ارتباط ناشناخته. ارتباط بدون سانسور. ارتباط برقرار نمی‌شود. سایت اصلی احتمالاً زیر سانسور است. ارتباط با سایت (های) موازی برقرار شد. ارتباط برقرار نمی‌شود. ارتباط اینترنت خود را امتحان کنید. احتمال دارد اینترنت به طور سراسری قطع شده باشد. ادامه مطلب

"اختلال شديد در اينترنت ايران"

<p>اينترنت در ايران از چند روز گذشته دچار &quot;اختلال شديد و کندی سرعت&quot; شده است.</p> <!--break--> <p>&nbsp;</p> <p>به گزارش خبرگزاری دانشجويان ايران (ايسنا)، &quot;در هفته&zwnj;های اخير قطعی و وصلی&zwnj;های مکرر در ارتباطات اينترنتی صبر کاربران مخابرات و هم&zwnj;چنين شرکت&zwnj;های خصوصی اينترنتی را لبريز کرده است.&quot;</p> <p>ايسنا نوشته است: &quot;هر هفته اخبار و مصاحبه&zwnj;هايی به نقل از مسوولان وزارت ارتباطات و شرکت ارتباطات زيرساخت مبنی بر افزايش و توسعه مسيرهای شبکه فيبر نوری و افزايش سرعت، ظرفيت و کيفيت اينترنت مطرح و اين وعده داده می&zwnj;شود که ديگر با مشکلی با عنوان اختلالات اينترنتی روبرو نخواهيم بود اما (اختلال در اينترنت) هم&zwnj;چنان معضلی حل&zwnj;ناشدنی و پايان&zwnj;ناپذير برای کاربران محسوب می&zwnj;شود.&quot;</p> <p>برخی از شرکت&zwnj;های ارائه دهنده اينترنت در ايران، قطعی&zwnj;های پی در پی و کندی سرعت را به دليل &quot;تست نرم&zwnj;افزارهای جديد فيلترينگ&quot; می&zwnj;دانند.</p> <p>در ايران هزاران سايت از جمله سايت&zwnj;های خبری فيلتر است. مقامات ايران از سايت&zwnj;های خبری فيلتر شده به عنوان مصاديق &quot;جنگ نرم&quot; نام می&zwnj;برند.</p> <blockquote> <p>برخی از شرکت&zwnj;های ارائه دهنده اينترنت در ايران، قطعی&zwnj;های پی در پی و کندی سرعت را به دليل &quot;تست نرم&zwnj;افزارهای جديد فيلترينگ&quot; می&zwnj;دانند</p> </blockquote> <p>&quot;جنگ نرم&quot; نيز از نظر مسئولان جمهوری اسلامی ايران &quot;تهديدات نرم و قدرت نرم فرهنگی و اجتماعی دشمنان&quot; عليه حکومت ايران است که شامل &quot;انقلاب مخملی و عمليات روانی ـ رسانه&zwnj;ای&quot; می&zwnj;شود.</p> <p>در ايران &quot;کميته تعيين مصاديق فيلترينگ&quot; که رياست آن برعهده غلام&zwnj;حسين محسنی&zwnj;اژه&zwnj;ای، دادستان کل کشور است، درباره فيلتر کردن وب&zwnj;سايت&zwnj;ها تصميم&zwnj;گيری می&zwnj;کند.</p> <p>علاوه بر دادستان کل کشور، &quot;وزير يا نماينده وزارت&zwnj;خانه&lrm;های آموزش و پرورش، ارتباطات و فناوری اطلاعات، دادگستری، اطلاعات، علوم،&zwnj; تحقيقات و فناوری، فرهنگ و ارشاد اسلامی، رئيس سازمان تبليغات اسلامی، رئيس سازمان&lrm; صدا و سيما و فرمانده نيروی انتظامی، يک نفر خبره در فناوری اطلاعات و ارتباطات به انتخاب کميسيون صنايع و معادن مجلس و يک نفر نماينده مجلس به انتخاب کميسيون حقوقی و قضايی&quot; اعضای ديگر اين کميته ١٢ نفره هستند.</p> <p>ايران از جمله کشورهايی است که سازمان گزارشگران بدون مرز که انجمنی بين&zwnj;المللی در دفاع از آزادی بيان است، از آن به عنوان &quot;دشمن اينترنت&quot; ياد می&zwnj;کند.</p> <p>&nbsp;</p>

اينترنت در ايران از چند روز گذشته دچار "اختلال شديد و کندی سرعت" شده است.

به گزارش خبرگزاری دانشجويان ايران (ايسنا)، "در هفته‌های اخير قطعی و وصلی‌های مکرر در ارتباطات اينترنتی صبر کاربران مخابرات و هم‌چنين شرکت‌های خصوصی اينترنتی را لبريز کرده است."

ايسنا نوشته است: "هر هفته اخبار و مصاحبه‌هايی به نقل از مسوولان وزارت ارتباطات و شرکت ارتباطات زيرساخت مبنی بر افزايش و توسعه مسيرهای شبکه فيبر نوری و افزايش سرعت، ظرفيت و کيفيت اينترنت مطرح و اين وعده داده می‌شود که ديگر با مشکلی با عنوان اختلالات اينترنتی روبرو نخواهيم بود اما (اختلال در اينترنت) هم‌چنان معضلی حل‌ناشدنی و پايان‌ناپذير برای کاربران محسوب می‌شود."

برخی از شرکت‌های ارائه دهنده اينترنت در ايران، قطعی‌های پی در پی و کندی سرعت را به دليل "تست نرم‌افزارهای جديد فيلترينگ" می‌دانند.

در ايران هزاران سايت از جمله سايت‌های خبری فيلتر است. مقامات ايران از سايت‌های خبری فيلتر شده به عنوان مصاديق "جنگ نرم" نام می‌برند.

برخی از شرکت‌های ارائه دهنده اينترنت در ايران، قطعی‌های پی در پی و کندی سرعت را به دليل "تست نرم‌افزارهای جديد فيلترينگ" می‌دانند

"جنگ نرم" نيز از نظر مسئولان جمهوری اسلامی ايران "تهديدات نرم و قدرت نرم فرهنگی و اجتماعی دشمنان" عليه حکومت ايران است که شامل "انقلاب مخملی و عمليات روانی ـ رسانه‌ای" می‌شود.

در ايران "کميته تعيين مصاديق فيلترينگ" که رياست آن برعهده غلام‌حسين محسنی‌اژه‌ای، دادستان کل کشور است، درباره فيلتر کردن وب‌سايت‌ها تصميم‌گيری می‌کند.

علاوه بر دادستان کل کشور، "وزير يا نماينده وزارت‌خانه‎های آموزش و پرورش، ارتباطات و فناوری اطلاعات، دادگستری، اطلاعات، علوم،‌ تحقيقات و فناوری، فرهنگ و ارشاد اسلامی، رئيس سازمان تبليغات اسلامی، رئيس سازمان‎ صدا و سيما و فرمانده نيروی انتظامی، يک نفر خبره در فناوری اطلاعات و ارتباطات به انتخاب کميسيون صنايع و معادن مجلس و يک نفر نماينده مجلس به انتخاب کميسيون حقوقی و قضايی" اعضای ديگر اين کميته ١٢ نفره هستند.

ايران از جمله کشورهايی است که سازمان گزارشگران بدون مرز که انجمنی بين‌المللی در دفاع از آزادی بيان است، از آن به عنوان "دشمن اينترنت" ياد می‌کند.

این مطلب را پسندیدید؟ کمک مالی شما به ما این امکان را خواهد داد که از این نوع مطالب بیشتر منتشر کنیم.

آیا مایل هستید ما را در تحقیق و نوشتن تعداد بیشتری از این‌گونه مطالب یاری کنید؟

.در حال حاضر امکان دریافت کمک مخاطبان ساکن ایران وجود ندارد

توضیح بیشتر در مورد اینکه چطور از ما حمایت کنید

نظر بدهید

در پرکردن فرم خطایی صورت گرفته

نظرها

  • کاربر مهمانmansour piry khanghah

    «ايران از جمله کشورهايی است که سازمان گزارشگران بدون مرز که انجمنی بين‌المللی در دفاع از آزادی بيان است، از آن به عنوان "دشمن اينترنت" ياد می‌کند.» سازمان گزارشگران بدون مرز هرگز فحاشی ،دروغ پراکنی،تهمت و تحریف حقایق را جزو آزادی بیان ندانسته و با چنین اعمال غیر قانونی و غیر انسانی و ضد مطبوعاتی هم مخالف است.اگر کسی غیر از این را میداند،لطف کرده و دیگران را مطلع سازد.به نظر من حداقل ٥٠ درصد از مطالب انعکاس شده توسط بنگاههای خبری و٧٠ درصد مطالب وب سایتهای مخالف نظام، مغایر با آزادی بیان و حرمت انسانی است و مسئولین این وب سایتها متخلف و مجرم هستند و باید در دادگاهی مستقل محاکمه و مجازات شوند.متاسفانه باید از ضرب المثل قدیمی (دیگ به دیگ میگه رویت سیاه است)برای هموطنان مدافع آزدی بیان و حقوق بشر و دمکراسی خواه استفاده کرد.

  • Arash

    اقای منصور لطفا مورد مثال خود را ذکر کند. خیلی خنده دار است که ایشان سایتهای مسدود شده غیر خودی جمهوری اسلامی را حاوی مطالب توهین امیز میدانند.

  • کاربر مهمان

    مثل اینکه خبر کامنت گذاری با نرخ 7 هزار تومان در ساعت خیلی ها را ناراحت کرده.