ارتباط ناشناخته. ارتباط بدون سانسور. ارتباط برقرار نمی‌شود. سایت اصلی احتمالاً زیر سانسور است. ارتباط با سایت (های) موازی برقرار شد. ارتباط برقرار نمی‌شود. ارتباط اینترنت خود را امتحان کنید. احتمال دارد اینترنت به طور سراسری قطع شده باشد. ادامه مطلب

سخنگوی نیروهای سوریه دموکراتیک: از تصمیم آمریکا برای خروج از سوریه اطلاع نداریم

ترامپ اعلام کرده که نیروهای نظامی آمریکا به زودی از سوریه خارج می‌شوند. اما مقامات آمریکایی و متحدان آمریکا در سوریه از تصمیم او خبر ندارند.

شامگاه گذشته دونالد ترامپ در یک برنامه تلویزیونی در شهر ریچفلد آیادهو با اشاره به هزینه هفت هزار میلیارد دلاری حضور نظامی آمریکا وعده داده بود که آمریکا به زودی از سوریه خارج می‌شود. سخنگوی نیروهای سوریه دموکراتیک می‌گوید، این نیروها که بخشی از ائتلاف نظامی به رهبری آمریکا در خاورمیانه‌اند اطلاعی از برنامه امریکا برای خروج از سوریه ندارند.

کینو گابریل سخنگوی نیروهای دموکراتیک سوریه

دونالد ترامپ پنجشنبه ۲۹ مارس/ ۹ فروردین گفته بود که نیروهای امریکایی به زودی از سوریه بیرون خواهند رفت. رئیس جمهور آمریکا با یادآوری هزینه حضور نظامی در غرب آسیا گفته بود:

«ما قرار نیست در جهنم داعش گرفتار شویم و خیلی زود سوریه را ترک می‌کنیم. اکنون دیگران باید این مسئولیت را بپذیرند. خیلی زود از سوریه خارج می‌شویم. صد درصد قلمرو خلافت را خیلی زود باز پس گرفتیم. اما خیلی زود از آنجا خارج خواهیم شد و به کشور خودمان، جایی که به آن تعلق داریم باز می‌گردیم.»

کینو گابریل سخنگوی نیروهای سوریه دموکراتیک جمعه ۳۰ مارس/۱۰ فروردین به رویترز اطلاع داد که از خروج نیروهای امریکایی از ائتلاف علیه داعش بی‌خبر است و عملیات مشترک این نیروها با نیروهای امریکایی در همه مناطق ادامه دارد.

گابریل اظهارات ترامپ را « ناروشن» دانسته و گفته است: بیانیه‌هایی دیگر مقام‌های امریکایی نیز تصمیم امریکا برای خروج از ائتلاف علیه نیروهای دولت اسلامی را تائید یا تکذیب نمی‌کند.

امریکا اصلی‌ترین متحد نیروهای سوریه دموکراتیک که از یگان‌های مدافع خلق کردها و دیگر جریان‌های سیاسی در شمال سوریه تشکیل شده، به شمار می‌رود.

هدر نائورت سخنگوی وزارت امور خارجه امریکا نیز  گفته که « هیچ اطلاعی از این برنامه ندارد».

همچنین رایان دیلون سخنگوی ائتلاف بین‌المللی علیه داعش در شمال سوریه در پاسخ به اینکه آیا به نیروهای امریکایی از تصمیم برای خروج مطلع شده و یا برای این کار آماده شده‌اند، گفته که « در باره عملیات آینده اظهار نظر نمی‌کند».

او تنها به این نکته بسنده کرده که نیروهای دولت اسلامی – داعش- همچنان در دو منطقه هاجین در نزدیکی رودخانه فرات و دشیشه در مرز عراق و سوریه حضور دارند.

او اضافه کرده که عملیات ارتش ترکیه علیه نیروهای یگان‌های مدافع خلق در عفرین، اقدامات ائتلاف را تحت تاثیر قرار داده و محدود کرده است.

دولت ترکیه از ابتدای سال جاری میلادی عملیات نظامی موسوم به «شاخه زیتون» را علیه یگان‌های مدافع خلق در عفرین آغاز کرد.

در جریان این عملیات ارتش ترکیه کنترل عفرین را به دست گرفته و رجب طیب اردوغان از ادامه عملیات برای بیرون راندن یگان‌های مدافع خلق در سوریه و عراق خبر داده است.

با این حال دیلون گفته که ائتلاف بین‌المللی علیه داعش به همکاری برای از بین بردن باقیمانده نیروهای دولت اسلامی ادامه خواهد داد.

بیشتر بخوانید:

این مطلب را پسندیدید؟ کمک مالی شما به ما این امکان را خواهد داد که از این نوع مطالب بیشتر منتشر کنیم.

آیا مایل هستید ما را در تحقیق و نوشتن تعداد بیشتری از این‌گونه مطالب یاری کنید؟

.در حال حاضر امکان دریافت کمک مخاطبان ساکن ایران وجود ندارد

توضیح بیشتر در مورد اینکه چطور از ما حمایت کنید

نظر بدهید

در پرکردن فرم خطایی صورت گرفته

نظرها

نظری وجود ندارد.