ارتباط ناشناخته. ارتباط بدون سانسور. ارتباط برقرار نمی‌شود. سایت اصلی احتمالاً زیر سانسور است. ارتباط با سایت (های) موازی برقرار شد. ارتباط برقرار نمی‌شود. ارتباط اینترنت خود را امتحان کنید. احتمال دارد اینترنت به طور سراسری قطع شده باشد. ادامه مطلب

ظریف: آمریکا متعهد به پیروی از برجام است

محمدجواد ظریف، وزیر امور خارجه ایران در سفر اخیر خود به پاکستان درباره برجام گفت «دونالد ترامپ در موقعیتی نیست که برای برجام تکلیف تعیین کند».

محمدجواد ظریف، وزیر امور خارجه ایران در سفر اخیر خود به پاکستان درباره برجام گفت «دونالد ترامپ در موقعیتی نیست که برای برجام تکلیف تعیین کند».

محمدجواد ظریف، وزیر امور خارجه ایران

ظریف در گفت‌وگو با شبکه تلویزیونی «جیوتی وی» پاکستان از این‌که به‌گفته او ترامپ «عادت دارد همیشه تصمیم‌های غیرقابل پیش‌بینی و غیرواقعی بگیرد» اظهار تأسف کرد و گفت: «آمریکا متعهد به پیروی از برجام است.»

دونالد ترامپ، رئیس‌ جمهوری آمریکا، ۱۲ ژانویه / ۲۲ دی اعلام کرد که در صورت برآورده‌ نشدن شرط‌هایش و تصحیح نشدن «نقایص فاجعه‌بار توافق هسته‌ای با ایران»، به طور یک جانبه از این توافق بیرون خواهد رفت.

شرط‌هایی که ترامپ برای پذیرش ادامه برجام گذاشت اعمال دائمی بودن محدودیت‌ها بر برنامه هسته‌ای ایران، ضمانت این‌که ایران هیچ سلاح هسته‌ای را تولید نخواهد کرد، امکان دسترسی فوری بازرسان جهانی از تأسیسات هسته‌ای ایران و اعمال محدودیت بر برنامه موشک‌های دوربرد ایران، بود.

آمریکا با فرانسه، بریتانیا و آلمان در گفت‌وگوست تا موارد تکمیلی را به برجام بیفزاید. آن‌ها قرار است نشست مشترکی را در این رابطه در برلین و بدون حضور ایران برگزار کنند.

محمدجواد ظریف در این‌باره گفت: «اگر در جامعه بین‌المللی این تفکر قوت بگیرد که اعتبار معاهداتی که با آمریکا بسته می‌شود تنها منوط به زمامداری رئیس جمهوری است که آن معاهده را امضاء می‌کند و با آمدن رئیس‌جمهور بعدی اعتبار این معاهده پایان می‌پذیرید فکر می‌کنم در این صورت هیچ کس در دنیا حاضر به امضاء معاهده با آمریکا نباشد.»

برنامه جامع اقدام مشترک (برجام) ۱۴ ژوئیه ۲۰۱۵ / ۲۳ تیر ۱۳۹۴ به‌منظور نظارت بر فعالیت‌های هسته‌ای جمهوری اسلامی در مقابل لغو تحریم‌های اقتصادی علیه ایران، بین شش کشور قدرتمند جهان و جمهوری اسلامی توافق شد.

سفر وزیر امور خارجه ایران به پاکستان سه روزه بود و او شامگاه سه‌شنبه ۲۲ اسفند به همراه هیئت ۳۰ نفره اقتصادی به تهران بازگشت.

بیشتر بخوانید:

این مطلب را پسندیدید؟ کمک مالی شما به ما این امکان را خواهد داد که از این نوع مطالب بیشتر منتشر کنیم.

آیا مایل هستید ما را در تحقیق و نوشتن تعداد بیشتری از این‌گونه مطالب یاری کنید؟

.در حال حاضر امکان دریافت کمک مخاطبان ساکن ایران وجود ندارد

توضیح بیشتر در مورد اینکه چطور از ما حمایت کنید

نظر بدهید

در پرکردن فرم خطایی صورت گرفته

نظرها

نظری وجود ندارد.