ارتباط ناشناخته. ارتباط بدون سانسور. ارتباط برقرار نمی‌شود. سایت اصلی احتمالاً زیر سانسور است. ارتباط با سایت (های) موازی برقرار شد. ارتباط برقرار نمی‌شود. ارتباط اینترنت خود را امتحان کنید. احتمال دارد اینترنت به طور سراسری قطع شده باشد. ادامه مطلب

#اعتراضات – از میان آن‌ها: اعتراض بازنشستگان فولاد

بازنشستگان که خواهان اجرای قانون خدمات درمانی هستند، در اعتراض به تصمیم دولت مبنی بر واگذاری بیمه بازنشستگان فولاد به شرکت‌های خصوصی بیمه یکشنبه ۱۹ فروردین در محل درمانگاه بیمه فولاد واقع در چهارراه ولیعصر تهران تجمع اعتراضی برپا کردند.

این مجموعه دربرگیرنده خبرهای اعتراضاتی است که روز ۱۹ فروردین ۱۳۹۷ صورت گرفته‌ یا در این روز خبرهای آنها منتشر شده‌اند. مجموعه ممکن است با اطلاعات جدید بروز شود.

شنبه ۱۸ فروردین- کارگران شهرداری حمیدیه مقابل شهرداری تجمع کردند.

چهارمین روز تجمع کارگران اخراجی کشت و صنعت شمال مقابل فرمانداری میاندورود

کارگران اخراجی شرکت کشت و صنعت شمال تولیدکننده روغن‌نباتی غنچه یکشنبه ۱۹ فروردین چهارمین روز تجمع خود مقابل فرمانداری میاندورود را پشت سر گذاشتند. کارفرما حدود ۵۵ کارگر را با ۱۳ تا ۲۱ سال سابقه کار از ابتدای سال جاری بیکار کرده است.

امروز نماینده ساری و میاندورود در مجلس در جمع کارگران اخراجی به آنان وعده داد وضعیت از طریق تماس با کارفرما و مقامات استان مشکا کارگران را پیگیری کند.

۱۹ فروردین - بازنشستگان صنعت فولاد و معدن تهران

گروهی از بازنشستگان صنعت فولاد و معدن تهران، کرج و حومه یکشنبه ۱۹ فروردین در محل درمانگاه بیمه فولاد واقع در چهارراه ولیعصر تهران تجمع کردند. دولت قصد دارد بازنشستگان را زیر پوشش بیمه‌های خصوصی قرار دهد اما بازنشستگان خواهان اجرای قانون خدمات درمانی هستند.

یکی از بازنشستگان کهنسال فولاد در تجمع امروز گفت شورای انقلاب در سال ۵۸ شغل فولادگران را بعنوان شغل سخت و زیان‌آور برسمیت شناخت و طبق مصوبه این شورا فولادگران شاغل و بازنشسته می‌بایست از خدمات درمانی ویژه برخوردار باشند.

[video width="500" height="288" mp4="https://www.radiozamaneh.info/u/wp-content/uploads/2018/04/19-فروردین-بازنشستگان-فولاد-و-معدن.mp4"][/video]

بازنشستگان فولاد به انتزاع صندوق بازنشستگی فولاد از وزارت صنعت و معدن معترضند و سه مطالبه مهم آن‌ها عبارتند از دریافت به موقع مستمری و همسان‌سازی حقوق، و حل مشکل درمان. آن‌ها بارها در ارتباط با مطالبات خود تجمع برپاکرده‌اند.

تجمع اعتراضی کارگران نساجی خامنه مقابل کارخانه

کارگران نساجی خامنه شنبه ۱۸ فروردین در اعتراض به عدم پرداخت مطالبات معوقه و بیمه بازنشستگی‌شان مقابل کارخانه تجمع کردند.

کارگران نساجی خامنه تولیدکننده نخ و پارچه واقع در آذربایجان که در دهه ۶۰ بابیش از ۱۵۰ کارگر رسمی که فعالیت خود را آغاز کرد سال ۸۷ تعطیل شد بدون این که مطالبات کارگران را پرداخته باشد.

کارگران بیکار شده نساجی خامنه پیش‌تر جهت اعتراض به تهران رفته و مقابل مجلس تجمع کرده بودند.

نیشکر هفت‌تپه: یک کارگر زندانی آزاد شد، نمایندگان هنوز ممنوع الورودند

 حبیب چنانی از کارگران بازداشتی نیشکر هفت‌تپه که همچنان در زندانی بسر می‌برد، شنبه ۱۸ فروردین با گروگذاشتن فیش حقوقی‌اش بطور موقت ازاد شد. ۹ کارگر دیگر زندانی سه روز پیش به قید وثیقه آزاد شده بودند. ورود تمام کارگران آزاد شده باضافه اسماعیل بخشی نماینده کارگران به شرکت ممنوع اعلام شده است.

 در این میان سیدراضی نوری نماینده شوش و عضو کمیسیون کشاورزی مجلس روز ۱۹ فروردین اعلام کرد علی ربیعی وزیر کار قرار است در سفر به خوزستان، «مسایل و مشکلات جامعه کارگری» کشت و صنعت نیشکر هفت‌تپه را بررسی کند.

سیدراضی «مسایل و مشکلات جامعه کارگری» نیشکر هفت‌تپه را علاوه بر تعویق مزدها و نبود امنیت شغلی، نبود شورای اسلامی کار در این واحد عنوان کرد.

سندیکای نیشکر هفت‌تپه که بطور مستقل توسط خود کارگران ایجاد شده از حمایت گسترده کارگران مجتمع نیشکر هفت‌تپه برخوردار است و اعتراضات صنفی کارگران را سازماندهی می‌کند اما دولت که تشکل‌های مستقل کارگری را برنمی‌تابد در تلاش احیای شورای اسلامی کار، تشکل تحت نفوذ دولت است.

فعالان سندیکای نیشکر هفت‌تپه تا کنون بارها به دلیل فعالیت سندیکایی احضار و بازداشت شده‌اند.

۱۸ فروردین۹۷ - تجمع کارگران شرکت چوب فریم سنگده دودانگه

کارگران شرکت چوب فریم سنگده دودانگه واقع در استان مازندران که ماه‌ها مزدهای معوقه دارند شنبه ۱۸ فروردین اقدام به برگزاری تجمع اعتراضی کردند.

کارگران شهرداری حمیدیه که ۴ ماه مزد معوقه دارند، شنبه ۱۸ فروردین دست از کار کشیدند و مقابل شهرداری حمیدیه تجمع کردند.

یکی از کارگران اعتصابی گفته است آن‌ها قادر به پرداخت هزینه‌های زندگی حتی هزینه اب و برق نیستند و  «دیگر طاقتی برای خانواده‌های کارگران نمانده است.»

۱۸ فروردین - کارگران متالوژی پودر ایران

تجمع کارگران متالورژی پودر ایران در قزوین

کارگران متالورژی پودر ایران شنبه ۱۸ فروردین در اعتراض به ۴ ماه عدم پرداخت دستمزد تجمع کردند.

تعطیلی پروژه سد نرماب و بیکاری ۷۰۰ کارگر

پروژه سد نرماب واقع در مینودشت در ۱۲۰ کیلومتری گرگان تعطیل می شود و ۴۰۰ کارگر آن باضافه ۳۰۰ نفر که بطور غیرمستقیم از طریق این پروژه کار می‌کردند بیکار خواهند شد.

سید حسین حسینی امام جمعه مینودشت در نماز جمعه ۱۷ فروردین از تعطیلی پروژه انتقاد کرد و گفت «حدود ۴۰۰ میلیارد تومان روی این سد هزینه شده است ولی از امسال تعطیل می‌شود.»

به گفته امام جمعه مینودشت، نماینده مینودشت در مجلس پیش‌تر از اتمام پروژه در سال جاری خبر داده بود.

علت تعطیلی پروژه نبود اعتبار عنوان شده است.

۵۵ کارگر آجر ماشینی گنبد پشت درهای بسته کارخانه

حدود ۵۵ کارگر آجر ماشینی گنبد واقع در استان گلستان که هر یک ۱۰ تا ۱۵ میلیون تومان مطالبات معوقه دارند پس از پایان تعطیلات نوروز پشت درهای بسته کارخانه ماندند.

یکی از کارگران گفته است کارخانه تا آخر سال ۹۶ مشکلی در فروش تولیدات خود نداشته است اما کارفرما پرداخت مطالبات کارگران را به «بهبود وضع مالی» شرکت منوط است.

نیمی از کارگران این کارخانه در مرداد سال ۹۶ اخراج شدند و ۵۵ تن باقیمانده کارگران قراردادی هستند که ماه‌ها مزد معوقه دارند و حق بیمه‌شان نیز به سازمان تامین اجتماعی پرداخت نشده است.

۱۲ کارگر  این شرکت نیز که واجد شرایط بازنشستگی هستند در نتیجه عدم پرداخت حق بیمه توسط کارفرما قادر به استفاده از بازنشستگی نیستند.

دستمزد و حق بیمه معوقه کارگران پارس پامچال

کارگران کارخانه پارس پامچال تولیدکننده رنگ، پوشش‌های صنعتی و مواد اولیه شیمیایی هنوز دستمزد ۷ ماه آخر سال ۹۶ و عیدی و پاداش آخر سال را دریافت نکرده‌اند. کارگران با توجه به این روند نگرانند در فروردین نیز مزدشان پرداخت نشود.

۵۵ کارگر این کارخانه علاوه بر تعویق مزد با عدم پرداخت حق بیمه نیز روبر هستند. ۱۰ کارگر واجد بازنشستگی شرکت نیز به سبب عدم تسویه حق بیمه توسط کارفرما قادر به استفاده از مقرری بازنشستگی نیستند.

تعویق ۶ ماه مطالبات مزدی ۱۴۰۰ صیاد استان گلستان

۱۴۰۰ صیاد استان گلستان ۶ ماه است دستمزد نگرفته‌اند.

صیادان که در قالب ۲۱ تعاونی در بندرهای «پره ترکمن» و «پره کومیش تپه» بکار مشغولند بایت صید خاویار ۶ ماه دستمزد از شرکت مادر تخصصی خدمات کشاورزی طلبکارند.

مزد ماهانه صیادان ۲۰۰ هزار تا یک میلیون تومان است. شرکت مربوطه ماهیان خاویاری صید شده را در مهر ۹۶ از صیادان تحویل گرفته اما عنوان کرده است بدلیل کمبود منابع مالی قادر به پرداخت دستمزد کارگران نیست.

کارخانه کاشی پاسارگاد گندمان تعطیل و کارگران آن بیکار شدند

کارخانه کاشی پاسارگاد گندمان که قرار بود پس از انجام تعمیرات از ۱۴ فروردین آغاز به کار کند، تعطیل اعلام شد.

«گلستان ۲۴» به نقل از کارگران نوشته است آن‌ها روز ۱۴ فروردین هنگامی که متوجه شدند دستگاه‌ها بطور کامل خاموش شده است، به خانه بازگشته‌اند.

مدیران کارخانه گفته‌اند تعمیرات در موعد مقرر انجام شده اما اداره گاز از هفته دوم فروردین فشار گاز را  به یک سوم کاهش داده و سبب تعطیلی کارخانه شده است.

به گفته سید حفیظ الله فاضلی مدیر کل تعاون، کار و رفاه اجتماعی استان چهارمحال بختیاری، کاشی پاسارگاد به علت بدهی گاز و برق تعطیل شده است.

بیشتر بخوانید:

این مطلب را پسندیدید؟ کمک مالی شما به ما این امکان را خواهد داد که از این نوع مطالب بیشتر منتشر کنیم.

آیا مایل هستید ما را در تحقیق و نوشتن تعداد بیشتری از این‌گونه مطالب یاری کنید؟

.در حال حاضر امکان دریافت کمک مخاطبان ساکن ایران وجود ندارد

توضیح بیشتر در مورد اینکه چطور از ما حمایت کنید

نظر بدهید

در پرکردن فرم خطایی صورت گرفته

نظرها

نظری وجود ندارد.