ارتباط ناشناخته. ارتباط بدون سانسور. ارتباط برقرار نمی‌شود. سایت اصلی احتمالاً زیر سانسور است. ارتباط با سایت (های) موازی برقرار شد. ارتباط برقرار نمی‌شود. ارتباط اینترنت خود را امتحان کنید. احتمال دارد اینترنت به طور سراسری قطع شده باشد. ادامه مطلب

رئیس بسیج: ورزشکاران آرمان‌های "نظام" را فدای مدال‌آوری نکنند

سردار بسیجی غلامحسین غیب‌پرور یک بار دیگر بر دشمنی جمهوری اسلامی با اسرائیل تأکید کرده و از ورزشکاران ایرانی خواسته به آرمان‌های نظام احترام بگذارند و در دیپلماسی ورزش دخالت نکنند.

رئیس سازمان بسیج یک بار دیگر به تأکید از ورزشکاران ایرانی خواسته است که به خاطر مدال‌آوری در میادین ورزشی از آرمان‌های نظام صرف‌نظر نکنند. غلامحسین غیب‌پرور به ورزشکاران ایرانی توصیه کرده که در دیپلماسی ورزش دخالت نکنند. به گفته او، «این عرصه صاحب دارد.»

غلامحسین غیب‌پرور، سردار بسیجی (عکس: آرشیو)

در پی درخواست رسول خادم، رئیس مستعفی فدراسیون کشتی از مسئولان حکومتی ایران برای تعیین تکلیفِ رقابت‌های کشتی‌گیران ایران با حریفان اسرائیلی و بی‌پاسخ ماندن این درخواست، پنجشنبه ۹ اسفند او و همه اعضای شورای فنی کشتی آزاد و فرنگی ایران در یک اعتراض دسته‌جمعی از سمت خود استعفا دادند. ۲۱ اسفند مجمع فدراسیون کشتی ایران برای منصرف کردن رسول خادم از استعفا تشکیل جلسه داد اما این جلسه بی‌نتیجه به پایان رسید و رسول خادم بر سر استعفایش ماند.

سردار غلامحسین غیب‌پرور، رئیس سازمان بسیج دوشنبه ۲۸ اسفند در گفت‌وگویی که خبرگزاری مهر با او انجام داده یک بار دیگر بر دشمنی جمهوری اسلامی با اسرائیل تأکید کرده و از ورزشکاران ایرانی خواسته است که به آرمان‌های نظام احترام بگذارند و در دیپلماسی ورزش دخالت نکنند:

رویارویی با اسرائیل: علیرضا کریمی، عضو تیم ملی امید ایران در وزن ۸۶ کیلوگرم در رقابت‌های کشتی آزاد زیر ۲۳ سال قهرمانی جهان برای روبه‌رو نشدن با کشتی‌گیر اسرائیلی، در میانه کشتی با حریف روس و در حالی که با نتیجه ۳ بر ۲ پیش بود، به توصیه مربیان تیم ملی به عمد شکست خورد و از رسیدن به مدال طلای جهان بازماند. علی خامنه‌ای، رهبر جمهوری اسلامی از او تقدیر کرد. علیرضا کریمی پس از واگذاری مسابقه خود با کشتی‌گیر روسی در مصاحبه‌ای با خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا) گفت که وقتی از مربیان خود شنید باید ببازد تا با حریف اسرائیلی روبه‌رو نشود «دنیا روی سرش خراب شد». او گفته بود: «در یک آن تمام زحمات و سختی‌هایی که ماه‌ها در تمرینات و دور از خانواده به امید کسب مدال طلای جهان متحمل شده بودم از جلوی چشمانم گذشت. شوکه شده بودم و انگار سطل آب یخ را روی سرم ریختند. دیگر قدرت ایستادن روی پاهایم را هم نداشتم.» این دومین باری بود که علیرضا کریمی با قرعه اسرائیل در مسابقات جهانی مواجه می‌شد، او یک‌بار نیز در مسابقات جهانی جوانان در سال ۲۰۱۳ به همین دلیل نتوانست به مدال طلا برسد. کریمی در مصاحبه خود درباره این مورد گفت: «به من گفتند به اندازه پاداش قهرمان جهان که ۴۰ سکه بود به تو می‌دهیم اما وقتی پدرم پس از مسابقات جهانی ۱۳۹۲ با نامه فدراسیون کشتی به وزارت ورزش رفت و خواستار عمل مسئولان به قول‌شان شد به او گفته بودند، “به ما ربطی ندارد که پاداش کشتی نگرفتنش مقابل اسرائیل را بدهیم”.» در مرداد سال جاری نیز مسعود شجاعی و احسان حاج‌صفی، دو ملی پوش تیم فوتبال ایران که در باشگاه پانیونیوس یونان بازی می‌کنند، در ترکیب تیم خود در مقابل تیم مکابی تل آویو به میدان رفتند و این موضوع برای آن‌ها دردسرساز شد.

«ما می‌خواهیم اسرائیل از بین برود و این یک آرمان، راهبرد، استراتژی و خواست عمومی ملت ماست اما مدال‌آوری یک افتخار است. افتخارآفرینی و کسب مدال قهرمانان و ورزشکاران ما در میادین جهانی بسیار خوب و مایه افتخار و مباهات برای ملت ماست اما این که مدال‌آوری به قیمت کوتاه آمدن از آرمان‌های ما باشد، به هیچ وجه قابل قبول نیست.»

سردار بسیجی غلامحسین غیب‌پرور ۴ اسفند بلافاصله بعد از استعفای رسول خادم از ریاست فدراسیون کشتی ایران در سخنانی با ابراز تأسف از درخواست خادم برای برداشتن منع رویارویی کشتی‌گیران ایرانی با حریفان اسرائیلی خود گفته بود:

«ما به کمتر از نابودی اسرائیل راضی نیستیم. چنین اظهارنظرهایی جای تأسف دارد، اگر زمانی یک چهره ورزشی موجه این خطا را می‌کند باید نصیحتش کنیم.»

رسول خادم هم ۱۲ اسفند در نامه‌ای پربازتاب در پاسخ به سردارانی مانند غیب‌پرور نوشته بود:

«تمام سخن من به عزیزانی که نام “رژیم صهیونیستی” آنها را به یاد خط قرمز نظام سیاسی می‌اندازد این است که، اگر به آنچه می‌گویید به عنوان یک اصل اعتقاد دارید، سلاح بردارید و پیشاپیش ورزشکاران ملی‌پوش حرکت کنید. نه این که قهرمانان ملی را سپر بلای خود قرار دهید.»

خادم در این نامه مقامات نظامی و سیاسی ایران را به ریاکاری متهم کرده و به آن‌ها گفته بود اگر باخت خوب است، «با هم ببازیم.»

رئیس سازمان بسیج مستضعفین در گفت‌وگو با خبرگزاری مهر به ورزشکاران ایرانی توصیه کرده که به دیپلماسی ورزش کاری نداشته باشند:

«این عرصه صاحب دارد و حفظ ارزش‌های انقلاب تابع یک اصول کلی مشخص و غیرقابل تغییر است.»

او همچنین به ورزشکاران هشدار داده که در بیان درخواست‌هایشان مراقب باشند که کسی از اظهارات آنان سوءاستفاده نکند.

۲۲ اسفند اتحادیه جهانی کشتی به فدراسیون کشتی ایران اطلاع داد که به دلیل منعی که جمهوری اسلامی برای کشتی‌گیران ایرانی در زمینه رویارویی با کشتی‌گیران اسرائیلی به وجود آورده، جام جهانی کشتی فرنگی در روزهای ۲۳ و ۲۴ فروردین ۹۷ در اهواز برگزار نمی‌شود. تیم ملی کشتی آزاد نیز اعلام کرد که در مسابقات جام جهانی آمریکا شرکت نمی‌کند.
بیشتر بخوانید:

این مطلب را پسندیدید؟ کمک مالی شما به ما این امکان را خواهد داد که از این نوع مطالب بیشتر منتشر کنیم.

آیا مایل هستید ما را در تحقیق و نوشتن تعداد بیشتری از این‌گونه مطالب یاری کنید؟

.در حال حاضر امکان دریافت کمک مخاطبان ساکن ایران وجود ندارد

توضیح بیشتر در مورد اینکه چطور از ما حمایت کنید

نظر بدهید

در پرکردن فرم خطایی صورت گرفته

نظرها

  • ...

    یک چیز می گویم خلاص: بالا بردن پرچم یک رژیکم دیکتاتوری و برایش تبلیغ کردن قهرمانی و افتخارنیست! حالا مردم عقده بروند توی ورزشگاه شاهد نمایش اینها باشند و برای غارت بیت المال هورا بکشند!

  • اپلیکیشن

    منبع ویکی پدیای فارسی

  • اپلیکیشن

    حقوق زنان تضمین حقوق زنان: ۱ - ایجاد زمینه‌های مساعد برای رشد شخصیت زن و احیاء حقوق مادی و معنوی او. ۲ - حمایت مادران، بالخصوص در دوران بارداری و حضانت فرزند، و حمایت از کودکان بی سرپرست. ۳ - ایجاد دادگاه صالح برای حفظ کیان و بقای خانواده. ۴ - ایجاد بیمه خاص بیوگان و زنان سالخورده و بی سرپرست. ۵ - اعطای قیمومت فرزندان به مادران شایسته در جهت غبطه آنها در صورت نبودن ولی شرعی. (اصل ۲۱) مطبوعات و رسانه آزادی بیان در نشریات و مطبوعات (اصل ۲۴) برخورداری محاکمه علنی با حضور هیئت منصفه (اصل۱۶۸) احزاب و جمعیتها آزادی احزاب، جمعیت‌ها، انجمن‌های سیاسی و صنفی و انجمن‌های اسلامی یا اقلیت‌های دینی شناخته شده (اصل ۲۶) آزادی تشکیل اجتماعات و راهپیمایی‌ها (اصل ۲۷) اقوام و قبایل برخورداری اقوام و قبایل از حقوق مساوی (اصل ۱۹)

  • اپلیکیشن

    نظام جمهوری اسلامی داری یک قانون است و می توان جکیده ارمانهایش در آن دید از جمله: حقوق انسانی و اقسام آن درقانون اساسی حقوق فردی [۱۰] برخورداری از حمایت یکسان قانونی (اصل ۲۰) مصونیت حیثیت، جان، مال، حقوق، مسکن و شغل اشخاص از تعرض (اصل ۲۲) آزادی اندیشه و ممنوعیت تفتیش عقاید (اصل ۲۳) ممنوعیت بازرسی و نرساندن نامه‌ها، ضبط و فاش کردن مکالمات تلفنی، افشای مخابرات تلگرافی و تلکس، سانسور، عدم مخابره و نرساندن آنها، * استراق سمع و هر گونه تجسس (اصل ۲۵) آزادی انتخاب شغل و داشتن حق شغل (اصل ۲۸) برخورداری از تأمین اجتماعی از نظر بازنشستگی، بیکاری، پیری، ازکارافتادگی، بی سرپرستی، در راه ماندگی، حوادث و سوانح، نیاز به خدمات بهداشتی و درمانی و مراقبتهای پزشکی به صورت بیمه و غیره (اصل ۲۹) آموزش و پرورش رایگان برای همه ملت تا پایان دوره متوسطه و تامین وسایل تحصیلات عالی را تا سر حد خودکفایی کشور (اصل ۳۰) حق داشتن مسکن متناسب بانیاز (اصل ۳۱) حق انتخاب مسکن و محل اقامت (اصل ۳۳) حق دادخواهی و مراجعه به دادگاه (اصل ۳۴) حق انتخاب وکیل (اصل ۳۵) حق استفاده از اصل برائت (اصل ۳۷) ممنوعیت شکنجه و اجبار به اقرار وشهادت (اصل ۳۸) ممنوعیت هتک حرمت فرد بازداشتی و زندانی (اصل ۳۹) حق داشتن تابعیت (اصل ۴۱) حق برخورداری از نیازهای اساسی: مسکن، خوراک، پوشاک، بهداشت، درمان، آموزش و پرورش و امکانات لازم برای تشکیل خانواده (اصل ۴۳) حق مالکیت شخصی براموال مشروع (اصل ۴۶) برخورداری از محاکمه علنی (اصل ۱۶۵) برخورداری زندانی سیاسی از محاکمه علنی با حضور هیئت منصفه (اصل۱۶۸) حق برخورداری از دریافت خسارت درموارد اشتباه قاضی یا هر نهاد دولتی (اصل ۱۷۱)

  • روزبه

    مردم: شما هم ما رو قربانی آرمانها ی پوچ و خیالی خودتون (جاه طلبی .دزدی. فساد. رانت. جنگ. دخالت در امور کشورهای دیگر. .....) نکنید. بزارید یک روز خوش تو این دو روز عمرمون داشته باشیم. بسه چندصد هزار کشته و مجروح در جنگ بعد ده ها هزار کشتار هموطنان سیاسی بعد هزارها هزار زندانی سیاسی بعد میلیونها فراری و آواره از کشور میلیونها معتاد و بی خانمان و فحشا و بیکار . حالا هم که با سد سازی کشور رو نابود کردید بعد اینهمه دزدی و فساد اقتصادی شما ها اگر شرم داشتی با این لیست سیاه اصلا خودت نشون نمیدادی توی انزار مردم حالا صدا کلفت کردی از آرمانها حرف میزنی تازگیها هم که همه مردم شدن جاسوس چون به خضبلاط شما وقعی نمیگذارند. از کدام آرمان حرف میزنی در حالی که گارگر و کشاورز و فوق لیسانسه یا گرسنه ست یا بیکاره و اقتصاد کشور در حال از هم پاشیدن ولی موشکهای شما هر روز درازتر و حسابهای بانکی شما درشتتر و تعدا آخوند ها ی دولتی مثل موشها زیادتر و زیادتر .

  • گزارش

    ماشا... این سردارن بسیج و سپاهی در همه زیمنه کارشناس و خبره هستند از اقتصاد تا صنعت، از راه سازی تا فضایی، از فرهنگ تا ورزش، بخصوص توی زمینه دین و مذهب هم از هر مجعی داناتر هستند! با این حساب چرا این قدر پاچه خورای اخوندها می کنند؟ شماها یک پا مرجع تقلید هستید چرا از چند اخوند تقلید میکنید؟ بزنید اخوندها کنار، نان خورهای حکومت کمتر می شود و پول بیشتری نصیبتان می شود! چرا بایست از حسن روحانی بخواهید بودجه بدهد؟ خودتان هم زور داردی و زر و .. یک کودتا قال قضیه تمام کنید!

  • کارگر

    نشسته گوشه و میگه: "لِنگش نکن!" حالا بماند که خود این حاجی و برادران قاچاقچی سپاه بزودی لِنگه خواهند شد!