ارتباط ناشناخته. ارتباط بدون سانسور. ارتباط برقرار نمی‌شود. سایت اصلی احتمالاً زیر سانسور است. ارتباط با سایت (های) موازی برقرار شد. ارتباط برقرار نمی‌شود. ارتباط اینترنت خود را امتحان کنید. احتمال دارد اینترنت به طور سراسری قطع شده باشد. ادامه مطلب

ورود فاضلاب به آب شهری: ۵۰۵ نفر مسموم شدند

در پی ورود فاضلاب به آب شهری سپیدان استان فارس، مراکز درمانی این شهرستان به حالت آماده‌باش در آمدند. تا کنون ۵۰۵ نفر به بیمارستان و مراکز درمانی مراجعه کردند.

در پی ورود فاضلاب به آب شهری سپیدان استان فارس، مراکز درمانی این شهرستان به حالت آماده‌باش در آمدند. تا کنون ۵۰۵ نفر به بیمارستان و مراکز درمانی مراجعه کردند.

عبدالرسول همتی، معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی شیراز با تأیید این خبر اعلام کرد:

«به احتمال قوی علت شیوع بیماری آلوده شدن آب شرب سپیدان است زیرا بخشی از آب شرب سپیدان از چشمه تامین می‌شود که در مجاورت آن اقامت‌گاه تفریحی ساخته و احتمالا آلوده شدن آب از آن ناحیه صورت گرفته است. می‌توان گفت که آلودگی انسانی و نشت فاضلاب به آب شهر علت بیماری باشد».

از ۱۶ فروردین ماه امسال شماری از ساکنان سپیدان فارس به مراکز درمانی مراجعه کردند. این بیماران علائم مشترک داشتند.

بنابر گزارش‌ها از ایران، از آن تاریخ تا کنون به شمار کسانی که به دنبال نوشیدن این آب آلوده دچار مسمومیت شدند، افزوده شده است.

معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی علت این بیماری را "میکروارگانیسم کلیفرم" از دسته "کلی فرم" اعلام کرد. به گفته این مقام بهداشتی، کسانی که دچار مسمویت شده‌اند باید آنتی بیوتیک مصرف کنند.

در پی شیوع آلودگی شورای سلامت و امنیت غذای استان فارس جلسه ویژه تشکیل داده است.

در چند روز گذشته از بیماران و آب شرب منطقه در چند نوبت نمونه گیری‌‌ انجام شده است.

مسئولان کوشیدند با تزریق کلر در آب شهری آلودگی را کنترل کنند.

این مطلب را پسندیدید؟ کمک مالی شما به ما این امکان را خواهد داد که از این نوع مطالب بیشتر منتشر کنیم.

آیا مایل هستید ما را در تحقیق و نوشتن تعداد بیشتری از این‌گونه مطالب یاری کنید؟

.در حال حاضر امکان دریافت کمک مخاطبان ساکن ایران وجود ندارد

توضیح بیشتر در مورد اینکه چطور از ما حمایت کنید

نظر بدهید

در پرکردن فرم خطایی صورت گرفته

نظرها

  • کوین

    در بسیاری از کشورها درصورت وقوع حوادثی مشابه ( حتی خروج یک قطار از مسیر ) بلافاصله با عذرخواهی مقامات مسئول و استعفای ایشان همراه میشود. گاه دامنهء این استعفا به کل کابینه می رسد . حتی با چنین رفتارهایی ، کارشناسان و مقامات قًضایی به تحقیقات خود آنقدر ادامه می دهند تا فرد یا نهادِ مقصر شناسابی ، معرفی و محاکمه شود . ایران از بابت بیمهء صندلیِ ریاست و مصونیت قضایی مطلق همهء وابستگان نظام ، رتبهء نخست جهانی دارد . متاسفانه .

  • بابکان

    شر ولی امر مسلمین جهان سالم باشد. حرم بشار اسد را خدا نگهدارد (با هزینه مردم ایران). خدا برادر پوتین را حفظ کند. برادران غزه و لبنان و فلسطین سالم باشند.