ارتباط ناشناخته. ارتباط بدون سانسور. ارتباط برقرار نمی‌شود. سایت اصلی احتمالاً زیر سانسور است. ارتباط با سایت (های) موازی برقرار شد. ارتباط برقرار نمی‌شود. ارتباط اینترنت خود را امتحان کنید. احتمال دارد اینترنت به طور سراسری قطع شده باشد. ادامه مطلب

افزایش بیکاری کارگران کوره‌پزخانه: دوسوم کوره‌های آجرپزی ورامین تعطیل شده‌

دوسوم کوره‌های آجرپزی ورامین تعطیل شده است. کارگران کوره‌پزخانه‌ به صورت فصلی و تنها نیمی از سال را کار می‌کنند.

یک عضو انجمن صنفی کارگران کوره‌‌پزخانه‌های قرچک ورامین گفته دوسوم کوره‌های آجرپزی ورامین تعطیل شده‌اند. جعفر معصومی اصل دلیل تعطیلی این کوره‌پزخانه‌ها و بیکاری کارگران آن را رکود ساخت و ساز دانست.

معصومی اصلی در گفتگو با خبرگزاری کار ایران(ایلنا) ساماندهی بیمه کارگران شاغل در «کوره‌پزخانه» مطالبه اصلی این کارگران عنوان کرد.

به گفته او، «در شرایط کنونی به دلیل نامعلوم بودن وضعیت پرداخت حق بیمه‌ها، بازنشستگی برای بیشتر کارگران کوره‌پزخانه‌ به رویا تبدیل شده‌است».

این عضو انجمن صنفی افزود اغلب کارگران کوره‌پزخانه‌ به صورت فصلی و تنها نیمی از سال را کار می‌کنند اما معمولا کارفرما تنها بیمه چهار ماه را پرداخت می‌کند. او می‌گوید کارگران بیکار شده نیز به سبب فقدان حمایت‌های اجتماعی به مشاغل کاذب و غیررسمی روی می‌آورند.

جعفر معصومی اصل می‌گوید با وجود اینکه آجرپزی جزو مشاغل سخت و زیان‌آور محسوب می‌شود، اما به سبب شرایط فصلی و عدم پرداخت منظم بیمه از سوی کارفرما، عملاً برای کارگران این حرفه امکان بازنشستگی پیش از موعد فراهم نمی‌شود.

در همین زمینه

این مطلب را پسندیدید؟ کمک مالی شما به ما این امکان را خواهد داد که از این نوع مطالب بیشتر منتشر کنیم.

آیا مایل هستید ما را در تحقیق و نوشتن تعداد بیشتری از این‌گونه مطالب یاری کنید؟

.در حال حاضر امکان دریافت کمک مخاطبان ساکن ایران وجود ندارد

توضیح بیشتر در مورد اینکه چطور از ما حمایت کنید

نظر بدهید

در پرکردن فرم خطایی صورت گرفته

نظرها

  • kavare

    از گزارش خوب و پر محتوایی شما سپاسگزاریم ...جعفری...