ارتباط ناشناخته. ارتباط بدون سانسور. ارتباط برقرار نمی‌شود. سایت اصلی احتمالاً زیر سانسور است. ارتباط با سایت (های) موازی برقرار شد. ارتباط برقرار نمی‌شود. ارتباط اینترنت خود را امتحان کنید. احتمال دارد اینترنت به طور سراسری قطع شده باشد. ادامه مطلب

وزارت فرهنگ و ارشاد ايران: خانه سينما منحل شد

<p>وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ايران در نامه&zwnj;ای اعلام کرد خانه سينما، تشکل صنفی سينماگران ايران منحل شده است.</p> <!--break--> <p>&nbsp;</p> <p>به گزارش خبرگزاری دانشجويان ايران (ايسنا)، دستور انحلال خانه سينما سه&zwnj;شنبه ۱۳ دی ۱۳۹۰ به محمدمهدی عسگرپور، مديرعامل خانه سينما اعلام شده است.</p> <p>فرهاد توحيدی، رئيس هيأت مديره خانه سينما گفته است خانه سينما بعد از جمع&zwnj;بندی در اين رابطه تصميم&zwnj;گيری می&zwnj;کند.</p> <p>در همين حال معاونت حقوقی وزارت فرهنگ و ارشاد از خانه سينما شکايت کرده است.</p> <blockquote> <p>خبرگزاری فارس، خانه سینما را به دلیل اینکه برای شرکت در جشنواره فیلم فجر شرط گذاشته، &quot;خانه بی&zwnj;بی&zwnj;سی&quot;&zwnj;فارسی نامیده و خواهان برخورد مسئولان با این تشکل صنفی شده است</p> </blockquote> <p>بعد از روی کار آمدن معاونت سينمايی جديد وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ايران، درگيری ميان اين معاونت و خانه سينما وارد مرحله تازه&zwnj;ای شد و بارها دو طرف از يکديگر انتقاد کردند.</p> <p>مسئولان خانه سينما بارها نسبت به تلاش معاونت سينمايی وزارت فرهنگ و ارشاد برای تعطيل کردن خانه سينماگران ايران هشدار دادند، خانه&zwnj;ای که معاونت سينمايی عملکرد آن را &quot;جناحی و سياسی&quot; اعلام می&zwnj;کند.</p> <p>جلسه رسيدگی به شکايت از خانه سينما ۲۱ دی در دادگاهی در تهران برگزار می&zwnj;شود.</p> <p>در همين جمال خندان، وکيل خانه سينما صدور حکم انحلال اين تشکل صنفی را &quot;غيرقانونی&quot; دانسته است.</p> <p>به گفته وی فعاليت خانه سينما بدون مجوز قانونی نيست بلکه با دريافت مجوز از اداره ثبت شرکت&zwnj;های قوه قضاييه و انتشار اين مجوز در روزنامه رسمی کشور قانونی است.</p> <p>خندان گفته است: &quot;محل بسی تأمل و تعجب است که پس از قريب ۲۰ سال از تأسيس خانه سينما و تأييديه مسئولان دوره&zwnj;های پيشين آن وزارت&zwnj;خانه و همچنين ذکر نام اين موسسه در مصوبات هيأت وزيران که عالی&zwnj;ترين رکن اجرايی کشور است، هم اکنون مسئولان وزارت ارشاد تأسيس موسسه خانه سينما را بدون اخذ مجوز از مراجع قانونی اعلام کنند.&quot;</p> <p>در همین حال چندی پیش خبرگزاری فارس، خانه سینما را به دلیل اینکه برای شرکت در جشنواره فیلم فجر شرط گذاشته، &quot;خانه بی&zwnj;بی&zwnj;سی&quot;&zwnj;فارسی نامید و خواهان برخورد مسئولان با این تشکل صنفی شد.</p> <p>&nbsp;</p>

وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ايران در نامه‌ای اعلام کرد خانه سينما، تشکل صنفی سينماگران ايران منحل شده است.

به گزارش خبرگزاری دانشجويان ايران (ايسنا)، دستور انحلال خانه سينما سه‌شنبه ۱۳ دی ۱۳۹۰ به محمدمهدی عسگرپور، مديرعامل خانه سينما اعلام شده است.

فرهاد توحيدی، رئيس هيأت مديره خانه سينما گفته است خانه سينما بعد از جمع‌بندی در اين رابطه تصميم‌گيری می‌کند.

در همين حال معاونت حقوقی وزارت فرهنگ و ارشاد از خانه سينما شکايت کرده است.

خبرگزاری فارس، خانه سینما را به دلیل اینکه برای شرکت در جشنواره فیلم فجر شرط گذاشته، "خانه بی‌بی‌سی"‌فارسی نامیده و خواهان برخورد مسئولان با این تشکل صنفی شده است

بعد از روی کار آمدن معاونت سينمايی جديد وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ايران، درگيری ميان اين معاونت و خانه سينما وارد مرحله تازه‌ای شد و بارها دو طرف از يکديگر انتقاد کردند.

مسئولان خانه سينما بارها نسبت به تلاش معاونت سينمايی وزارت فرهنگ و ارشاد برای تعطيل کردن خانه سينماگران ايران هشدار دادند، خانه‌ای که معاونت سينمايی عملکرد آن را "جناحی و سياسی" اعلام می‌کند.

جلسه رسيدگی به شکايت از خانه سينما ۲۱ دی در دادگاهی در تهران برگزار می‌شود.

در همين جمال خندان، وکيل خانه سينما صدور حکم انحلال اين تشکل صنفی را "غيرقانونی" دانسته است.

به گفته وی فعاليت خانه سينما بدون مجوز قانونی نيست بلکه با دريافت مجوز از اداره ثبت شرکت‌های قوه قضاييه و انتشار اين مجوز در روزنامه رسمی کشور قانونی است.

خندان گفته است: "محل بسی تأمل و تعجب است که پس از قريب ۲۰ سال از تأسيس خانه سينما و تأييديه مسئولان دوره‌های پيشين آن وزارت‌خانه و همچنين ذکر نام اين موسسه در مصوبات هيأت وزيران که عالی‌ترين رکن اجرايی کشور است، هم اکنون مسئولان وزارت ارشاد تأسيس موسسه خانه سينما را بدون اخذ مجوز از مراجع قانونی اعلام کنند."

در همین حال چندی پیش خبرگزاری فارس، خانه سینما را به دلیل اینکه برای شرکت در جشنواره فیلم فجر شرط گذاشته، "خانه بی‌بی‌سی"‌فارسی نامید و خواهان برخورد مسئولان با این تشکل صنفی شد.

این مطلب را پسندیدید؟ کمک مالی شما به ما این امکان را خواهد داد که از این نوع مطالب بیشتر منتشر کنیم.

آیا مایل هستید ما را در تحقیق و نوشتن تعداد بیشتری از این‌گونه مطالب یاری کنید؟

.در حال حاضر امکان دریافت کمک مخاطبان ساکن ایران وجود ندارد

توضیح بیشتر در مورد اینکه چطور از ما حمایت کنید

نظر بدهید

در پرکردن فرم خطایی صورت گرفته

نظرها

نظری وجود ندارد.