ارتباط ناشناخته. ارتباط بدون سانسور. ارتباط برقرار نمی‌شود. سایت اصلی احتمالاً زیر سانسور است. ارتباط با سایت (های) موازی برقرار شد. ارتباط برقرار نمی‌شود. ارتباط اینترنت خود را امتحان کنید. احتمال دارد اینترنت به طور سراسری قطع شده باشد. ادامه مطلب

سیگار: گروه خونی ۹ درصد از سربازان ارتش افغانستان مشخص نیست

اداره بازرس ویژه آمریکا برای بازسازی افغانستان در تازه‌ترین گزارش‌اش به سنای آمریکا اعلام کرده که ارتش ملی افغانستان تجهییزات آزمایشگاهی لازم برای تعیین گروه خونی را در اختیار ندارد.

اداره ایالات متحده آمریکا برای نظارت بر بازسازی افغانستان (سیگار) در تازه‌ترین گزارش‌اش درباره اوضاع افغانستان اعلام کرده که ارتش این کشور از گروه خونی ۹ درصد از سربازانش بی‌اطلاع است.

ارتش ملی افغانستان (عکس: آرشیو)

در تازه‌ترین گزارشی که اداره ایالات متحده آمریکا برای نظارت بر بازسازی افغانستان (سیگار) به سنای آمریکا ارائه داده، گفته شده که وزارت دفاع افغانستان از ژانویه ۲۰۱۷ به این سو گروه خونی سربازانی را که در ارتش ملی این کشور استخدام شده‌اند تعیین نکرده است.

در گزارش سیگار آمده که وزارت دفاع افغانستان تجهییزات آزمایشگاهی لازم برای تعیین گروه خون را در اختیار ندارد.

بر اساس گزارش سیگار از ژانویه تا جولای ۲۰۱۷، ۱۵۴۰۰ سرباز به استخدام ارتش افغانستان درآمده‌‌اند. ارتش افغانستان از گروه خونی این سربازان و همچنین از بیماری‌های واگیرداری که ممکن است آن‌ها بدان مبتلا باشند، اطلاعی ندارد. این اطلاعات اما برای به کارگیری مؤثر سربازان در میدان‌های جنگ ضروری‌ست.

سیگار می‌گوید در این فاصله سربازانی در افغانستان مجروح شده‌اند اما به این دلیل که گروه خونی آنان تعیین نشده بود، خون با گروه خونی اشتباه به آن‌ها تزریق شده و آن‌ها جان خود را از دست داده‌اند.

اداره ایالات متحده آمریکا برای نظارت بر بازسازی افغانستان (سیگار) در گزارش قبلی خود اعلام کرده بود که ناامنی و فساد مهم‌ترین موانع بازسازی افغانستان‌اند.

بیشتر بخوانید:

این مطلب را پسندیدید؟ کمک مالی شما به ما این امکان را خواهد داد که از این نوع مطالب بیشتر منتشر کنیم.

آیا مایل هستید ما را در تحقیق و نوشتن تعداد بیشتری از این‌گونه مطالب یاری کنید؟

.در حال حاضر امکان دریافت کمک مخاطبان ساکن ایران وجود ندارد

توضیح بیشتر در مورد اینکه چطور از ما حمایت کنید

نظر بدهید

در پرکردن فرم خطایی صورت گرفته

نظرها

نظری وجود ندارد.