ارتباط ناشناخته. ارتباط بدون سانسور. ارتباط برقرار نمی‌شود. سایت اصلی احتمالاً زیر سانسور است. ارتباط با سایت (های) موازی برقرار شد. ارتباط برقرار نمی‌شود. ارتباط اینترنت خود را امتحان کنید. احتمال دارد اینترنت به طور سراسری قطع شده باشد. ادامه مطلب

چگونه حساب کاربری فیسبوک را پاک کنیم؟

فیسبوک بصورت غیر مستقیم، اطلاعات کاربرانش را به شرکت Cambridge Analytica فروخته است. در پی انتشار این خبر، تعداد زیادی از کاربران این سرویس، اکانت فیسبوک خود را پاک کرده‌اند. در این مطلب می‌خوانیم که چگونه می‌توانیم حساب کاربری فیسبوک را پاک کنیم.

برخی از ما بیش از یک دهه است که از فیسبوک استفاده می‌کنیم. در طول ۱۸ ماه گذشته،فیسبوک در مسیر رو به پایینی قرار گرفته است. چندی پیش در خبرها خواندیم که این شرکت در ازای پول، بصورت غیر مستقیم، اطلاعات کاربرانش را به شرکت Cambridge Analyticaفروخته است. در پی انتشار این خبر، ارزش سهام فیسبوک میلیون‌ها دلار کاهش پیدا کرده است، و علاوه بر این، تعداد زیادی از کاربران این سرویس، اکانت فیسبوک خود را پاک کرده‌اند که نشان می‌دهد فیسبوک اعتماد کاربرانش را از دست داده است.

طبق قوانین حریم شخصی فیسبوک، این شرکت حق چنین کاری را نداشته است، اما بصورت مخفیانه داده‌ها و اطلاعات کاربرانش را به شرکت تحلیل داده کمبریج فروخته است. تعداد بسیار زیادی از کاربران در طی روزهای گذشته، اکانت فیسبوکشان را پاک کرده‌اند، این حرکت به دلیل رفتار غیر حرفه‌ای فیسبوک، احترام نگذاشتن به قوانین و حریم شخصی کاربرانش و نادیده گرفتن امنیت اطلاعات آنهاست. در ادامه مطلب می‌خوانیم که چگونه می‌توانیم اکانت فیسبوک را پاک کنیم .

چگونه اکانت فیسبوک را پاک کنیم

قبل از اقدام به پاک کردن حساب فیسبوک شاید بخواهید از اطلاعاتان روی این سرویس، یک فایل آرشیو تهیه کنید. کافیست وارد Settings یا همان تنظیمات حساب کاربری خود شوید، و گزینه  Download a copy of your Facebook data را کلیک کنید. درنظر داشته باشید قبل از پاک کردن حساب فیسبوکتان، باید این اطلاعات را دانلود کنید.

هنگامی که فایل اطلاعاتتان روی فیسبوک را دانلود کردید، می‌توانید حساب کاربری‌تان را پاک کنید. برای پاک کردن حساب فیسبوک، باید از آدرس Delete Account استفاده کنید.

بعد از کلیک روی لینک و پاک کردن حساب کاربری، ۱۴ روز طول می‌کشد که حسابتان به طور کامل پاک شود، اگر تا قبل از ۱۴ روز دوباره وارد حساب کاربری‌تان شوید، عملیات حذف حسابتان لغو می‌شود، در غیر اینصورت بعد از اتمام ۱۴ روز حساب کاربری‌تان روی این سرویس کاملا پاک می‌شود و غیر قابل بازگشت خواهد بود.

پیش‌تر در وب‌سایت امنیت‌دیجیتال کنش‌تک خواندیم که واتس‌آپ اطلاعات کاربرانش را با فیسبوک به اشتراک می‌گذارد، علاوه بر واتس‌آپ، فیسبوک صاحب اینستاگرام هم است.

منبع: کنش تک

این مطلب را پسندیدید؟ کمک مالی شما به ما این امکان را خواهد داد که از این نوع مطالب بیشتر منتشر کنیم.

آیا مایل هستید ما را در تحقیق و نوشتن تعداد بیشتری از این‌گونه مطالب یاری کنید؟

.در حال حاضر امکان دریافت کمک مخاطبان ساکن ایران وجود ندارد

توضیح بیشتر در مورد اینکه چطور از ما حمایت کنید

نظر بدهید

در پرکردن فرم خطایی صورت گرفته

نظرها

  • روزبه

    توصیه دوستانه: اگر ازحساب کاربری فیسبوک برای ورود به سایتهای دیگر استفاده میکنند( بسیاری از سایتها از اکانت گوگل یا فیسبوک برای لوگین استفاده میکنند ) با پاک شدن حساب کاربریتان در فیسبوک ورود به آن سایتها هم غیر ممکن میشود و اطلاعاتش غیر قابل دسترسی.بهتر است امکان لوگین در آن سایتها از قبل بشکلی تغییر دهید بعد حساب فیسبوکتان را پاک کنید.