ارتباط ناشناخته. ارتباط بدون سانسور. ارتباط برقرار نمی‌شود. سایت اصلی احتمالاً زیر سانسور است. ارتباط با سایت (های) موازی برقرار شد. ارتباط برقرار نمی‌شود. ارتباط اینترنت خود را امتحان کنید. احتمال دارد اینترنت به طور سراسری قطع شده باشد. ادامه مطلب

ولایتی: ایران در سوریه حرف اول را می‌زند

مشاور خامنه‌ای در امور بین‌اللمل می‌گوید خروج نیروهای نظامی آمریکا از سوریه یا ماندن آن‌ها در این کشور در اختیار دونالد ترامپ نیست.

رئیس جمهور آمریکا رضایت داده که نیروهای نظامی این کشور فعلاً از سوریه خارج نشوند. اما در همان حال مقرر کرده که مأموریت نظامیان آمریکایی نباید از مبارزه با بقایای داعش فراتر رود. علی اکبر ولایتی، مشاور رهبر جمهوری اسلامی در امور بین‌الملل می‌گوید خروج نیروهای نظامی آمریکا از سوریه یا ماندن آن‌ها در این کشور در اختیار دونالد ترامپ نیست.

علی‌اکبر ولایتی، مشاور رهبر جمهوری اسلامی در امور بین‌الملل

به گزارش خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا) علی اکبر ولایتی، مشاور رهبر جمهوری اسلامی در امور بین‌الملل پنجشنبه ۱۶ فروردین در حاشیه افتتاح سیزدهمین دوره مسابقات بین‌المللی ربوکاپ آزاد ایران درباره سخنان ترامپ پیرامون حضور نظامی آمریکا در سوریه گفته است:

«اینکه این نیروها در کشور سوریه بمانند و یا خارج شوند در اختیار این کشور نیست. امروز همه بر این باور هستند که خط مقاومت در ایران، لبنان و سوریه حرف اول را در منطقه می‌زند و هیچ کشوری اجازه دخالت در امور داخلی [سوریه] را نخواهد داشت.»

واشنگتن‌پست گزارش داده بود که ظاهراً مقامات ارشد وزارت دفاع آمریکا با تصمیم ترامپ درباره محدود کردن مأموریت نیروهای نظامی آمریکا در سوریه صرفاً برای مبارزه با داعش و نه فراتر از آن موافق نیستند. آن‌ها می‌گویند نیروهای نظامی آمریکا در سوریه هم می‌بایست با بقایای داعش بجنگند و هم اینکه مانع شوند از گسترش نفوذ ایران و روسیه در خاک سوریه به عنوان اهرم فشاری در مذاکرات آتی صلح که قرار است زیر نظر سازمان ملل و در موازات با مذاکرات صلح آستانه ادامه یابد.

 بیشتر بخوانید:

این مطلب را پسندیدید؟ کمک مالی شما به ما این امکان را خواهد داد که از این نوع مطالب بیشتر منتشر کنیم.

آیا مایل هستید ما را در تحقیق و نوشتن تعداد بیشتری از این‌گونه مطالب یاری کنید؟

.در حال حاضر امکان دریافت کمک مخاطبان ساکن ایران وجود ندارد

توضیح بیشتر در مورد اینکه چطور از ما حمایت کنید

نظر بدهید

در پرکردن فرم خطایی صورت گرفته

نظرها

  • بابکان

    حرف آخر را هم پوتین میزند

  • کارو

    در واقع ولایتی با این اضهارنظر خود می گوید که اشغال عفرین توسط ترکیه هم با رضایت ایران انجام شده است و این ایران بوده که به عنوان «حرف اول» سوریه، با سکوت خود این جنایت را تأیید کرده است. هرچه قدرت بیشتر مسئولیت هم بیشتر و این حرف ها چیزی از مسئولیت در رابطه با جنایات جنگی کم نمیکند.