد.

جلسه‌ای برای متقاعد کردن رئیس مستعفی فدراسیون کشتی ایران به بازگشت بر سر کارش برگزار شد. قرار بود در این جلسه فوق‌العاده به طریق کدخدامنشانه‌ای اعتراض رسول خادم به منع رویارویی کشتی‌گیران ایرانی با حریفان اسرائیلی حل و فصل شود.   خادم اما در اعتراض مجمع را ترک کرد.

رسول خادم در حال مربی‌گری (عکس: آرشیو)

مجمع فوق‌العاده فدراسیون کشتی ایران برای متقاعد کردن رسول خادم به پس گرفتن استعفایش از ریاست فدراسیون کشتی برگزار شد. خادم که خواهان تجدید نظر مسئولان جمهوری اسلامی در نحوه رویارویی ورزشکاران ایرانی و اسرائیلی در میادین ورزشی بود، در اعتراض به بی‌توجهی فدراسیون کشتی به خواسته‌هایش، مجمع را با انتشار بیانیه‌ای ترک کرد.

رویارویی با اسرائیل: علیرضا کریمی، عضو تیم ملی امید ایران در وزن ۸۶ کیلوگرم در رقابت‌های کشتی آزاد زیر ۲۳ سال قهرمانی جهان برای روبه‌رو نشدن با کشتی‌گیر اسرائیلی، در میانه کشتی با حریف روس و در حالی که با نتیجه ۳ بر ۲ پیش بود، به توصیه مربیان تیم ملی به عمد شکست خورد و از رسیدن به مدال طلای جهان بازماند. علی خامنه‌ای، رهبر جمهوری اسلامی از او تقدیر کرد. علیرضا کریمی پس از واگذاری مسابقه خود با کشتی‌گیر روسی در مصاحبه‌ای با خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا) گفت که وقتی از مربیان خود شنید باید ببازد تا با حریف اسرائیلی روبه‌رو نشود «دنیا روی سرش خراب شد». او گفته بود: «در یک آن تمام زحمات و سختی‌هایی که ماه‌ها در تمرینات و دور از خانواده به امید کسب مدال طلای جهان متحمل شده بودم از جلوی چشمانم گذشت. شوکه شده بودم و انگار سطل آب یخ را روی سرم ریختند. دیگر قدرت ایستادن روی پاهایم را هم نداشتم.» این دومین باری بود که علیرضا کریمی با قرعه اسرائیل در مسابقات جهانی مواجه می‌شد، او یک‌بار نیز در مسابقات جهانی جوانان در سال ۲۰۱۳ به همین دلیل نتوانست به مدال طلا برسد. کریمی در مصاحبه خود درباره این مورد گفت: «به من گفتند به اندازه پاداش قهرمان جهان که ۴۰ سکه بود به تو می‌دهیم اما وقتی پدرم پس از مسابقات جهانی ۱۳۹۲ با نامه فدراسیون کشتی به وزارت ورزش رفت و خواستار عمل مسئولان به قول‌شان شد به او گفته بودند، “به ما ربطی ندارد که پاداش کشتی نگرفتنش مقابل اسرائیل را بدهیم”.» در مرداد سال جاری نیز مسعود شجاعی و احسان حاج‌صفی، دو ملی پوش تیم فوتبال ایران که در باشگاه پانیونیوس یونان بازی می‌کنند، در ترکیب تیم خود در مقابل تیم مکابی تل آویو به میدان رفتند و این موضوع برای آن‌ها دردسرساز شد.

در پی درخواست رسول خادم، رئیس فدراسیون کشتی از مسئولان حکومتی ایران برای تعیین تکلیفِ رقابت‌های کشتی‌گیران ایران با حریفان اسرائیلی و بی‌پاسخ ماندن این درخواست، پنجشنبه ۹ اسفند او و همه اعضای شورای فنی کشتی آزاد و فرنگی ایران در یک اعتراض دسته‌جمعی از سمت خود استعفا دادند. علی اصغر ثمربخش، رئیس هیأت کشتی استان مازندران جمعه ۱۱ اسفند از برگزاری مجمع فوق‌العاده فدراسیون کشتی برای بازگرداندن رسول خادم خبر داده بود. مجمع برگزار شد، خادم هم به مجمع رفت، اما در اعتراض به بی‌توجهی مسئولان به خواسته‌هایش مجمع را ترک کرد. رئیس مستعفی فدراسیون کشتی ایران در بیانیه‌ای که رسانه‌های داخلی منتشر کرده، در انتقاد از وزارت ورزش گفته است:

«اجازه بدهیم فردی مسئولیت فدراسیون کشتی را بپذیرد که بتواند با ادبیات و افکار مورد نظر آقایان وزارتی، فدراسیون را اداره کند.»

او مسئولان وزارت ورزش را به بی‌‌کفایتی در مدیریت ورزش ایران در سطح کلان متهم کرده و از فدراسیون کشتی خواسته است شخص دیگری را که با سیاست‌های وزارت ورزش هماهنگ باشد، به جای او به ریاست فدراسیون کشتی انتخاب کنند. خادم در این بیانیه از عباس جدیدی نام برده.

عباس جدیدی نیز کشتی‌گیر و از اعضای چهارمین دوره شورای شهر تهران بود. درگیری‌های لفظی و کتک‌کاری او و علیرضا دبیر در اردیبهشت ۹۶ خبرساز شده بود.

مسعود ریاضی، رییس هیأت کشتی خراسان رضوی و سخنگوی مجمع فدراسیون کشتی به رسانه‌های داخلی گفته است اعضای فدراسیون کشتی بعد از خروج اعتراض‌آمیز رسول خادم، با استعفای او مخالفت کرده‌اند:

«طبق ماده ۱۲ اساسنامه، خادم می‌تواند مدتی را به استراحت بپردازد و نایب رییس فدراسیون کشتی وظایف او را به عهده بگیرد.»

سخنگوی مجمع فدراسیون کشتی درباره منع رویارویی کشتی‌گیران ایرانی با اسرائیلی در میادین ورزشی گفت:

«جای صحبت درباره این موضوع در مجمع فدراسیون کشتی نیست. ما نمی‌توانیم درباره سیاست‌های کلان کشور تصمیم‌گیری کنیم و این موضوع نیز باید توسط شورای عالی امنیت ملی تصمیم‌گیری شود. صحبت خادم هم این نبود که ما با اسرائیل کشتی بگیریم بلکه اعلام کرد ما مردانه با اسرائیل کشتی نگیریم.»

۱۷ اسفند گروهی از کشتی‌گیران ایران در نامه‌ای به رهبر جمهوری اسلامی از او خواسته‌ بودند به شورای عالی امنیت ملی دستور دهد مسئله منع رویارویی کشتی‌گیران ایرانی با حریفان اسرائیلی را با تشکیل تیم‌های دیپلماسی حل کند.

کشتی‌گیران در نامه‌شان به خامنه‌ای نوشته بودند:

«تمامی سازمان‌های مسئول در این میدان ما را تنها گذاشته‌اند. البته سال‌هاست ما را تنها گذاشته‌اند.»

مسعود سلطانی‌فر، وزیر ورزش اعلام کرده بود که رهبر جمهوری اسلامی درباره رویارویی ورزشکاران ایرانی و اسرائیلی به‌عنوان یک «اصل کلی و راهبردی» تصمیم گرفته و نمی‌توان از نظر او برگشت.

بیشتر بخوانید:

این مطلب را پسندیدید؟ کمک مالی شما به ما این امکان را خواهد داد که از این نوع مطالب بیشتر منتشر کنیم.

آیا مایل هستید ما را در تحقیق و نوشتن تعداد بیشتری از این‌گونه مطالب یاری کنید؟

.در حال حاضر امکان دریافت کمک مخاطبان ساکن ایران وجود ندارد

توضیح بیشتر در مورد اینکه چطور از ما حمایت کنید

نظر بدهید

در پرکردن فرم خطایی صورت گرفته

نظرها

نظری وجود ندارد.