ارتباط ناشناخته. ارتباط بدون سانسور. ارتباط برقرار نمی‌شود. سایت اصلی احتمالاً زیر سانسور است. ارتباط با سایت (های) موازی برقرار شد. ارتباط برقرار نمی‌شود. ارتباط اینترنت خود را امتحان کنید. احتمال دارد اینترنت به طور سراسری قطع شده باشد. ادامه مطلب

#اعتراضات ـ از میان آنها: ادامه اعتراض‌ عرب‌های خوزستان، تشدید تدابیر امنیتی در اهواز

این مجموعه دربرگیرنده خبرهای اعتراضاتی است که شنبه ۱۱ فروردین ۱۳۹۷ صورت گرفته‌ یا در این روز خبرهای آنها منتشر شده‌اند. مجموعه ممکن است با اطلاعات جدید به‌روز شود.

این مجموعه دربرگیرنده خبرهای اعتراضاتی است که شنبه ۱۱ فروردین ۱۳۹۷ صورت گرفته‌ یا در این روز خبرهای آنها منتشر شده‌اند. مجموعه ممکن است با اطلاعات جدید به‌روز شود.

تصویر منتشرشده در شبکه‌های اجتماعی از تشدید تمهیدات امنیتی در اهواز ـ شنبه،‌ ۱۱ فروردین

◾ ادامه بازداشت کارگران معترض نیشکر هفت‌تپه

کارگران مجتمع صنعتی نیشکر هفت‌تپه شنبه نیز به اعتراضات خود ادامه دادند. همزمان نیروهای امنیتی شماری از کارگران را بازداشت کردند.

بخشی از تجمع در مجتمع نیشکر هفت‌تپه ـ شنبه، ۱۱ فروردین

این کارگران در اعتراض به عدم پرداخت مطالبات مزدی علی‌رغم وعده‌های داده‌شده از سوی کارفرما و مسئولان استانی در برابر دروازه ورودی شرکت تجمع کردند.‌ سندیکای مستقل نیشکر هفت‌تپه دیروز از کارگران خواسته بود تا برای اعتراض و تجمع در برابر در ورودی به کارخانه بروند.

یکی از کارگران هفت‌تپه به کانال خبری «اتحادیه آزاد کارگران» گفته است که مدیرعامل برای جلب رضایت کارگران و بازگرداندن آنها به سر کار سرپرست جدیدی برای شرکت تعیین کرده است. این سرپرست که با نام «مهندس درخشانی» از او یاد شده،‌ مورد احترام کارگران هفت‌تپه است،‌ اما انتصاب او کارگران را برای پایان‌دادن به اعتصاب قانع نکرده.

این تجمع با ورود نیروهای امنیتی به مجتمع و دستگیری شماری از کارگرانی که پیش‌تر احضار شده بودند،‌ پایان یافت. به گفته کارگران نیشکر هفت‌تپه،‌ ۱۵ تا ۲۰ تن از کارگران پس از تجمع چهارشنبه هشتم فروردین در برابر فرمانداری شوش کتباً شنبه ۱۱ فروردین به دادستانی فراخوانده شده بودند اما پس از حضور در آنجا،‌ مسئولان قضائی به آنها می‌گویند که تعطیل رسمی است و بعداً مراجعه کنند. با این حال، نیروهای امنیتی عصر شنبه به مجتمع می‌روند و شماری از همین کارگران را آنجا به دلیل «عدم حضور در دادستانی» بازداشت می‌کنند.

آنها برای بازداشت برخی دیگر از کارگران نیز به خانه آنها مراجعه کرده‌اند.

کارگران نیشکر هفت‌تپه که هنوز مزدهای معوقه سال ۹۶ را دریافت نکرده‌اند و به واگذاری زمین‌های کشاورزی شرکت به پیمانکاران نیز معترضند، ۷ فروردین اعتصاب را آغاز کردند.آن‌ها چهارشنبه ۸ فروردین در اعتراض به بی‌تفاوتی مسئولان کارخانه تولید را بطور کامل متوقف و بطور دسته‌جمعی بطرف محل زندگی مدیران راهپیمایی کردند.

◾ ادامه اعتراض‌ عرب‌های خوزستان، تشدید تدابیر امنیتی در اهواز

اعتراض عرب‌های خوزستان به تبعیض جمعه شب نیز ادامه یافت.

فعالان عرب گزارش داده‌اند که معترضان در آبادان،‌ ماهشهر،‌ حمیدیه،‌ شیبان و محلات کوت عبدالله و کوی کیانپارس اهواز تا نیمه‌شب در خیابان‌ها بودند.

بسیاری از این شعارها اعتراض به نادیده‌گرفتن هویت عرب‌های ایران بود. پنج‌شنبه مأموران امنیتی با گاز اشک‌آور و سلاح گرم با معترضان در بازار مرکزی اهواز برخورد کرده بودند.

جمعه‌شب نیز نیروهای امنیتی ده‌ها تن را در محله کوی کیانپارس اهواز دستگیر کردند. ویدئوی زیر مربوط به اعتراضات این محله است:

[video width="240" height="416" mp4="https://www.radiozamaneh.info/u/wp-content/uploads/2018/03/ahwaz-kianpars.mp4"][/video]

این اعتراض‌ها که از سوی فعالان عرب «قیام کرامت دوم» نام گرفته،‌ پس از پخش یک میانپرده در برنامه «کلاه‌قرمزی»‌ شبکه دو تلویزیون حکومتی ایران آغاز شد. به گفته فعالان عرب، در این میان‌پرده مردم عرب جنوب بر خلاف دیگر اقلیت‌های ملی ایران به صورت آدمک و روی نقشه بازنمایی نشده‌اند.

همچنین تصاویری از ورود خودروهای نیروهای ویژه ضدشورش و افزایش تمهیدات امنیتی در اهواز در شبکه‌های اجتماعی منتشر شده است.

کاربران در شرح این تصاویر ادعا کرده‌اند که نیروهای امنیتی از خرم‌آباد به اهواز برای مقابله با اعتراض‌ها فرستاده شده‌اند:

[video width="352" height="640" mp4="https://www.radiozamaneh.info/u/wp-content/uploads/2018/03/ahwaz-khoramabad.mp4"][/video]

◾ تشییع جنازه گسترده یک شهروند بلوچ کشته‌شده به دست نیروی انتظامی

صدها تن در تشییع جنازه یک شهروند بلوچ که بر اثر اصابت گلوله نیروهای انتظامی کشته شد، شرکت کردند.

تشییع جنازه عبدالواحد رئیسی ـ شنبه، ۱۱ فروردین

عبدالواحد رئیسی،‌ شهروند جوان بلوچ چهارشنبه هشتم تیر در حال حمل چند کیسه برنج با گلوله مأموران پاسگاه ساربوگ قصر قند در سیستان و بلوچستان مجروح شده بود. او پس از دو روز فوت کرد.

نیروی انتظامی تا کنون بارها به دلیل شلیک مستقیم به حاملان غیرقانونی کالاهایی این‌چنینی به بهانه مبارزه با قاچاق مورد انتقاد فعالان حقوق بشر و فعالان بلوچ قرار گرفته است.

◾ فراخوان معلمان چند منطقه اصفهان به اعتصاب

معلمان زرین‌شهر،‌ فولادشهر و نواحی سه و چهار اصفهان در فراخوانی اعلام کرده‌اند که به علت عدم پرداخت دستمزدهای حق‌التدریسی از ۱۴ فروردین،‌ پس از پایان تعطیلات نوروزی سر کلاس‌ها حاضر نمی‌شوند.

آنها که خود را «جمعی از فرهنگیان شاغل و بازنشسته» معرفی کرده‌اند،‌ خواستار پیوستن دیگر معلمان به اعتصاب خود هستند.

دوشنبه هشتم فروردین نیز معلمان چندین منطقه در استان اردبیل دست به اعتصاب زدند و از رفتن به کلاس‌های درس غیرموظف امتناع کردند.

در همین زمینه

این مطلب را پسندیدید؟ کمک مالی شما به ما این امکان را خواهد داد که از این نوع مطالب بیشتر منتشر کنیم.

آیا مایل هستید ما را در تحقیق و نوشتن تعداد بیشتری از این‌گونه مطالب یاری کنید؟

.در حال حاضر امکان دریافت کمک مخاطبان ساکن ایران وجود ندارد

توضیح بیشتر در مورد اینکه چطور از ما حمایت کنید

نظر بدهید

در پرکردن فرم خطایی صورت گرفته

نظرها

نظری وجود ندارد.