ارتباط ناشناخته. ارتباط بدون سانسور. ارتباط برقرار نمی‌شود. سایت اصلی احتمالاً زیر سانسور است. ارتباط با سایت (های) موازی برقرار شد. ارتباط برقرار نمی‌شود. ارتباط اینترنت خود را امتحان کنید. احتمال دارد اینترنت به طور سراسری قطع شده باشد. ادامه مطلب

کنفرانس ژنو دو میلیارد دلار به مردم یمن کمک کرد

جامعه جهانی در کنفرانس یمن در ژنو کمک دو میلیارد دلاری به مردم یمن را تصویب کرد. آنتونیو گوترش، دبیرکل سازمان ملل تصویب این کمک را «موفقیتی قابل توجه» دانست.

جامعه جهانی در کنفرانس یمن در ژنو کمک دو میلیارد دلاری به مردم یمن را تصویب کرد. آنتونیو گوترش، دبیرکل سازمان ملل تصویب این کمک را «موفقیتی قابل توجه» دانست.

تخمین زده می‌شود که در مدت سه سال جنگ در یمن ۱۰ هزار نفر کشته شده‌اند. ـ عکس از آرشیو

این میزان کمک در مقایسه با کنفرانس قبلی درباره یمن که در سال جاری برگزار شده بود دو برابر است.

پیش از این تصمیم‌گیری، آنتونیو گوترش طرف‌های جنگ در یمن را فراخواند تا به جنگ سه ساله پایان دهند. دبیرکل سازمان ملل اعلام کرد که در این مدت ۲۲ میلیون یمنی به کمک‌های فوری نیازمند شده‌‌اند.

به‌گفته دبیرکل سازمان ملل، سه‌چهارم جمعیت یمن در انتظار کمک‌های غذایی، آب آشامیدنی، دارو و دیگر مواد مورد نیاز هستند. خطر گرسنگی تقریباً ۸ میلیون و ۵۰۰ هزار نفر از جمله کودکان را تهدید می‌کند. افزون بر این بیماری وبا گسترش یافته و بیمارستان‌ها به دلیل جنگ تنها می‌توانند به‌طور محدود بیماران را درمان کنند. بسیاری از بیمارستان‌ها آسیب دیده و یا کاملاً تخریب شده‌اند. افراد غیرنظامی بدون حفاظت در معرض جنگ و خشونت قرار دارند.

در یمن شیعیان حوثی مورد حمایت ایران علیه نیروهای دولتی عبد ربه منصور هادی، رئیس جمهوری این کشور می‌جنگند. دولت یمن نیز از سوی ائتلاف عربی به‌رهبری عربستان سعودی حمایت می‌شوند. جنگ یمن را «جنگ نیابتی» عربستان سعودی و ایران می‌دانند. تخمین زده می‌شود که در مدت سه سال جنگ در یمن ۱۰ هزار نفر کشته شده‌اند.

بیشتر بخوانید:

این مطلب را پسندیدید؟ کمک مالی شما به ما این امکان را خواهد داد که از این نوع مطالب بیشتر منتشر کنیم.

آیا مایل هستید ما را در تحقیق و نوشتن تعداد بیشتری از این‌گونه مطالب یاری کنید؟

.در حال حاضر امکان دریافت کمک مخاطبان ساکن ایران وجود ندارد

توضیح بیشتر در مورد اینکه چطور از ما حمایت کنید

نظر بدهید

در پرکردن فرم خطایی صورت گرفته

نظرها

  • محمد

    بابا جان ول کنید . این جهان گنجایش چهار میلیارد حمعیت داره ! هشت میلیارد یعنی فاجعه خب ! ما هم اضافه هستیم ! حداقل آدم ها مثل آدم زندگی کنند خب ! انسان کمتر دنیای بهتر ! به خدا ما دو پاها به حیوانات هم رحم نمی کنیم . خدا در آفرینش یه اشتباه کرده ! بایستی زمان بارداری زنان از بیست سالگی شروع و در بیست و پنج سال تموم میشد . زمان بارداری هم دو سال طول میکشید ! باز از خداوند ممنون هستیم ! اگه مردها هم باردار می شوند وا چی میشد ! باز شکر که خدا به جبرائیل اجازه نداد که بیشتر در زمین رفت و آمد کنه ! اگه اون بود و دختران را هم باردار می کرد ! وا چی میشد ! اگه فرشتگان دیگه هم می توانستند به زمین بیایند ! فاجعه !!!!!!

  • کارو

    این کمک چگونه به «مردم» یمن تحویل داده می شود؟ یا به دولت این کشور داده می شود و یا از طرف نیروهای کلاه آبی یا نیروهای متحد با آن ها مصرف خواهد شدو مسلماً در شرایط کنونی این کمک صرف «مردم» یمن نخواهد شد. این کلاهی است که جامعۀ جهانی سر «مردم» بدبخت خاورمیانه می آورند.