ارتباط ناشناخته. ارتباط بدون سانسور. ارتباط برقرار نمی‌شود. سایت اصلی احتمالاً زیر سانسور است. ارتباط با سایت (های) موازی برقرار شد. ارتباط برقرار نمی‌شود. ارتباط اینترنت خود را امتحان کنید. احتمال دارد اینترنت به طور سراسری قطع شده باشد. ادامه مطلب

شمار تقاضاهای پناهندگی در اتحادیه اروپا در سال ۲۰۱۷ نصف شده است

«یوروستات»، که زیر نظر کمیسیون اروپا آمارهای مربوط به اتحادیه اروپا را منتشر می‌کند در گزارش تازه‌ای گفته است که در سال ۲۰۱۷ نسبت به سال ۲۰۱۶، شمار تقاضاهای پناهندگی در اتحادیه اروپا نصف شده و به ۶۴۹.۸۵۵ مورد رسیده است.

«یوروستات»، که زیر نظر کمیسیون اروپا آمارهای مربوط به اتحادیه اروپا را منتشر می‌کند در گزارش تازه‌ای گفته است که در سال ۲۰۱۷ نسبت به سال ۲۰۱۶، شمار تقاضاهای پناهندگی در اتحادیه اروپا نصف شده و به ۶۴۹.۸۵۵ مورد رسیده است.

عکس از آرشیو

در سال ۲۰۱۶، یک میلیون و ۲۰۶ هزار نفر در ۲۸ کشور عضو اتحادیه اروپا برای نخستین بار درخواست پناهندگی دادند. بیشتر این متقاضیان که شمار آن‌ها ۱۹۸.۲۵۵ نفر بود نخستین درخواست پناهندگی‌شان در آلمان ثبت شد.

سهم آلمان از شمار متقاضیان پناهندگی نیز در این مدت کاهش یافته است. در حالی‌که در سال ۲۰۱۶ از کل تقاضاهای پناهندگی در اروپا ۶۰ درصد آن در آلمان ثبت شده بود، در سال ۲۰۱۷ این سهم به ۳۰ درصد رسیده است.

ایتالیا با ثبت ۱۲۶.۵۵۰ تقاضای پناهندگی در سال ۲۰۱۷ در مکان دوم قرار دارد. پس از این کشور به ترتیب، فرانسه با ۹۱.۰۷۰ و بریتانیا با ۵۷.۰۲۰ مورد تقاضای پناهندگی سوم و چهارم هستند.

این داده‌ها تنها نشان‌دهنده اولین درخواست‌های پناهندگی است. با توجه به درخواست‌های دوم و بعدی، در سال ۲۰۱۷ در اتحادیه اروپا ۷۰۴.۶۲۵ و در آلمان ۲۲۲.۵۶۰ مورد تقاضای پناهندگی بوده است.

امروز، چهارشنبه ۱۴ مارس / ۲۳ اسفند قرار است دیمیتریس آوراموپولوس، کمیسر پناهندگی اتحادیه اروپا در بروکسل ترازنامه سیاست‌های پناهجویی اتحادیه اروپا را ارائه دهد.

این مطلب را پسندیدید؟ کمک مالی شما به ما این امکان را خواهد داد که از این نوع مطالب بیشتر منتشر کنیم.

آیا مایل هستید ما را در تحقیق و نوشتن تعداد بیشتری از این‌گونه مطالب یاری کنید؟

.در حال حاضر امکان دریافت کمک مخاطبان ساکن ایران وجود ندارد

توضیح بیشتر در مورد اینکه چطور از ما حمایت کنید

نظر بدهید

در پرکردن فرم خطایی صورت گرفته

نظرها

  • سامان

    پناهندگی مهاجرت دیپورت کلماتی ترسناک و رعب انگیز هستند برای انسانهایی که درگیر این پروسه اند انسانهایی که با هزار امید و آرزو و تحمل شرایط طاقت‌فرسا یا غیرانسانی دل به دریا زدند تا زندگی بهتری داشته باشند ای کاش هیچوقت هیچکس مجبور به ترک وطنش نشود.