ارتباط ناشناخته. ارتباط بدون سانسور. ارتباط برقرار نمی‌شود. سایت اصلی احتمالاً زیر سانسور است. ارتباط با سایت (های) موازی برقرار شد. ارتباط برقرار نمی‌شود. ارتباط اینترنت خود را امتحان کنید. احتمال دارد اینترنت به طور سراسری قطع شده باشد. ادامه مطلب

چندین کشته و زخمی در حمله انتحاری داعش به مسجد شیعیان هرات

بر اثر حمله دو بمبگذار انتحاری به یک مسجد شیعیان در هرات دست‌کم یک تن کشته و هشت تن مجروح شدند؛ دومین حمله داعش به شیعیان افغانستان از آغاز سال نو.

حملات تروریستی در افغانستان دیگر تقریباً روزانه اتفاق می‌افتد. در آخرین مورد،‌ دو بمبگذار انتحاری گروه «دولت اسلامی» (داعش) به یک مسجد شیعیان در هرات حمله کردند.

محل حمله به مسجد نبی‌اکرم هرات ـ منبع: afp

به گفته مقام‌های وزارت بهداشت افغانستان، در این حمله که یکشنبه پنجم فروردین / ۲۵ مارس روی داد،‌ دست‌کم یک تن کشته و هشت تن دیگر مجروح شدند.

امین‌الله امین، معاون رئیس پلیس گفته است که دو بمبگذار هنگام تلاش برای ورود به مسجد «نبی اکرم» با نگهبانان مسلح درگیر شدند.

هرات که یکی از پررونق‌ترین شهرهای افغانستان جنگ‌زده است، در این اواخر هدف حملات پراکنده گروه‌های تندرو جهادی قرار گرفته اما نه به اندازه دیگر نقاط کشور.

پیش از این حملات تروریستی خشونت‌بار در مناطق سنی‌نشین افغانستان نادر بود،‌ اما در سال‌های اخیر حملات بسیاری علیه شیعیان در این منطقه به دست اعضای داعش انجام شده است. این حملات اغلب اقلیت شیعه هزاره را هدف قرار می‌دهند.

داعش در آستانه نوروز نیز حمله‌ای انتحاری در نزدیکی زیارتگاه سخی، یک حرم شیعیان در کابل انجام داد و جان ۳۰ تن را گرفت.

وضعیت امنیتی افغانستان در سال گذشته و با شدت‌گرفتن حملات طالبان و داعش وخیم‌تر شده است. آغاز سال نو مصادف با «فصل حملات بهاری» طالبان است که همواره از دیگر فصل‌های سال شدیدتر می‌شود.

در همین زمینه

این مطلب را پسندیدید؟ کمک مالی شما به ما این امکان را خواهد داد که از این نوع مطالب بیشتر منتشر کنیم.

آیا مایل هستید ما را در تحقیق و نوشتن تعداد بیشتری از این‌گونه مطالب یاری کنید؟

.در حال حاضر امکان دریافت کمک مخاطبان ساکن ایران وجود ندارد

توضیح بیشتر در مورد اینکه چطور از ما حمایت کنید

نظر بدهید

در پرکردن فرم خطایی صورت گرفته

نظرها

نظری وجود ندارد.