ارتباط ناشناخته. ارتباط بدون سانسور. ارتباط برقرار نمی‌شود. سایت اصلی احتمالاً زیر سانسور است. ارتباط با سایت (های) موازی برقرار شد. ارتباط برقرار نمی‌شود. ارتباط اینترنت خود را امتحان کنید. احتمال دارد اینترنت به طور سراسری قطع شده باشد. ادامه مطلب

وزارت خارجه ایران به تیراندازی مرزبانان ترکمنستان به صیادان ایرانی اعتراض کرد

وزارت خارجه ایران اعلام کرده که از دولت ترکمنستان خواسته است درباره شلیک گلوله به ماهیگیران ایرانی توضیح دهد و این حادثه را پیگیری کند.

وزارت خارجه ایران اعلام کرده که از دولت ترکمنستان خواسته است درباره شلیک گلوله به ماهیگیران ایرانی توضیح دهد و این حادثه را پیگیری کند.

صیادان ایرانی در مرز آبی ایران و ترکمستان در دریای خزر (عکس: آرشیو)

چهار ماهیگیر ایرانی شامگاه سه‌شنبه ۲۹ اسفند در محدوده مرزهای آبی ایران و ترکمنستان مشغول ماهیگیری بودند که مرزبانان ترکمنستان به طرف آن‌ها شلیک کردند. دو ماهیگیر کشته شدند و دو صیاد دیگر زنده ماندند. آن‌ها در اختیار ترکمنستان‌‌اند. این صیادان اهل بندر ترکمن‌اند.

به گزارش پایگاه اطلاع‌رسانی دولت، بهرام قاسمی سخنگوی وزارت خارجه پنجشنبه ۲ فروردین اعلام کرده که دولت جمهوری اسلامی رسماً به دولت ترکمستان اعتراض کرده و خواهان پیگیری حادثه تیراندازی به صیادان ایرانی شده است:

«بلافاصله پس از  وقوع اين حادثه و انتشار این خبر تأسف‌برانگیز، وزارت خارجه و سفارت جمهوری اسلامی ایران در ترکمستان در تماس با مقامات این کشور به طور جد پیگیر موضوع شدند و طی یادداشتی رسمی از دولت آن كشور خواستار توضیح درباره این حادثه شدیم که این پیگیری‌ها  همچنان ادامه دارد.»

تابستان گذشته یک ماهی‌گیر ایرانی در آب‌های خلیج‌فارس با شلیک گارد مرزبانی عربستان کشته شد. عربستان همچنین چندین صیاد ایرانی را بازداشت کرده بود.  به تازگی ۹ نفر از آنان را پس از دو سال آزاد کرد.

در مرداد ۹۶ هم سه صیاد ایرانی در آب‌های سرزمینی قطر بازداشت شدند.

مواج بودن دریا، از کار افتادن دستگاه‌های ناوبری و خراب شدن قایق‌های ماهیگیری از مهم‌ترین دلایل ورود صیادان ایرانی به آب‌های سرزمینی کشورهای همجوار است.

بیشتر بخوانید:

این مطلب را پسندیدید؟ کمک مالی شما به ما این امکان را خواهد داد که از این نوع مطالب بیشتر منتشر کنیم.

آیا مایل هستید ما را در تحقیق و نوشتن تعداد بیشتری از این‌گونه مطالب یاری کنید؟

.در حال حاضر امکان دریافت کمک مخاطبان ساکن ایران وجود ندارد

توضیح بیشتر در مورد اینکه چطور از ما حمایت کنید

نظر بدهید

در پرکردن فرم خطایی صورت گرفته

نظرها

نظری وجود ندارد.