ارتباط ناشناخته. ارتباط بدون سانسور. ارتباط برقرار نمی‌شود. سایت اصلی احتمالاً زیر سانسور است. ارتباط با سایت (های) موازی برقرار شد. ارتباط برقرار نمی‌شود. ارتباط اینترنت خود را امتحان کنید. احتمال دارد اینترنت به طور سراسری قطع شده باشد. ادامه مطلب

#اعتراضات – از میان آن‌ها: تجمع سراسری سپرده‌گذاران

مالباختگان موسسات مالی به اعتراض سراسری روی آوردند. در همان حال رانندگان تاکسی در بابل اعتصاب کردند و کشاورزان شرق اصفهان نیز به اعتراضاتشان ادامه دادند.

این مجموعه دربرگیرنده خبرهای اعتراضاتی است که روز ۲۰ فروردین ۱۳۹۷ صورت گرفته‌ یا در این روز خبرهای آنها منتشر شده‌اند. مجموعه ممکن است با اطلاعات جدید بروز شود.

سپرده‌گذاران کاسپین مشهد در تجمع دوشنبه ۲۰ فرودین

تجمع سراسری سپرده‌گذاران

تجمع اعتراضی سپرده‌گذاران موسسات مالی در پی اجتماعات ۱۸ و ۱۹ فروردین، دوشنبه ۲۰ فروردین به شکل سراسری برگزار شد. تاکنون گزارش هایی از تجمع و یا راهپیمایی سپرده‌گذاران موسسات مالی در تهران، مشهد، اهواز، کرمان، رشت و کوهدشت در فضای مجازی منتشر شده است.

در تهران سپرده‌گذاران کاسپین مقابل مجلس تجمع کردند. سپرده‌گذاران موسسه آرمان وحدت اهواز مقابل دفتر این موسسه در اهوار تجمع کردند. سپرده‌گذاران کاسپین رشت مقابل استانداری تجمع کردند و سپرده‌گذاران آرمان وحدت کوهدشت مقابل شعبه ملل این موسسه در کوهدشت.

یکی از سپرده‌گذاران معترض کرمان روز دوشنبه ۲۰ فروردین در جریات تجمع اعتراضی تهدید به خودکشی کرد.

همزمان با برگزاری تجمعات سپرده‌گذاران، خبر خودکشی یکی دیگر از سپرده‌گذاران موسسات مالی منتشر شد.

یک کانال تلگرامی سپرده‌گذاران آگهی خاکسپاری محمدرضا محمدی را منتشر کرده و نوشته است او از سپرده‌گذاران موسسه آرمان وحدت بوده و در اثر فشار روانی ناشی از بدهکاری خودکشی کرده است.

سپرده‌گذاران کاسپین بنرهایی در دست داشتند که روی آن نوشته شده بود:

موسسه اعتباری کاسپین پوشش برای دزدیدن سرمایه‌های سپرده‌گذاران بود

برخی شعارهای امروز سپرده‌گذاران:

    ۲۰ فروردین - حضور چشمگیر زنان در تظاهرات امروز کشاورزان شرق اصفهان

    تظاهرات کشاورزان شرق اصفهان 

    کشاورزان شرق اصفهان دوشنبه ۲۰ فروردین در اعتراض به بی‌آبی تظاهرات وسیعی در اصفهان برگزار کردند. این تظاهرات با حضور پررنگ زنان برگزار شد. نیروهای یگان ویژه به مقابله با کشاورزان معترض پرداختند. کشاورزان شعار می‌دادند ما خسته نمی‌شویم.

    [video width="520" height="400" mp4="https://www.radiozamaneh.info/u/wp-content/uploads/2018/04/۲۰-فروردین-گارد-ویژه-در-برابر-کشاورزان.mp4"][/video]

    بیانیه شبکه تشکل‌های غیردولتی محیط زیستی درباره سدسازی

    شبکه تشکل‌های غیردولتی محیط زیستی استان چهارمحال بختیاری با انتشار نامه‌ سرگشاده‌ای نسبت به بهره‌برداری‌های «غیراصولی» از منابع آبی اعتراض کرده و هشدار داده است تداوم این وضعیت به بحران‌های زیست‌محیطی، اقتصادی و امنیتی منجر خواهد شد.

    در این نامه آمده است به رغم وضعیت فاجعه‌بار منابع آبی، تالاب‌ها و رودخانه‌های چهارمحال و بختیاری و خوزستان، هیات دولت با تداوم اجرای پروژه سدخراسان ۳، طرح انتقال آب ونک سولگان به رفسنجان و کوهرنگ ۳ موافقت کرده است.

    شبکه تشکل‌های غیردولتی محیط زیستی استان چهارمحال بختیاری موافقت دولت با این پروژه‌ها را «ذبح کردن ملاحظات محیط زیستی و توسعه پایدار در پای ملاحظات سیاسی و اقتصادی» خوانده و خواهان انصراف از اجرای این طرح‌ها شده است.

    ۲۰ فروردین -  اعتصاب رانندگان تاکسی بابل

     اعتصاب رانندگان تاکسی در بابل

    رانندگان تاکسی بابل دوشنبه ۲۰ فروردین در اعتراض به فعالیت اسنپ در این شهر دست به اعتصاب زدند.

    اخراج یازده کارگر قراردادی پالایشگاه ایلام

    یارده تن از کارگران قراردادی پالایشگاه ایلام که از طریق شرکت ارکان ثالث در پالایشگاه کار می‌کردند ابتدای سال ۹۷ از کار اخراج شده‌اند. به نوشته خبرگزاری کار ایران(ایلنا) کارگران اخراج شده عضو شورای اسلامی کار بوده‌اند.

    کارگران ارکان ثالث سال گذشته بارها در اعتراض به تعویق مطالباتشان اعتصاب و تجمع کردند. اعتراضات با وعده‌های مئولان پایان یافت اما آن وعده‌ها هنوز عملی نشده‌اند.

    ۱۹ فروردین - تجمع کارگران خوراک دام کارون مقابل فرمانداری شوشتر

    تجمع کارگران اخراجی دو کارخانه مقابل فرمانداری شوشتر

    کارگران اخراجی کارخانه خوراک دام کارون و شرکت ماهی کارون یکشنبه ۱۹ فروردین مقابل فرمانداری شوش تجمع اعتراضی برپا کردند.

    حدود ۱۲۰ کارگر این دو کارخانه که ۶ ماه مطالبات معوقه دارند ۱۱ روز پیش اخراج شده‌اند.

    کارخانه خوراک دام کارون و شرکت ماهی کارون هر دو تحت پوشش شرکت کشت و صنعت شوشتر قرار دارند. کارخانه خوراک دام کارون در ۱۶ کیلومتری غرب شوشتر و شرکت ماهی کارون در دیمچه واقع شده است.

    کانون بازنشستگان اصفهان در نامه‌ به روحانی: دولت بدهی خود به تامین اجتماعی را بپردازد

    هیات مدیره کانون بازنشستگان اصفهان در نامه‌ای به حسن روحانی رئیس‌جمهور خواستار اجرای ماده ۱۲ قانون ششم توسعه شد که دولت را موظف می‌کند سالانه ۱۰ درصد از بدهی خود به سازمان تامین اجتماعی را بپردازد.

    سازمان تامین اجتماعی بدلیل بدهی‌های نجومی دولت و کارفرمایان خصوصی به آن در آستانه ورشکستگی قرار دارد.
    دولت بزرگترین بدهکار این سازمان حدود ۱۵۰ هزارمیلیارد تومان به تامین اجتماعی بدهکار است و به رغم وظیفه قانونی خود، به دلیل مشکل نقدینگی از پرداخت اقساط این بدهی به تامین اجتماعی خودداری کرده است.

    هیات مدیره کانون بازنشستگان اصفهان نوشته است عدم پرداخت بدهی دولت منجر به کاهش خدمات ارائه شده توسط تامین اجتماعی به ۴۱ میلیون نفر شده است که بطور مستقیم یا غیر مستقیم تحت پوشش این سازمان قرار دارند. این کانون نسبت به تبعات و آثار اجتماعی، اقتصادی و سیاسی نامناسب این روند هشدار داده است.

    بیشتر بخوانید:

    این مطلب را پسندیدید؟ کمک مالی شما به ما این امکان را خواهد داد که از این نوع مطالب بیشتر منتشر کنیم.

    آیا مایل هستید ما را در تحقیق و نوشتن تعداد بیشتری از این‌گونه مطالب یاری کنید؟

    .در حال حاضر امکان دریافت کمک مخاطبان ساکن ایران وجود ندارد

    توضیح بیشتر در مورد اینکه چطور از ما حمایت کنید

    نظر بدهید

    در پرکردن فرم خطایی صورت گرفته

    نظرها

    نظری وجود ندارد.