ارتباط ناشناخته. ارتباط بدون سانسور. ارتباط برقرار نمی‌شود. سایت اصلی احتمالاً زیر سانسور است. ارتباط با سایت (های) موازی برقرار شد. ارتباط برقرار نمی‌شود. ارتباط اینترنت خود را امتحان کنید. احتمال دارد اینترنت به طور سراسری قطع شده باشد. ادامه مطلب

نیکولا سارکوزی بازداشت شد

نیکولا سارکوزی، رئیس‌جمهوری سابق فرانسه در چارچوب پرونده کمک‌های مالی غیرقانونی به ستاد انتخاباتی‌اش در سال ۲۰۰۷ برای توضیح درباره کمک‌های مالی از لیبی توسط پلیس بازداشت شد.

نیکولا سارکوزی، رئیس‌جمهوری سابق فرانسه در چارچوب پرونده کمک‌های مالی غیرقانونی به ستاد انتخاباتی‌اش در سال ۲۰۰۷ صبح سه‌شنبه ۲۰ مارس / ۲۹ اسفند برای توضیح درباره کمک‌های مالی از لیبی توسط پلیس بازداشت شد.

نیکولا سارکوزی، رئیس‌جمهوری سابق فرانسه

به‌گزارش خبرگزاری فرانسه، نیکولا سارکوزی برای اولین بار در این تحقیقات توسط پلیس دفتر مرکزی مبارزه با فساد مالی و جرائم مالی بازجویی خواهد شد.

سارکوزی متهم است که ستاد انتخاباتی او در سال ۲۰۰۷ از کمک‌های غیرقانونی برخوردار شده‌ است که مجموع آن به ۸۰۰ هزار یورو می‌رسد.

در این پرونده ذکر شده که دولت وقت لیبی به‌رهبری معمر قذافی در آن زمان به کارزار انتخاباتی سارکوزی از طریق واسط‌های خود ۵۰۰ هزار یورو کمک کرده است. قذافی در سال ۲۰۱۱ به‌هنگام فرار از مخفیگاه خود توسط شورشیان لیبی کشته شد.

بر اساس قانون فرانسه، کمک‌های فردی به ستادهای انتخاباتی نباید بیشتر از مبلغ چهار هزار و ۶۰۰ یورو شود. از این رو دستگاه قضائی رسیدگی به این اتهامات را بر عهده گرفته ‌است.

دولت وقت لیبی این مبلغ را به کلود گه‌آن، مدیر کاخ الیزه در آن زمان پرداخت کرده اما او می‌گوید این مبلغ بابت فروش تابلوهای نقاشی واریز شده است.

نیکولا سارکوزی نیز این اتهامات را رد می‌کند.

پیش از این نیز گفته می‌شد که ستاد انتخاباتی سارکوزی در انتخابات ریاست جمهوری سال ۲۰۰۷ از لیلیان بتانکورت، یکی از ثروتمندترین شهروندان فرانسه و سهام‌دار اصلی شرکت لوازم آرایشی اورئال ۱۵۰ هزار یورو کمک مالی گرفته‌ است.

این مطلب را پسندیدید؟ کمک مالی شما به ما این امکان را خواهد داد که از این نوع مطالب بیشتر منتشر کنیم.

آیا مایل هستید ما را در تحقیق و نوشتن تعداد بیشتری از این‌گونه مطالب یاری کنید؟

.در حال حاضر امکان دریافت کمک مخاطبان ساکن ایران وجود ندارد

توضیح بیشتر در مورد اینکه چطور از ما حمایت کنید

نظر بدهید

در پرکردن فرم خطایی صورت گرفته

نظرها

  • مرادی

    جو سازی است برای دستگیری احمدی نژاد...باز هم کمک فرانسه ...فقط یک گمانه است... شاید