ارتباط ناشناخته. ارتباط بدون سانسور. ارتباط برقرار نمی‌شود. سایت اصلی احتمالاً زیر سانسور است. ارتباط با سایت (های) موازی برقرار شد. ارتباط برقرار نمی‌شود. ارتباط اینترنت خود را امتحان کنید. احتمال دارد اینترنت به طور سراسری قطع شده باشد. ادامه مطلب

سخنگوی وزارت خارجه درباره تأثیر تحولات کره شمالی بر برجام سکوت کرد

بهرام قاسمی صرفاً به گفتن کلیاتی که پیش از این بارها تکرار کرده بود اکتفا کرد: در نظر ایران، امنیت در جهان مهم است و آمریکا را هم قابل اعتماد نمی‌داند.

سخنگوی وزارت خارجه ایران درباره تأثیر برکناری رکس تیلرسون و دیدار رئیس جمهور آمریکا با رهبر کره شمالی در سرنوشت برجام سکوت کرد. بهرام قاسمی در آخرین نشست خبری خود در سال ۹۶ فقط به گفتن این نکته اکتفا کرد که صرفاً رویکرد آمریکا در مسائل جهانی و همچنین در مورد ایران برای جمهوری اسلامی اهمیت دارد و نه تغییرات در کابینه ترامپ.

بهرام قاسمی سخنگوی وزارت خارجه ایران

روز گذشته رئیس جمهور آمریکا، رکس تیلرسون را از وزارت خارجه برکنار کرد و به جای او مایک پمپئو، رئیس سازمان سیا را به عنوان وزیر خارجه آمریکا منصوب کرد. بهرام قاسمی، سخنگوی وزارت خارجه ایران چهارشنبه ۲۳ اسفند در آخرین نشست خبری خود در سال جاری در واکنش به برکناری تیلرسون از وزارت خارجه آمریکا گفت:

«آنچه برای ما مهم است سیاست‌ها و رویکردهای آمریکا در مورد مسائل جهانی، ‌بین‌المللی و همچنین ایران است. ما این رویکردها را دنبال می‌کنیم و در قبال آن مواضع خود را اتخاذ می‌کنیم.»

قرار است که در مه ۲۰۱۸ دونالد ترامپ، رئیس جمهور آمریکا در دیدار و گفت‌وگو با کیم جونگ اون، رهبر کره شمالی مذاکراتی را درباره خلع سلاح اتمی شبه‌جزیره کره آغاز کند. قاسمی درباره گفت‌وگوی رهبران آمریکا و کره شمالی و تأثیر آن بر توافق هسته‌ای با ایران ترجیح داد سکوت کند:

«من الان در خصوص ارتباط این موضوع با برجام صحبتی نمی‌کنم،‌ این یک بحث طولانی است.»

قاسمی صرفاً به گفتن این نکته کلی که بارها در نشست‌های خبری او مطرح شده  اکتفا کرد که در نظر جمهوری اسلامی، آمریکا قابل اعتماد نیست:

«ما معتقدیم هرگونه تلاش برای تثبیت و ثبات امنیت جهانی امری مثبت است و ما از این تلاش‌ها استقبال می‌کنیم. البته در کنار این به این موضوع نیز توجه داریم که در عمل و تجربه دیده شده که چندان نمی‌توان به رویکردها و سیاست‌های ایالات متحده اعتماد کرد و آنها قابل اعتماد نیستند.»

پنجشنبه ۱۵ مارس قدرت‌های اروپایی و آمریکا در برلین مذاکراتی را درباره اصلاحات برجام مبنی بر محدودیت دائمی غنی‌سازی اورانیوم (بند غروب) آغاز می‌کنند.

 بیشتر بخوانید:

این مطلب را پسندیدید؟ کمک مالی شما به ما این امکان را خواهد داد که از این نوع مطالب بیشتر منتشر کنیم.

آیا مایل هستید ما را در تحقیق و نوشتن تعداد بیشتری از این‌گونه مطالب یاری کنید؟

.در حال حاضر امکان دریافت کمک مخاطبان ساکن ایران وجود ندارد

توضیح بیشتر در مورد اینکه چطور از ما حمایت کنید

نظر بدهید

در پرکردن فرم خطایی صورت گرفته

نظرها

  • bijan

    این آدم جز بیانیه های کلیشه ای و قالبی چه چیزی دارد بگوید ؟!