ارتباط ناشناخته. ارتباط بدون سانسور. ارتباط برقرار نمی‌شود. سایت اصلی احتمالاً زیر سانسور است. ارتباط با سایت (های) موازی برقرار شد. ارتباط برقرار نمی‌شود. ارتباط اینترنت خود را امتحان کنید. احتمال دارد اینترنت به طور سراسری قطع شده باشد. ادامه مطلب

نوری همدانی: مردم شعار سال را جدی بگیرند

پس از ناصر مکارم شیرازی، حسین نوری همدانی، یکی دیگر از مراجع تقلید شیعه از مسئولان و مردم خواست به جای کالای خارجی، کالاهای تولید ایران را بخرند.

پس از ناصر مکارم شیرازی، حسین نوری همدانی، یکی دیگر از مراجع تقلید شیعه از مسئولان و مردم خواست شعار سالی را که رهبر جمهوری اسلامی انتخاب کرده حدی بگیرند و به جای کالای خارجی، کالاهای تولید ایران را بخرند. محمود صادقی، نماینده مجلس هشدار داده که در اقتصاد رانتی، تولید ملی تحقق پیدا نمی‌کند.

حسین نوری همدانی، مرجع تقلید

علی خامنه‌ای به عنوان رهبر نظام در پیام نوروزی‌اش مثل هر سال روز گذشته اسمی هم برای سال جاری تعیین کرد: امسال شد «سال کالای ایرانی». این نامگذاری در وضعیتی انجام می‌شود که چرخ تولید در ایران به سختی می‌چرخد، کارگران مدام بیکار می‌شوند یا مجبورند بدون دستمزد کار کنند. رهبر نظام هیچ اشاره‌ای به موج اعتراض و اعتصاب در کارخانه‌ها نکرد. او روز گذشته در سخنرانی‌اش در حرم رضوی گفته بود مشاورانش به او توصیه کرده‌اند که از تعیین شعار سال صرف‌نظر کند، «چون کسی جدی نمی‌‌‌گیرد».

حسین نوری همدانی، مرجع تقلید گروهی از شیعیان پنجشنبه ۲ فروردین از همه مسئولان و مردم خواست شعار سال را جدی بگیرند.

او گفت: همه باید کمک کنند تا این موضوع محقق شود.

روز گذشته ناصر مکارم شیرازی، مردم را به پرهیز از خرید کالاهای خارجی دعوت کرده و گفته بود: سال آینده باید سال «ما» بوده و مردم و مسئولان با اتحاد و ترجیح کلمه «ما» به کلمه «من» به سمت شرایط «احسن‌الحال» در بخش صنعت حرکت کنند.

این مرجع تقلید اما درباره تجارت شکر در خانواده‌اش در رقابت با شکر تولید کارخانجات داخلی سکوت کرده بود.

روز گذشته محمود صادقی، نماینده اصلاح‌طلب مجلس شورای اسلامی در گفت‌وگو با خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا) در واکنش به شعار سالی که علی خامنه‌ای تعیین کرده، نسبت به انتقاد رانتی هشدار داده و گفته بود:

«انتظار درستی نیست که در همه حوزه‌ها کالای ایرانی تولید شود در اقتصاد رانتی، تولید ملی تقویت نمی‌شود.»

بیشتر بخوانید:

این مطلب را پسندیدید؟ کمک مالی شما به ما این امکان را خواهد داد که از این نوع مطالب بیشتر منتشر کنیم.

آیا مایل هستید ما را در تحقیق و نوشتن تعداد بیشتری از این‌گونه مطالب یاری کنید؟

.در حال حاضر امکان دریافت کمک مخاطبان ساکن ایران وجود ندارد

توضیح بیشتر در مورد اینکه چطور از ما حمایت کنید

نظر بدهید

در پرکردن فرم خطایی صورت گرفته

نظرها

  • کوین

    بزرگترین اشتباه ما همین بوده که روحانیتو جدی گرفتیم ...