ارتباط ناشناخته. ارتباط بدون سانسور. ارتباط برقرار نمی‌شود. سایت اصلی احتمالاً زیر سانسور است. ارتباط با سایت (های) موازی برقرار شد. ارتباط برقرار نمی‌شود. ارتباط اینترنت خود را امتحان کنید. احتمال دارد اینترنت به طور سراسری قطع شده باشد. ادامه مطلب

بیش از ۱۰۰۰ دیپلمات و مقام رسمی ترکیه به آلمان پناهنده شده‌اند

از کودتای نافرجام دوسال پیش ترکیه تا هفتم مارس امسال ۲۸۸ شهروند ترک با پاسپورت دیپلماتیک و ۷۷۱ شهروند ترک با پاسپورت رسمی دولتی در آلمان درخواست پناهندگی داده‌اند.

سرکوب گسترده پس از کودتای نافرجام ژوئیه ۲۰۱۶ در ترکیه باعث شده است تا بیش از ۱۰۰۰ دیپلمات و مقام رسمی ترکیه به آلمان پناهنده شوند.

پس از کودتای نافرجام ژوئیه دو سال پیش،‌ سرکوب آزادی بیان در ترکیه شدت یافت ـ تصویر آرشیوی

به گزارش اداره فدرال مهاجرت و پناهجویی آلمان (BAMF)،‌ از زمان کودتای نافرجام دوسال پیش ترکیه تا هفتم مارس سال جاری ۲۸۸ شهروند ترک با پاسپورت دیپلماتیک و ۷۷۱ شهروند ترک با پاسپورت رسمی دولتی در آلمان درخواست پناهندگی ثبت کرده‌اند.

تنها در دو ماه نخست سال میلادی جاری بیش از ۱۴۰۰ شهروند ترکیه به آلمان درخواست پناهندگی کرده‌اند. شمار درخواست‌های مشابه در سرتاسر سال گذشته حدود ۸۵۰۰ عدد بود. در ۲۰۱۶ نیز حدود ۵۷۰۰ پناهنده ترک به آلمان وارد شدند.

اتحادیه اروپا بارها دولت رجب طیب اردوغان،‌ رئیس‌جمهوری ترکیه را به دلیل آنچه نقض آزادی بیان و حقوق بشر می‌خواند،‌ به نقد کشیده است. پس از کودتای نافرجام در ترکیه تا کنون بیش از ۵۰ هزار تن بازداشت، و بیش از ۱۵۰ هزار کارمند از کار معلق یا اخراج شده‌اند.

ترکیه اتهام نقض حقوق بشر را رد کرده است.

در همین زمینه

این مطلب را پسندیدید؟ کمک مالی شما به ما این امکان را خواهد داد که از این نوع مطالب بیشتر منتشر کنیم.

آیا مایل هستید ما را در تحقیق و نوشتن تعداد بیشتری از این‌گونه مطالب یاری کنید؟

.در حال حاضر امکان دریافت کمک مخاطبان ساکن ایران وجود ندارد

توضیح بیشتر در مورد اینکه چطور از ما حمایت کنید

نظر بدهید

در پرکردن فرم خطایی صورت گرفته

نظرها

نظری وجود ندارد.