ارتباط ناشناخته. ارتباط بدون سانسور. ارتباط برقرار نمی‌شود. سایت اصلی احتمالاً زیر سانسور است. ارتباط با سایت (های) موازی برقرار شد. ارتباط برقرار نمی‌شود. ارتباط اینترنت خود را امتحان کنید. احتمال دارد اینترنت به طور سراسری قطع شده باشد. ادامه مطلب

داعش منطقه‌ای در اطراف دمشق را به تصرف خود در آورد

دیده‌بان حقوق بشر سوریه می‌گوید، افراد گروه «دولت اسلامی» (داعش) که بخش کوچکی از اطراف دمشق را در اختیار دارند توانستند با بیرون راندن نیروهای دولتی سوریه، بخش «حی القدم» در همسایگی آن را نیز به کنترل خود در آورند.

دیده‌بان حقوق بشر سوریه می‌گوید، افراد گروه «دولت اسلامی» (داعش) که بخش کوچکی از اطراف دمشق را در اختیار دارند توانستند با بیرون راندن نیروهای دولتی سوریه، بخش «حی القدم» در همسایگی آن را نیز به کنترل خود در آورند.

در سوریه قلمرو کمی برای داعش باقی مانده است (عکس: آرشیو)

به‌گزارش رویترز، دیده‌بان حقوق بشر سوریه گفته است «حی القدم» ابتدا در اختیار شورشیان دیگر بود که با حمله نیروهای دولتی سوریه به تصرف آن‌ها در آمده بود.

بر اساس این گزارش، در ۲۴ ساعت گذشته داعشی‌ها ۳۶ نفر از نظامیان ارتش سوریه را در این منطقه کشته‌اند.

بخش «حی القدم» در حومه جنوبی پایتخت سوریه قرار دارد و به غوطه شرقی که در آن نبرد نیروهای دولتی و شورشیان ادامه دارد، تعلق ندارد.

«حی القدم» در نزدیکی اردوگاه پناهندگی «یارموک» متعلق به فلسطینی‌ها واقع است که در آغاز جنگ سوریه صحنه نبردهای خونین بود.

هفته گذشته شورشیانی که «حی القدم» از آغاز سال در کنترل آن‌ها بود، این بخش را ترک کرده و به منطقه شورشیان در شمال سوریه نقل مکان کردند. این اقدام در چارچوب توافق با نیروهای دولتی برای تخلیه این منطقه صورت گرفت و ارتش سوریه وارد این بخش شد.

داعش که بخش کوچکی از «حی القدم» را در اختیار داشت و هر از گاهی با شورشیان دیگر نیز درگیر می‌شد حمله به این منطقه را آغاز کرد.

داعش در طول یک سال گذشته با حملات نیروهای دولتی سوریه مورد حمایت روسیه و ایران و از سوی دیگر حملات شبه‌نظامیان کرد و عرب مورد حمایت آمریکا، مناطق اصلی تحت کنترل خود در سوریه را از دست داده است.

داعش در حال حاضر کنترل منطقه کوچک «حی القدم»، بخش‌های کوچکی از جنوب غرب سوریه و در نزدیکی مرز اردن و اسرائیل و همچنین دو بخش کوچک از صحرا در هر طرف روزد فرات در نزدیکی مرز با عراق را در دست دارد.

بیشتر بخوانید:

این مطلب را پسندیدید؟ کمک مالی شما به ما این امکان را خواهد داد که از این نوع مطالب بیشتر منتشر کنیم.

آیا مایل هستید ما را در تحقیق و نوشتن تعداد بیشتری از این‌گونه مطالب یاری کنید؟

.در حال حاضر امکان دریافت کمک مخاطبان ساکن ایران وجود ندارد

توضیح بیشتر در مورد اینکه چطور از ما حمایت کنید

نظر بدهید

در پرکردن فرم خطایی صورت گرفته

نظرها

  • بهمن

    جان گرفتن دوباره داعش در کنار سایه سنگین روسیه و آمریکا و همپیمانان روسیه؛ سوریه و ایران، آنهم در منطقه ی کوچکی که به سادگی می تواند پاکسازی شود، کمی قابل تأمل است! برای هزارمین بار ثابت می شود که این کشورها در سوریه از وجود داعش استفاده می کنند برای تثبیت موقعیت خود و مشروع جلوه دادن حضور غیر مشروعشان در سوریه. ترکیه هم که در چند سال گذشته خریدار اصلی نفت از داعش بود، امروز در نقش دشمن داعش در سوریه حضوری خونبار دارد.

  • دو شاه

    تا اینها را اسدخان و برو بچ داشیعه نه تارندن بهانه برا یحمله دشمق است. ائتلاف غربی بشاتبید، فرصت خوبی است دشمق بگیرید به بهانه سرکوب داعش. دیگر از این فرصت ها نیست. اردوغان خوب درک کرد، پان کردها عکس اوجلان بلا بردن و انها از خداخواسته گرفتن عفرین را.