ارتباط ناشناخته. ارتباط بدون سانسور. ارتباط برقرار نمی‌شود. سایت اصلی احتمالاً زیر سانسور است. ارتباط با سایت (های) موازی برقرار شد. ارتباط برقرار نمی‌شود. ارتباط اینترنت خود را امتحان کنید. احتمال دارد اینترنت به طور سراسری قطع شده باشد. ادامه مطلب

انفجار بمب‌ در اسکندریه مصر دو کشته بر جای گذاشت

یک خودروی بمب‌گذاری‌شده در نزدیکی هتلی در اسکندریه مصر منفجر شد و یک مأمور پلیس و یک راننده را از پای درآورد. هدف حمله کاروان رئیس نیروهای امنیتی اسکندریه بود.

یک خودروی بمب‌گذاری‌شده در نزدیکی هتلی در اسکندریه مصر منفجر شد. هدف حمله کاروان رئیس نیروهای امنیتی اسکندریه بود.

محل انفجار ـ منبع: توئیتر

به گزارش شبکه خبری «الجزیره»، این خودروی بمب‌گذاری‌شده روبروی هتل تولیپ در محله رشدی اسکندریه منفجر شده است. مقام‌های امنیتی گفته اند که بمب کارگذاشته‌شده زیر یک خودرو هنگام عبور کاروان خودروهای رئیس سازمان اطلاعات شهر اسکندریه رخ داده.

این حمله جان یک مأمور پلیس و یک راننده را گرفته و چهار مأمور دیگر را زخمی کرده است. گزارشی از آسیب‌دیدگی احتمالی رئیس سازمان اطلاعات اسکندریه منتشر نشده است.

وزارت کشور مصر این انفجار را طرح قتل بالاترین مقام امنیتی اسکندریه دانسته است. هنوز گروهی مسئولیت این انفجار را برعهده نگرفته.

انفجار در آستانه انتخابات ریاست‌جمهوری

مصر به زودی در روزهای ۲۶ تا ۲۸ مارس (۶ تا ۸ فروردین ۱۳۹۷) شاهد برگزاری انتخابات ریاست‌جمهوری است. این انتخابات بدون حضور رقیب جدی برای عبدالفتاح سیسی، رئیس‌جمهوری کنونی برگزار می‌شود. اپوزیسیون این انتخابات را تحریم کرده است.

عبدالفتاح سیسی جمعه به استان سینا رفت تا از نیروهای نظامی این کشور که عملیات علیه جهادی‌ها در این استان را پیش می‌برند،‌ بازدید کند.

او در این دیدار اسلام‌گرایان تندرو در سینا را «خوارج» خواند و از ارتش خواست تا با استفاده از حداکثر زور آنها را «ریشه‌کن» کند.

عملیات نظامی ارتش مصر برای عقب نشاندن گروه‌های مسلح از شبه‌جزیره سینا، در بخش‌هایی از دلتای نیل و صحرای غربی، روز جمعه ۹ فوریه / ۲۰ بهمن آغاز شد.

عبدالفتاح سیسی، رئیس جمهوری مصر که تلاش دارد در ماه مارس بار دیگر در انتخابات ریاست جمهوری پیروز شود، دستور حمله ارتش مصر به صحرای سینا را صادر کرد. او به ارتش سه ماه مهلت داد تا بر شبه‌نظامیان اسلامگرا پیروز شود. این دستور پس از آن صادر شد که در حمله به یک مسجد در شمال صحرای سینا ۳۰۰ نفر کشته شدند. این حمله مرگبارترین حمله در جهان عرب به‌شمار می‌رود.

گروه‌های وفادار به «دولت اسلامی» (داعش) در صحرای سینا حضور دارند و بارها دست به حمله‌های تروریستی در مصر زده‌اند.

در همین زمینه

این مطلب را پسندیدید؟ کمک مالی شما به ما این امکان را خواهد داد که از این نوع مطالب بیشتر منتشر کنیم.

آیا مایل هستید ما را در تحقیق و نوشتن تعداد بیشتری از این‌گونه مطالب یاری کنید؟

.در حال حاضر امکان دریافت کمک مخاطبان ساکن ایران وجود ندارد

توضیح بیشتر در مورد اینکه چطور از ما حمایت کنید

نظر بدهید

در پرکردن فرم خطایی صورت گرفته

نظرها

نظری وجود ندارد.