ارتباط ناشناخته. ارتباط بدون سانسور. ارتباط برقرار نمی‌شود. سایت اصلی احتمالاً زیر سانسور است. ارتباط با سایت (های) موازی برقرار شد. ارتباط برقرار نمی‌شود. ارتباط اینترنت خود را امتحان کنید. احتمال دارد اینترنت به طور سراسری قطع شده باشد. ادامه مطلب

روسیه اتهام کمک به طالبان افغانستان را رد کرد

سفارت روسیه در کابل اظهارات فرمانده نیروهای ناتو در افغانستان را «چرندیات» خواند. جان نیکلسون روسیه را به پشتیبانی و ارسال سلاح به طالبان افغانستان متهم کرده بود.

فرمانده نیروهای سازمان «پیمان آتلانتیک شمالی» (ناتو) در افغانستان، روسیه را به پشتیبانی و ارسال سلاح به طالبان افغانستان متهم کرده بود. مسکو این اتهام‌ها را رد می‌کند.

اعضای مسلح طالبان در غرب ولایت فراه، ولایت همجوار با ایران

سفارت روسیه در کابل یکشنبه پنجم فروردین / ۲۵ مارس اظهارات جان نیکلسون،‌ فرمانده نیروهای ناتو در افغانستان را «چرندیات» خواند و همچون دیگر مقام‌های روس آنها را تکذیب کرد:

«بار دیگر تأکید می‌کنیم که چنین اظهاراتی مطلقاً‌ بی‌اساس‌اند و از مقام‌های رسمی می‌خواهیم بیهوده‌گویی نکنند».

جان نیکلسون هفته گذشته در مصاحبه با بی‌بی‌سی مدعی شده بود که روسیه می‌خواهد تلاش‌های آمریکا در افغانستان را باطل کند و حمایت مالی و حتی تسلیحاتی از طالبان را پیش گرفته.

او و برخی دیگر از فرماندهان آمریکایی پیش از این نیز چندین بار در یک سال گذشته ادعا حمایت روسیه از طالبان را مطرح کرده‌بودند اما مدرکی برای تأیید آن ارائه نداده‌اند.

رابطه روسیه با اروپا و آمریکا پس از حمله با گاز سمی به یک جاسوس پیشین روس و دختر در بریتانیا به تنش کشیده شده است. لندن مسکو را مسئول این حمله دانسته.

اشرف غنی،‌ رئیس‌جمهوری افغانستان دو ماه پیش خواستار فشار جامعه بین‌الملل بر طالبان برای آغاز مذاکرات صلح شد. کابل پذیرفته که بدون هیچ پیش‌شرطی مذاکره صلح با این گروه جهادی تندرو را آغاز کند.

طالبان اما این پیشنهاد را نپذیرفته،‌ کنفرانس صلح افغانستان در ازبکستان با حضور نمایندگان بیش از ۱۰ کشور را تحریم کرده، و از شرکت در کنفرانس علمای اسلامی در جاکارتا نیز امتناع کرده است. این کنفرانس آخر قرار است با شرکت اسلام‌پژوهان و روحانیونی از افغانستان و پاکستان و اندونزی مقدمه‌ای بر مذاکرات آتی صلح در افغانستان باشد.

طالبان ۱۴ فوریه / ۲۵ بهمن در بیانیه‌ای خطاب به مردم آمریکا اعلام کردند که می‌خواهند بحران افغانستان از راه گفت‌وگو حل شود. آن‌ها از آمریکا خواستند به «اشغال» خاک افغانستان پایان دهد و حق طالبان برای تشکیل دولت «بر اساس اراده مردم» را به رسمیت بشناسد.

آمریکا هرگونه مذاکره مستقیم با طالبان را رد کرده و از این گروه خواسته تا مستقیماً با کابل وارد مذاکره شوند.

سال گذشته آمریکا کمک‌های نظامی خود به افغانستان را به‌ویژه در زمینه حملات هوایی افزایش داد. این اقدامات با هدف خروج از بن‌بستِ مقابله با شورشیان و وارد آوردن فشار برای کشاندن آن‌ها به پای میز مذاکره انجام شد.

به‌رغم این کمک‌ها طالبان همچنان کنترل بخش بزرگی از افغانستان را در دست دارند.

در همین زمینه

این مطلب را پسندیدید؟ کمک مالی شما به ما این امکان را خواهد داد که از این نوع مطالب بیشتر منتشر کنیم.

آیا مایل هستید ما را در تحقیق و نوشتن تعداد بیشتری از این‌گونه مطالب یاری کنید؟

.در حال حاضر امکان دریافت کمک مخاطبان ساکن ایران وجود ندارد

توضیح بیشتر در مورد اینکه چطور از ما حمایت کنید

نظر بدهید

در پرکردن فرم خطایی صورت گرفته

نظرها

  • آذربرزین

    به سران روس هرگز نمیشود اعتماد کرد.