ارتباط ناشناخته. ارتباط بدون سانسور. ارتباط برقرار نمی‌شود. سایت اصلی احتمالاً زیر سانسور است. ارتباط با سایت (های) موازی برقرار شد. ارتباط برقرار نمی‌شود. ارتباط اینترنت خود را امتحان کنید. احتمال دارد اینترنت به طور سراسری قطع شده باشد. ادامه مطلب

هشدار سازمان فضایی ایران به شهروندان درباره سقوط ایستگاه فضایی چین

انتظار می‌رود قطعاتی از ایستگاه فضایی تیانگونگ -۱ چین بین ساعت ۲۳ شب ۱۲ فروردین ماه تا ۱۲ ظهر روز ۱۳ فروردین ۱۳۹۷ با زمین برخورد کند.

سازمان فضایی ایران با انتشار اطلاعیه‌ای به شهروندان این کشور در خصوص برخورد ایستگاه فضایی تیانگونگ -۱ چین با جو زمین هشدار داد. گمان می‌رود قطعاتی از این ایستگاه فضایی پس از برخورد با جو زمین دوشنبه ۱۳ فروردین/ دوم آوریل، در نقطه‌ای از خاورمیانه سقوط کند.

در سال ۲۰۱۲ سه فضانورد چینی مأموریت خود را در آزمایشگاه فضایی تیانگونگ ۱ با موفقیت پشت سر گذاشتند

این مدارگرد چینی در سال ۲۰۱۱ به فضا پرتاب شد. چین تا ۲۰۱۷ رسماً از این حادثه پرده برنداشت. این کشور تیانگونگ‌ـ‌۲ را پیش از این در مدار زمین قرار داده است.

انتظار می‌رود این ایستگاه فضایی که حدوداً ۹ تن وزن دارد، بین ساعت ۲۳ شب ۱۲ فروردین ماه تا ۱۲ ظهر روز ۱۳ فروردین ۱۳۹۷ با زمین برخورد کند. مکان دقیق سقوط این ایستگاه هنوز مشخص نیست.

سازمان فضایی ایران در اطلاعیه خود آورده:

«سقوط مدارگرد فوق هیچ تهدیدی برای مردم ایجاد نمی کند، کما اینکه به طور متوسط هر ساله هزاران قطعه پسماند فضایی و یا اجسام نزدیک به زمین در جو سقوط می کنند... با توجه به وسعت خشکی و دریاهای زمین در عرض‌های جغرافیایی مشخص‌شده و تراکم جمعیت، احتمال برخورد این قطعات با مناطق مسکونی زمین بسیار کم است لذا این موضوع خطری را متوجه ساکنین کره زمین نخواهد کرد».

مکان احتمالی سقوط این ایستگاه فضایی پهنه جغرافیایی ۴۳ درجه شمالی تا ۴۳ درجه جنوبی است، یعنی مساحتی بیش از ۲۰۰ برابر کل مساحت ایران.

با این حال، سازمان فضایی ایران هشدار داده  «قطعات احتمالی که به زمین می‌رسند، ممکن است حاوی برخی ترکیبات شیمیایی سمی باشد، که توصیه می شود از تماس با آن پرهیز شود».

در سال ۲۰۱۲ سه فضانورد چینی مأموریت خود را در آزمایشگاه فضایی تیانگونگ ۱ با موفقیت پشت سر گذاشتند. یکی از این سه فضانورد لیو یانگ بود، نخستین زن چینی که به فضا اعزام شد.

تیانگونگ به معنای کاخ آسمانی است. چین از سال ۲۰۱۶ ایستگاه فضایی تیانگونگ-۲ را به فضا فرستاد. تیانگونگ ۱ و ۲ بخشی از برنامه فضایی چین برای ساخت یک ایستگاه فضایی بزرگ در سال ۲۰۲۳ است.

در همین زمینه

این مطلب را پسندیدید؟ کمک مالی شما به ما این امکان را خواهد داد که از این نوع مطالب بیشتر منتشر کنیم.

آیا مایل هستید ما را در تحقیق و نوشتن تعداد بیشتری از این‌گونه مطالب یاری کنید؟

.در حال حاضر امکان دریافت کمک مخاطبان ساکن ایران وجود ندارد

توضیح بیشتر در مورد اینکه چطور از ما حمایت کنید

نظر بدهید

در پرکردن فرم خطایی صورت گرفته

نظرها

نظری وجود ندارد.