ارتباط ناشناخته. ارتباط بدون سانسور. ارتباط برقرار نمی‌شود. سایت اصلی احتمالاً زیر سانسور است. ارتباط با سایت (های) موازی برقرار شد. ارتباط برقرار نمی‌شود. ارتباط اینترنت خود را امتحان کنید. احتمال دارد اینترنت به طور سراسری قطع شده باشد. ادامه مطلب

بیش از ۲۰ کشته و مجروح در آتش‌سوزی در قهوه‌خانه‌ بازار کیان اهواز

تا مأموران آتش‌نشانی برسند قهوه‌خانه در کام شعله‌های آتش‌فرورفته بود. قهوه‌خانه نوارس پاتوق جوانان حاشیه‌نشین بود. ناآرامی‌ها در اهواز نیز همچنان ادامه دارد.

ساعت ۱ بامداد سه‌شنبه ۱۴ فروردین  در آتش‌سوزی در قهوه‌خانه‌ای در اهواز دست‌کم ۱۰ نفر کشته و ۱۴ نفر زخمی شدند. معاون اجتماعی نیروی انتظامی خوزستان از بازداشت یک نفر در ارتباط با این حادثه خبر داده و تلویحاً تأیید کرده که آتش‌سوزی عمدی بوده است.

سه‌شنبه ۱۴ فروردین، اهواز، بازار کیان: آتش‌سوزی در قهوه‌خانه نوارس

‌مدیر روابط عمومی سازمان آتش‌نشانی و خدمات ایمنی شهرداری اهواز به خبرگزاری‌های داخلی گفته است که یکی از شهروندان اهوازی وقوع حریق را در قهوه‌خانه بازار کیان به سازمان آتش‌نشانی اطلاع داده و سپس بلافاصله اکیپ‌های آتش‌نشانی از سه ایستگاه عازم محل حادثه شده‌‌اند.

مقصود حق‌شناس می‌گوید مأموران آتش‌نشانی بعد از چهار دقیقه خود را به بازار کیان رساندند.

به گفته این مقام مسئول آتش‌سوزی در قهوه‌خانه بازار کیان «گسترده و سنگین» و شعله‌ها سرکش بوده‌اند، چنانکه هنگامی که آتش‌نشانان به محل حادثه رسیدند تمام قهوه‌خانه در کام آتش فرورفته بود.

‌مدیر روابط عمومی سازمان آتش‌نشانی و خدمات ایمنی شهرداری اهواز به خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا) گفته است:

«آتش‌نشانان موفق به نجات ۶ نفر از شعله‌های گسترده این حریق شدند که همگی دچار مصدومیت‌هایی شده بودند. متأسفانه با وجود تلاش‌های بسیار آتش‌نشانان ۱۰ نفر از حاضران در انتهای قهوه خانه محبوس شدند و جان باختند.»

 در عملیات اطفای حریق سه نفر از آتش‌نشانان نیز مصدوم شدند.

در شبکه‌های اجتماعی شهروندان اهوازی اما از وقوع انفجار در قهوه‌خانه نوارس در بازار کیان خبر داده‌اند. سازمان آتش نشانی و خدمات ایمنی اهواز اعلام کرده که احتمالاً قهوه‌خانه در پی اتصال برق و انفجار کپسول گاز دچار حریق شده است.

در شبکه‌های اجتماعی تعداد کشته‌شدگان نیز دست‌کم ۲۰ نفر اعلام شده.

قهوه‌خانه نوارس پاتوق جوانان کم‌درآمد بود. در همان حال در شبکه‌های اجتماعی گزارش‌های تأیید نشده‌ای منتشر شده مبنی بر اینکه شامگاه گذشته تظاهرات عرب‌های اهواز در اعتراض به «انکار هویت» و سیاست‌های «نژادپرستانه» صدا و سیمای جمهوری اسلامی به ویژه در محله ملاشیه همچنان ادامه داشته است.

— Devrim | انقلاب (@DevrimTabriz) 2. April 2018

منابع مستقل این خبر را هنوز تأیید نکرده‌اند.

سرهنگ علی قاسم‌پور، معاون اجتماعی نیروی انتظامی خوزستان از دستگیری مظنون اصلی حادثه آتش‌سوزی قهوه‌خانه در بازار کیان اهواز خبر داده است.او به خبرگزاری‌های داخلی گفته:

«ظرف کمتر از چهار ساعت، مظنون اصلی این حادثه دستگیر شد و اکنون مأموران پلیس در حال بررسی دقیق ابعاد این حادثه هستند تا بتوانیم عامل اصلی این حادثه را مشخص کنیم.»

نیروی انتظامی خوزستان در حال بازسازی صحنه وقوع این حادثه است.

علی قاسم‌پور از وقوع یک جنایت خبر داده و به این ترتیب تلویحاً تأیید کرده که آتش سوزی عمدی اتفاق افتاده.

از ۲ فروردین تاکنون اهواز ناآرام است. عرب‌های اهواز به پخش یک میان‌پرده از برنامه نوروزی تلویزیون ایران معترض‌اند که در آن عرب‌ها را نادیده گرفته‌اند. بحران ریزگردها، بی‌آبی و سیاست‌های تبعیض‌آمیز در توزیع حق‌آبه کرخه و دز و کارون به نارضایتی‌ها دامن زده است.

بیشتر بخوانید:

این مطلب را پسندیدید؟ کمک مالی شما به ما این امکان را خواهد داد که از این نوع مطالب بیشتر منتشر کنیم.

آیا مایل هستید ما را در تحقیق و نوشتن تعداد بیشتری از این‌گونه مطالب یاری کنید؟

.در حال حاضر امکان دریافت کمک مخاطبان ساکن ایران وجود ندارد

توضیح بیشتر در مورد اینکه چطور از ما حمایت کنید

نظر بدهید

در پرکردن فرم خطایی صورت گرفته

نظرها

نظری وجود ندارد.